Până la sfârşitul lunii septembrie, gara din Miercurea Ciuc ar trebui să aibă peroane noi | Informația Harghitei - jurnal independent
vineri , 25 mai 2018
Home » Societate » Până la sfârşitul lunii septembrie, gara din Miercurea Ciuc ar trebui să aibă peroane noi
Până la sfârşitul lunii septembrie, gara din Miercurea Ciuc ar trebui să aibă peroane noi

Până la sfârşitul lunii septembrie, gara din Miercurea Ciuc ar trebui să aibă peroane noi

Lucrările au început în a doua jumătate a lunii martie, iar termenul de execuţie este de 6 luni

După foarte mulţi ani în care călătorii care plecau ori soseau în gara din Miercurea Ciuc întâmpinau mari greutăţi atunci când urcau sau coborau din trenuri, se pare că lucrurile se vor rezolva în acest an. Din cauza distanţei mari dintre peroane şi scările trenurilor, mulţi călători, în special bătrâni şi copii, aveau dificultăţi în a se urca în tren. Aşa se face că o dată soţia unui bătrânel s-a dus la gară cu scăunelul după el, iar cu altă ocazie, şeful staţiei i-a pus unei femei o ladă de apă minerală.

După nenumărate solicitări făcute la Braşov şi la Bucureşti de către şeful Staţiei Miercurea Ciuc, Cornel Roşu, într-un final proiectul prin care peroanele se vor moderniza a fost acceptat.

Astfel, inginerul Mihai Constantin, din cadrul Regionalei Braşov, spunea că lucrările au început în a doua jumătate a lunii martie şi, conform contractului încheiat, ar trebui să se finalizeze spre sfârşitul lui septembrie. Dar asta doar dacă nu vor exista şi prelungiri de termen.

Acesta preciza că modernizarea peroanelor este o investiţie a CFR Infrastructură, iar în cadrul proiectului se vor face lucrări la toate cele patru peroane, acestea urmând să se ridice cu 25 de centimetri peste nivelul superior al şinei.

În prezent, lucrările se desfăşoară la linia a patra şi se speră ca acestea să fie finalizate până de Rusaliile catolice, atunci când mulţi pelerini vor sosi la Miercurea Ciuc cu trenurile.

Cornel Roşu spunea că momentan circulaţia nu este afectată din cauza lucrărilor, însă vor apărea mici probleme atunci când lucrările se vor muta la liniile 1-3, iar călătorii vor fi nevoiţi să ajungă la peroanele care deja vor fi modernizate.

„Legătura între tren şi gară se face prin peron. Eu de când mă ştiu au fost aşa peroanele aici, adică sub nivelul şinei, de la nivelul peronului până la vagon, la prima treaptă, e aproape un metru” – spunea Sorin Micloş, liderul de sindicat al OSIM CFR Harghita.

„Eu – continua acesta – mă bucur să văd ce se întâmplă. Dar ideea e ca să se ţină de termen constructorul. Adică să nu o lălăie până în peste 2-3 ani, să se apuce să toarne betoane în ianuarie. Să se ţină de termene, pentru că bani sunt şi e bine că se ridică peronul.

Ar fi bine să facă şi gara, dar mai aşteptăm. E un început bun, zic eu, având în vedere că aşa sunt peroanele de când eram mic şi aşa le-a prins şi tata, în anii ’80”.

LIVIU CÂMPEAN

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*