Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Peste 107.000 de apeluri la 112 în judeţul Harghita, în 2021 | Informația Harghitei - jurnal independent
sâmbătă , 27 aprilie 2024
Home » Societate » Peste 107.000 de apeluri la 112 în judeţul Harghita, în 2021
Peste 107.000 de apeluri la 112 în judeţul Harghita, în 2021

Peste 107.000 de apeluri la 112 în judeţul Harghita, în 2021

În judeţul Harghita au fost efectuate, pe parcursul anului trecut, 107.015 apeluri la numărul unic pentru urgenţe 112, potrivit unor date făcute publice recent de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS). Din totalul apelurilor la 112 aproape 60.200, respectiv 56,25 la sută au fost non-urgente. Numărul apelurilor care au intrat în categoria celor urgente a fost de 46.817 (43,75 la sută). 

Aproximativ 37.400 (52,54 la sută) dintre apelurile la 112 efectuate anul trecut în judeţul Harghita au fost transferate la Ambulanţă, 16,84 la sută la Poliţie, 23,97 la sută la ISU-SMURD, 4,19 la sută la Jandarmerie, iar 2,47 la sută la alte structuri. Totodată, s-au primit şi peste 7.000 de apeluri care au avut legătură cu problematica COVID-19.

În ceea ce priveşte situaţia la nivel naţional, STS a informat că 2021 a fost anul cu cele mai puţine apeluri non-urgente de când în România a fost implementat numărul unic de urgenţă 112. Dacă în anii 2004-2005, non-urgentele reprezentau peste 90 la sută din totalul apelurilor, numărul acestora a scăzut anul trecut până la 40,73 la sută.

„Astfel, datele ne demonstrează că, de la an la an, cetăţenii sună tot mai responsabil la 112 şi că, de cele mai multe ori, cer ajutorul agenţiilor de intervenţie atunci când au urgenţe reale”, se arată într-un comunicat postat pe site-ul instituţiei.

Pe parcursul anului, operatorii STS 112 au preluat 10.337.426 de apeluri, cu 102.831 mai multe faţă de anul precedent. Dintre acestea, 6.127.023 (aproape 60 la sută) au fost urgenţe reale, pentru care a fost necesară intervenţia agenţiilor specializate: Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie, Jandarmerie, Salvamont. Diferenţa, de peste 4,2 milioane, o reprezintă apeluri efectuate din eroare, solicitări de informaţii, farse şi un procent redus de apeluri injurioase.

Judeţele cu cel mai ridicat procent de apeluri urgente, raportat la numărul total, au fost în 2021 Cluj (70,62%), Timiş (69,94%) şi Bucureşti-Ilfov (68,20%), iar cele cu cel mai mare procent de apeluri non-urgente au fost Gorj (62,41%), Mureş (58,64%) şi Covasna (56,42%).

Operatorii STS au preluat cele mai multe apeluri în data de 18 octombrie 2021 – 57.797, iar dintre acestea 11.272 au reprezentat apeluri privind COVID-19. La Serviciul de urgenţă 112 s-au primit, anul trecut, 929.915 de apeluri pe problematica noului coronavirus. Cele mai multe apeluri COVID-19 s-au preluat în luna octombrie – peste 247 de mii de solicitări la nivel naţional, având o medie de 8.000 de astfel de apeluri pe zi.

„Cetăţenii pot suna la 112 atunci când sunt într-o situaţie de urgenţă sau au motive să creadă că cineva se află într-o situaţie de urgenţă. O situaţie de urgenţă este cea în care sunt puse în pericol viaţa, proprietatea şi/sau mediul şi care necesită asistenţa imediată a agenţiilor specializate de intervenţie: Ambulanţă, SMURD, Poliţie, Pompieri, Jandarmerie, Salvamont. Serviciul de urgenţă 112 este pentru cetăţeni şi, utilizat responsabil, poate salva vieţi.

Persoanele cu deficienţe de auz şi sau de vorbire pot solicita ajutor în situaţii de urgenţă printr-un serviciu dedicat, care le permite să relaţioneze prin mesaje cu autorităţile. Serviciul se numeşte SMS 113, este gratuit şi a fost implementat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale încă din anul 2015. Pentru a beneficia de acest serviciu de mesagerie de urgenţă, este necesară înregistrarea persoanelor cu deficienţe de auz şi sau de vorbire şi a numerelor de telefon mobil pe care le utilizează în baza de date a Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă. Înregistrarea se realizează prin completarea unui formular online pe site-ul STS sau printr-o cerere scrisă adresată instituţiei. Până în prezent în baza de date a serviciului SMS 113 au fost înregistrate aproape 2.500 de persoane, iar, anual, zeci de urgenţe ale persoanelor din această categorie sunt preluate şi se oferă sprijinul necesar de către autorităţi”, a mai precizat STS.

E.G.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.