Şedinţa ordinară a Consiliului local municipal Miercurea-Ciuc | Informația Harghitei - jurnal independent
marți , 30 noiembrie 2021
Home » Societate » Şedinţa ordinară a Consiliului local municipal Miercurea-Ciuc
Şedinţa ordinară a Consiliului local municipal Miercurea-Ciuc

Şedinţa ordinară a Consiliului local municipal Miercurea-Ciuc

Vineri, 21 decembrie, Consiliul local municipal Miercurea-Ciuc întrunit în ultima şedinţă ordinară din acest an a avut de dezbătut şi în final de aprobat 17 proiecte de hotărâri, două din acestea au fost amânate din motive obiective, în locul lor au fost propuse alte două teme pentru a fi incluse pe ordinea de zi a şedinţei. Proiectele de hotărâri amânate se referă la: studiul de fezabilitate pentru investiţia „Pavilion în Parcul central” şi „Documentaţia de avizare a locurilor de parcare, drum de acces şi alei în zona Octavian Goga”.

Aprobarea PUG, cel mai dezbătut subiect

Completarea şi aprobarea Planului Urbanistic General a stârnit multe discuţii înainte de a fi supus spre aprobare, mărul discordiei fiind suprafaţa de 5 ha care cu ani în urmă a obţinut statutul de zonă specială. Această zonă specială se află în Cartierul Spicului şi cele 5 ha de teren ar avea destinaţia de cazarmă pentru jandarmi – un zvon care a şi generat temerea populaţiei, după cum au declarat unii consilieri. Subiectul a mai fost cu ani în urmă dezbătut, a avut loc şi un litigiu pe care primăria l-a pierdut – spunea arhitectul şef, printre altele – iar povestea aceasta a terenului de 5 ha, că este extravilan sau intravilan, a dus în direcţia de a invalida PUG-ul şi, din păcate, încă există dubii în legătură cu acest teren. Viceprimarul Füleki Zoltán a lămurit, cât de cât, că nu este vorba de a se construi acolo cazarmă de jandarmi, ci din spusele şefului Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Harghita, col. Dan Iamandi, pe terenul respectiv urmează să se construiască o clădire bifuncţională pentru Jandarmerie şi ISU (situaţiile de urgenţă), terenuri sportive, un poligon de tragere subteran şi locuinţe de serviciu. La vremea respectivă oraşul le-a oferit un alt teren, în altă zonă a oraşului, dar oferta nu a fost acceptată. În această fază de dezbatere s-au spus multe vorbe, printre altele că ar trebui să se ceară părerea locatarilor din zona cartierului Spicului, nedumeririle referitor la ce urmează să se construiască acolo, în vecinătatea blocurilor de locuinţe şi a cimitirului, să fie lămurite, iar decizia privind aprobarea PUG să nu fie luată sub presiunea temerilor. Din nou, viceprimarul Füleki Zoltán a oferit o explicaţie, şi anume: de la 1 ianuarie 2019 trebuie să intre în vigoare hotărârea privind taxele şi impozitele; în situaţia în care nu se aprobă Planul Urbanistic General cu trei zile înainte de 1 ianuarie, atunci se aplică nivelul maxim al taxelor şi impozitelor la nivelul maxim prevăzut de lege. Mai mult, dacă nu se aprobă PUG şi nu intră în vigoare hotărârea privind taxele şi impozitele, oraşul va pierde 5,6 milioane de lei. Se mai impune notată precizarea secretarului Primăriei Miercurea-Ciuc referitor la PUG şi zonele speciale: „indiferent de PUG, pentru zonele speciale este nevoie doar de un aviz consultativ pentru a construi drumuri, utilităţi etc. şi, este de reţinut, nu noi declarăm că e zonă specială”.

În final, din totalul de 18 consilieri prezenţi la şedinţă, 4 au votat împotriva aprobării PUG, iar 3 consilieri s-au abţinut. Cu 11 voturi valabile hotărârea a fost adoptată.

Modificarea tarifelor de la 1 ianuarie 2019 pentru colectarea deşeurilor

Consiliul l-a mandatat pe viceprimarul Szöke Domokos să reprezinte unitatea administrativ teritorială Miercurea-Ciuc în Adunarea Generală a Asociaţiei Intercomunitară de Dezvoltare Microregională Alcsik. Reprezentantul municipiului va vota în adunarea generală modificarea tarifelor, începând cu data de 1 ianuarie 2019, pentru prestarea serviciilor de colectare separată şi transport separat al deşeurilor menajere în municipiu.

Noile tarife propuse pentru 2019, comparativ cu 2018, sunt: pentru persoane fizice din case particulare – pentru o pubelă de 50 litri tariful va fi 10,59 lei faţă de 8 lei; pentru pubelă de 80 litri tariful va fi 21 de lei faţă de 16,01; pentru o pubelă de 120 litri tariful va fi 32,01 faţă de 31,50 lei; iar pentru o pubelă de 240 litri tariful va fi de 68 lei faţă de 52,02 lei.

Prin diferenţierea tarifelor în funcţie de cantitate se urmăreşte o mai bună atitudine faţă de colectarea selectivă a deşeurilor provenite de la cetăţenii din casele particulare; altfel spus, prin selecţie cantitatea de deşeuri va fi mai mică şi vor plăti mai puţin. În ceea ce priveşte persoanele juridice, acestea vor plăti 105 lei pe mc faţă de 80,55 de lei pe mc cât au plătit în 2018.

AURELIA ILUŢ

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.