Salariile angajaţilor din aparatul propriu al Primăriei Miercurea Ciuc, mărite cu 20% | Informația Harghitei - jurnal independent
marți , 30 noiembrie 2021
Home » Societate » Salariile angajaţilor din aparatul propriu al Primăriei Miercurea Ciuc, mărite cu 20%
Salariile angajaţilor din aparatul propriu al Primăriei Miercurea Ciuc, mărite cu 20%

Salariile angajaţilor din aparatul propriu al Primăriei Miercurea Ciuc, mărite cu 20%

Consiliul Local Miercurea Ciuc a aprobat, într-o şedinţă extraordinară ce a avut loc la începutul acestei săptămâni, cu unanimitate de voturi, majorarea salariilor angajaţilor din aparatul propriu al primăriei municipiului reşedinţă de judeţ cu 20%.

Primarul municipiului Miercurea Ciuc, Korodi Attila, a declarat miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, că în ultima lună şi jumătate au fost discuţii „destul de intense” cu sindicatul funcţionarilor publici, deoarece „am dorit să luăm o decizie cât mai corectă”.

„Conform deciziei noastre, care este parafată şi de un acord între sindicat şi conducerea primăriei, am decis majorarea cu 20% a salariilor din cadrul aparatului propriu al primăriei şi această mărire de salariu a fost adoptată în unanimitate de către consiliul local. În pregătirea acestei decizii am avut discuţii ample atât cu sindicatul, cât şi cu Direcţia Economică şi cu Direcţia de Resurse Umane din cadrul primăriei. Am dorit să luăm o decizie echilibrată. Am analizat şi celelalte grile de salarizare ale municipiilor din România şi din judeţele din jurul nostru şi din Transilvania şi am dorit să vedem şi care sunt, pentru câteva domenii tehnice, salarizările personalului sau a lucrătorilor din domeniul privat din oraşul Miercurea Ciuc. Conform datelor noastre, prin mărirea cu 20 la sută a salariilor încă suntem undeva sub pragul de valori medii aplicate la nivelul municipiilor reşedinţă de judeţ şi când vorbim de marea parte a experţilor încă poate fi ajustată pe termen mediu această grilă, pentru că, de exemplu, la grila de intrare pentru cei care termină studiile avem o grilă destul de joasă în comparaţie cu celelalte municipii reşedinţă de judeţ”, a declarat edilul.

Conform acestuia, de creşterea salarială de 20% vor beneficia cei 177 de angajaţi în aparatul propriu al primăriei şi majorarea se încadrează în bugetul aprobat pe acest an.

„Mărirea cu 20 la sută a salariilor din cadrul primăriei, dacă ar fi fost decisă chiar şi pe 1 ianuarie, se încadrează în bugetul alocat anului acesta. Deci, nu aduce o mărire care iese din cifrele bugetare de anul acesta, chiar dacă ar fi fost alocată de la 1 ianuarie, asta însemnând că anul viitor nu va exista un dezechilibru, vom continua, în mare, aceleaşi alocări bugetare”, a spus primarul.

Potrivit edilului, prin semnarea contractului cu sindicatul au fost convenite trei condiţii importante: „toate direcţiile de specialitate sprijină digitalizarea prin angajaţi proprii, prin implicare maximă”; toţi angajaţii se vor ponta prin folosirea cartelelor magnetice de identificare, la intrarea şi ieşirea din primăriei; până la sfârşitul lunii decembrie, fiecare direcţie de specialitate trebuie să revizuiască şi să completeze procedurile interne cu care lucrează.

„Este nevoie ca în cadrul primăriei să existe o salarizare corectă a muncii. Salarizarea în cadrul Primăriei Miercurea Ciuc era foarte joasă, în ultimul an de zile au plecat de la direcţii-cheie de specialitate foarte multe persoane, iar posturile pot fi foarte greu ocupate, pentru simplu motiv că nivelul de salarizare nu era adecvat, corect. Chiar şi în condiţiile actuale, am încercat să negociem o salarizare justă, fără să creăm dezechilibre, dar fără o salarizare corectă nu poţi să lucrezi. Sunt prea multe posturi care au devenit vacante în ultimul an de zile”, a spus Korodi Attila.

Acesta a mai precizat că un referent debutant, cu studii superioare, are un salariu net, după majorare, de 2.139 lei, iar un muncitor calificat are 1.600 de lei. În schimb, salariul secretarului municipiului este de 9.523 lei, după majorare. „Dar funcţiile de conducere, în cadrul instituţiei, sunt rare, nu excelează. Avem puţine funcţii de conducere şi mai ales aceste funcţii de conducere – în afara secretarului judeţului, a managerului şi a arhitectului şef – sunt la nivel de şef de birou, şef serviciu”, a conchis edilul. (Şt. Pătrîntaş)

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.