Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Încă un pas în procesul de simplificare şi debirocratizare… | Informația Harghitei - jurnal independent
vineri , 26 aprilie 2024
Home » Economic » Încă un pas în procesul de simplificare şi debirocratizare…
Încă un pas în procesul de simplificare şi debirocratizare…

Încă un pas în procesul de simplificare şi debirocratizare…

Urmăriţi-l atent, pentru că s-ar putea să vă intereseze!

Potrivit unui proiect de ordin al ministrului Finanţelor Publice, ANAF va transmite în format electronic certificatele de atestare fiscală şi adeverinţele de venit direct instituţiilor care le solicită, scutind astfel contribuabilii, persoane fizice şi juridice, de o deplasare la sediile ei, concomitent cu eliminarea formalităţilor birocratice aferente.

Această măsură, din punctul de vedere al domnului Kedves Emeric, şeful AJFP Harghita, este una bine-venită, ştiut fiind că „ANAF eliberează, în medie pe an, 5,5 milioane de adeverinţe de venit pentru persoane fizice şi aproape 600.000 de certificate de atestare fiscală pentru persoane fizice şi juridice”.

Pentru a-şi pune însă în aplicare planul, MFP şi ANAF au asigurat, încă din luna septembrie a anului în curs, suportul tehnic şi procedura legală pentru transmiterea electronică a certificatelor de atestare fiscală, adeverinţelor de venit, situaţiilor fiscale ale contribuabililor, situaţiilor financiare, precum şi a altor documente, către autorităţile şi instituţiile centrale şi locale, prin simpla aderare la Sistemul Informatic PatrimVen.

Un sistem, după cum afirma interlocutorul meu, conceput şi aprobat printr-o hotărâre a CSAT în 2011, ca proiect prioritar, în scopul îmbunătăţirii serviciilor oferite cetăţenilor, precum şi în scopul susţinerii acţiunilor desfăşurate împotriva corupţiei.

Funcţionarea acestui sistem, din câte am înţeles, este condiţionată de cooperarea dintre instituţiile administraţiei publice centrale şi locale, cele dintâi cu o capacitate mai mare de a crea sisteme informatice moderne, celelalte aflate mai aproape de cetăţean!

PatrimVen a fost gândit, după cum mai sublinia şeful AJFP Harghita, în primul rând pentru cetăţeni, persoane fizice şi juridice îndreptăţite să aibă acces la anumite date şi informaţii, fără să se mai deplaseze la ghişee, întrucât ei vor putea accesa baza de date direct prin Internet sau la primăria de domiciliu, cât şi la alte primării sau instituţii ale administraţiei centrale.

Dar sistemul va fi benefic şi pentru administraţia publică care va avea la dispoziţie sursa de date şi informaţii necesare exercitării atribuţiunilor ei, plus avantajul ce decurge firesc din reducerea volumului de documente elaborate pe hârtie de la acest nivel sau de la nivelul instituţiilor, pentru cetăţeni.

Prin implementarea Sistemului Informatic PatrimVen se urmăreşte, de asemenea, asigurarea interoperabilităţii cu sistemul informatic al MFP pentru toate instituţiile, fie că folosesc sisteme informatice, fie că folosesc sisteme manuale.

De ştiut ar mai fi aici faptul că accesul autorităţilor şi instituţiilor publice în PatrimVen se face în baza unui protocol de aderare, care include lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic, precum şi descrierea interfeţelor de acces la acesta. În consecinţă, sublinia d-l Kedves, autorităţile şi instituţiile publice vor solicita motivat accesul la serviciile PatrimVen, motivările vor fi analizate de ANAF şi, odată ce accesul a fost agreat, instituţia publică va desemna persoanele cu rol de administrator de interoperabilitate.

Cu menţiunea că accesul la date şi accesul la sistem sunt auditate, voi mai reţine pentru dumneavoastră că persoanele fizice au posibilitatea să utilizeze gratuit Spaţiul Privat Virtual, un serviciu electronic disponibil la adresa https://pfinternet.anaf.ro, prin intermediul căruia pot verifica online situaţia fiscală personală, pot obţine adeverinţe de venit şi certificate de atestare fiscală, sau pot depune Declaraţiile D200, D230, D220 în format electronic.

Şi pentru că subiectul este în actualitate, ne propunem să vă ţinem la curent cu toate noutăţile legate de implementarea sistemului, în măsura în care ele ne vor parveni…

ŞTEFANA DRĂGHICI

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.