86% dintre elevii din Harghita au beneficiat de şcolarizare online | Informația Harghitei - jurnal independent
marți , 26 mai 2020
[ditty_news_ticker id="20336"]
Home » Învățământ » 86% dintre elevii din Harghita au beneficiat de şcolarizare online
86% dintre elevii din Harghita au beneficiat de şcolarizare online

86% dintre elevii din Harghita au beneficiat de şcolarizare online

 Chiar dacă procesul de predare-învăţare nu s-a desfăşurat uniform, fiecare unitate de învăţământ a găsit soluţii de comunicare cu elevii, fie prin grupuri pe Facebook sau pe WhatsApp, fie prin aplicaţia Google Classroom, precum şi prin alte căi de comunicare virtuală

Începând din 11 martie, în urma măsurilor instituite în vederea reducerii impactului pandemiei COVID-19, elevii, profesorii, dar şi părinţii care s-au alăturat eforturilor acestora, înţelegând că această perioadă nu este una de vacanţă, experimentează un nou model de predare-învăţare, pentru fixarea şi consolidarea cunoştinţelor, realizată într-un mod diferit, cu ajutorul Internetului, în special, dar şi prin programele TeleŞcoală şi SuliTv8, acolo unde nu există mijloace de comunicare online sau nu există semnal.

„86% dintre elevi au beneficiat de această modalitate de predare-învăţare online, li s-au dat teme de casă, pe care le-au efectuat şi le-au trimis spre corectare cadrelor didactice. În cazul elevilor mai mici, de exemplu cei din clasa pregătitoare sau din clasa I, legătura s-a realizat cu ajutorul părinţilor, ei fiind aceia care le-au comunicat învăţătorilor temele copiilor lor. Inclusiv programul Şcoala altfel s-a ţinut online, conform recomandărilor Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi ale Inspectoratului Şcolar Judeţean Harghita”, a declarat inspectorul şcolar general adjunct, prof. dr. Cristinel Glodeanu.

Pentru elevii care învaţă în limba maghiară, Inspectoratul Şcolar Judeţean, alături de Consiliul Judeţean şi împreună cu Uniunea Cadrelor Didactice Maghiare din România, au creat lecţii filmate de recapitulare şi de consolidare a cunoştinţelor, precum şi de pregătire a elevilor din clasa a VIII-a pentru Evaluarea Naţională.

„Aceste lecţii filmate, intitulate SuliTv8, au fost difuzate pe postul de televiziune Erdély Tv şi au fost postate şi pe canalul YouTube. Fiind vorba despre trei discipline de examen: Limba  şi literatura română, Limba şi literatura maghiară şi Matematică, audienţa a fost foarte ridicată, cu mii de vizualizări pe Facebook şi pe YouTube. Scopul creării şi difuzării acestor zece lecţii pe disciplină a fost ca şi elevii din zonele fără calculator şi internet, să poată beneficia de pregătiri gratuite, avantajul fiind că pot fi vizionate de nenumărate ori”, a precizat profesorul Glodeanu.

Potrivit inspectorului şcolar general adjunct, restul de 14% dintre elevi, care nu au putut fi angrenaţi în procesul de predare-evaluare online, trăiesc în zone izolate, unde nu există Internet şi nici televiziune prin cablu.

„Ne-am gândit că poate ar fi o soluţie să li se solicite operatorilor să monteze antene în diferite zone, pentru că digitalizarea este un lucru benefic, care va fi util şi după trecerea acestei pandemii. Or, pentru acest lucru ar trebuie făcut un efort, aşa încât în fiecare zonă să avem acoperire măcar prin telefonie, prin cablu, prin satelit, ceva să existe, pentru a asigura egalitate de şanse tuturor elevilor şi angrenarea fiecărui copil la acest proces de predare-evaluare”, a afirmat Cristinel Glodeanu.

Ca urmare a sesizărilor venite din partea părinţilor, potrivit cărora, în lipsa echipamentelor necesare fiecărui elev, nu toţi pot fi online cu profesorii şi nici să îşi facă temele la timp, conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) a solicit inventarierea cazurilor de familii cu mai mulţi copii.

Pentru obţinerea de finanţări în scopul achiziţionării de calculatoare, laptopuri şi tablete, la începutul lunii aprilie Inspectoratul Şcolar Judeţean şi încă nouă şcoli din judeţ au depus proiecte pe fonduri structurale la Iniţiativa Central Europeană (CEI) – domeniul Educaţie şi învăţare electronică/învăţare la distanţă (EDU). De asemenea, Inspectoratul Şcolar a lansat un apel către agenţii economici, organizaţiile neguvernamentale, unităţile administrativ-teritoriale şi către oamenii de bine care pot sprijini elevii din judeţ care nu au calculator, laptop sau tabletă şi nici posibilităţi să le achiziţioneze, astfel încât şi ei să se poată conecta la mediul online.

S-a luat în discuţie inclusiv situaţia copiilor care învaţă în şcolile speciale şi există promisiuni în acest caz, cu privire la dotarea cu echipamentele necesare desfăşurării procesului educaţional în mediul virtual.

„Împreună cu colegii inspectori şi cu directorii unităţilor de învăţământ, trebuie să găsim modalităţi să creştem acest procent de 86%. (…) Discutăm despre ideea de a solicita autorităţilor publice locale alocarea de fonduri pentru dotarea unor săli suplimentare cu echipamente audio-video, pentru a putea să desfăşurăm examenele de Evaluare Naţională şi de Bacalaureat, păstrând distanţarea socială”, ne-a dezvăluit inspectorul şcolar general adjunct câteva dintre preocupările şi frământările actuale ale instituţiei.

Luni, după prânz, preşedintele României, Klaus Iohannis, a declarat public faptul că în acest an şcolar nu se vor redeschide grădiniţele, şcolile şi universităţile, în condiţiile în care statisticile epidemiologice atestă creşterea zilnică şi semnificativă a numărului de persoane infectate, iar vârful epidemiei este departe de a fi fost atins.

Până în data de 12 iunie, când se va termina anul şcolar în curs, vor continua formele de învăţământ la distanţă, ca şi până acum, iar la finalul acestuia toţi elevii vor avea mediile încheiate, cu notele pe care le au. „În cazuri excepţionale, se poate face o evaluare suplimentară”, a arătat preşedintele.

Excepţie fac elevii din clasele terminale: a VIII-a, a XII-a şi a XIII-a la Profesională. Ei vor putea reveni la şcoală în perioada 2-12 iunie, pentru pregătirea examenelor naţionale.

„Evaluarea Naţională şi Bacalaureatul – a spus preşedintele României – se vor organiza aşa cum au fost planificate, însă cu respectarea unor reguli foarte stricte de distanţare: vor sta la distanţă mare unii de alţii, vor intra pe un coridor şi vor ieşi pe un alt coridor, se vor face dezinfecţii regulate, se va măsura temperatura tuturor persoanelor care intră în şcoală şi multe alte reguli care vor fi explicate în detaliu de reprezentanţii Ministerului Educaţiei”.

DANIELA MEZEY

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.