Talonul de pensie în format electronic (online) | Informația Harghitei - jurnal independent
miercuri , 29 iunie 2022
Home » Societate » Talonul de pensie în format electronic (online)
Talonul de pensie în format electronic (online)

Talonul de pensie în format electronic (online)

  • Vă scapă de grija organizării programului în funcţie de vizita poştaşului şi poate fi folosit în relaţia cu toate autorităţile şi instituţiile publice, fără a mai fi nevoie de prezentarea talonului în format fizic

De talonul de pensie mov în format online pot beneficia doar persoanele care îşi încasează pensia printr-un cont bancar. Pensionarii care îşi încasează drepturile de pensie prin poştă vor trebui să opteze pentru încasarea acestora printr-un cont bancar, dacă doresc să beneficieze de această facilitate. Odată îndeplinită această condiţie, nu vă rămâne decât să solicitaţi şi să obţineţi un cont online în portalul Casei Naţionale de Pensii Publice (CNPP).

Cum putem accesa un cont online pe portalul CNPP?

Contul online este accesibil tuturor pensionarilor şi are o serie de avantaje, având în vedere că vă oferă, între altele, acces complet la serviciile electronice ale Casei Naţionale de Pensii Publice, vă notifică pe e-mail cu privire la evenimentele referitoare la propria persoană şi vă dă acces gratuit la informaţiile dedicate dumneavoastră, scutindu-vă de multe drumuri şi de statul la cozi.

În cazul persoanelor care nu deţin un cont online în portalul CNPP, calea cea mai scurtă şi la îndemâna tuturor pentru obţinerea acestuia este să completaţi cererea de pe portalul CNPP, pe care o descărcaţi, o printaţi, o semnaţi olograf. Apoi, împreună cu actul de identitate în copie, o depuneţi la Casa Judeţeană de Pensii Harghita. În cerere trebuie să precizaţi obligatoriu o adresă de e-mail validă, de preferat a dumneavoastră, unde să puteţi fi notificat cu privire la evoluţia procesului şi unde să vă poată fi comunicată parola de intrare în cont.

Potrivit directoarei executive a Casei Judeţene de Pensii Harghita, Teofana Avădane, „cererile aprobate la nivelul Caselor teritoriale de Pensii se soluţionează la nivel central şi nu la nivel teritorial”.

Persoanele care dispun de semnătură electronică nu trebuie să se deplaseze la sediul Casei teritoriale de Pensii; ele îşi pot deschide contul online personal în portalul CNPP, accesând https://www.cnpp.ro/solicitare-acces-online.

Pentru a vă edifica în privinţa modalităţii corecte de completare a formularului, este recomandat să lecturaţi cu atenţie procedura afişată pe site-ul CNPP (https://www.cnpp.ro/web/10180/211). Odată completat formularul pentru cont online, verificaţi corectitudinea datelor, se apasă butonul Tipărire formular şi se salvează formularul pentru a putea fi semnat electronic; ulterior, acesta va fi trimis pe e-mail la Casa Judeţeană de Pensii Harghita împreună cu copia actului de identitate. La final, pensionarul solicitant va primi un e-mail de informare cu numărul de înregistrare alocat din portalul CNPP, de la adresa portal@cnpp.ro.

Obţinerea talonului de pensie în format electronic

După soluţionarea cererii de accesare a contului pe portalul CNPP, pensionarul va primi, pe adresa de e-mail specificată în cerere, link-ul şi parola cu care poate intra în contul său,  pentru a solicita talonul de pensie online.

Dacă orice pensionar poate solicita deschiderea unui cont online, de dreptul obţinerii talonului de pensie pe contul online pot beneficia doar acele persoane care îşi încasează drepturile de pensie printr-un cont bancar.

De reţinut este şi faptul că, potrivit Legii nr. 270/2021, acordarea talonului mov de pensie în format electronic va fi făcută doar pensionarilor care o cer în mod expres Casei Naţionale de Pensii Publice. Aşadar, persoanele care doresc să îl obţină trebuie să acceseze link-ul primit prin e-mail la momentul deschiderii contului în portalul CNPP. Şi în acest sens există două variante:

– fie prin intermediul site-ului CNPP, din contul utilizatorului: „Datele mele din sistemul public de pensii” – „Document informare plată pensie”, doar dacă solicitantul este logat în contul de portal sau a salvat anterior datele de logare în portalul CNPP;

– fie din e-mailul solicitantului, unde se va transmite o informare cu link-ul către documentul generat.

Dacă persoana nu este logată, se va afişa mesajul „Raportul solicitat nu există”. În această situaţie se va proceda astfel:

– solicitantul accesează contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principală a CNPP prin introducerea e-mail-ului şi a parolei;

– se accesează „Datele mele din sistemul public de Pensii” – „Document informare plată pensie”.

Sunt situaţii în care pensionarul are deja un cont online, pe care l-a deschis cu diferite ocazii la solicitarea lor, dar pentru soluţionarea oricăror alte probleme. În acest caz, pentru obţinerea talonului de pensie, cunoscând adresa şi parola, ei vor intra în contul pe care îl au deja deschis şi vor urma paşii prevăzuţi în procedura pe care o găsesc pe site-ul https://www.cnpp.ro/solicitare-acces-online”, precizează Teofana Avădane, directoarea executivă a Casei Judeţene de Pensii Harghita.

Celelalte persoane, care îşi încasează drepturile de pensie prin poştă, vor trebui să opteze pentru încasarea drepturilor de pensie printr-un cont bancar şi abia ulterior vor putea să solicite talonul de pensie online, a specificat oficialul Casei Judeţene de Pensii Harghita.

DANIELA MEZEY

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.