Nimic cu intenţie | Informația Harghitei - jurnal independent
marți , 26 octombrie 2021
Home » Învățământ » Nimic cu intenţie
Nimic cu intenţie

Nimic cu intenţie

Revenim cu informaţiile obţinute de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Harghita referitor la rezultatul verificărilor impuse ca urmare a contestaţiei elevului a cărui notă la proba de limba română a crescut de la 2,40, nota acordată iniţial, la 8,95 după contestaţie.

Preşedinta Comisiei Judeţene la Evaluarea Naţională, inspectorul şcolar adjunct Aurora Parfeni, aprecizat că, după rezolvarea contestaţiilor la Evaluarea Naţională, au existat trei cazuri, la limba română, în care diferenţele faţă de nota iniţială erau mai mari de 1,5 puncte, cea mai mare diferenţă înregistrându-se la lucrarea unui elev care, la prima corectare, a primit nota de 2,40, pentru ca după contestaţie lucrarea să fie notată cu 8,95.

Inspectorul Aurora Parfeni ne-a precizat că s-a discutat cu patru dintre profesorii evaluatori care au dat notele iniţiale pentru a stabili cauzele şi eventualii vinovaţi faţă de situaţia creată.

„În urma acestei discuţii ce a avut loc la Inspectoratul Şcolar, cei patru profesori şi-au asumat responsabilitatea pentru cele întâmplate, greşeala cu certitudine s-a produs la transcrierea de pe borderoul de lucru pe borderoul final, probabil că – spunea inspectorul şcolar adjunct – nu au putut lucra fără un borderou de lucru”. Aşadar, problemele s-au datorat metodologiei folosite, un borderou în plus, aşa-zis de lucru, de pe care la transcrierea datelor pe borderoul final s-a strecurat greşeala, ce-i drept o greşeală care ar fi putut avea urmări nefericite pentru elev/elevi dacă s-ar fi resemnat şi nu ar fi contestat decizia iniţială.

Vinovaţilor fără intenţie li se va interzice participarea la evaluarea din anul următor. Aurora Parfeni ne-a mai precizat faptul că procesele verbale de constatare a faptelor vor fi trimise la unităţile de învăţământ unde s-au înregistrat aceste gafe. Numai la acest nivel, potrivit regulamentului, în cazuri justificate se va declanşa procedura de cercetare disciplinară.

Profesoara de limba şi literatura română, Dorina Moraru, oarecum în apărarea colegilor, ne-a spus că se putea foarte uşor greşi având în vedere faptul că „sunt 33 de rubricuţe pe cele două subiecte a) şi b) este nevoie de foarte multă atenţie, dar, cu siguranţă, la crearea acestei situaţii a concurat şi oboseala. Eu îi cunosc foarte bine pe profesorii respectivi şi pot spune că sunt persoane cu multă experienţă, unii cu doctorat, foarte corecţi. Este cert că greşeala s-a produs la transcriere”.

AURELIA ILUŢ

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.