Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Chiar dacă mai bine de două luni au fost restricţii de circulaţie În Harghita, numărul accidentelor rutiere în primele 6 luni nu a scăzut cu mult faţă de aceeași perioadă a anului trecut | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 9 mai 2024
Home » Societate »
Chiar dacă mai bine de două luni au fost restricţii de circulaţie
În Harghita, numărul accidentelor rutiere în primele 6 luni nu a scăzut cu mult faţă de aceeași perioadă a anului trecut
<h5><i>Chiar dacă mai bine de două luni au fost restricţii de circulaţie</i></h5> În Harghita, numărul accidentelor rutiere în primele 6 luni nu a scăzut cu mult faţă de aceeași perioadă a anului trecut

Chiar dacă mai bine de două luni au fost restricţii de circulaţie
În Harghita, numărul accidentelor rutiere în primele 6 luni nu a scăzut cu mult faţă de aceeași perioadă a anului trecut

  • În primul semestru din 2019 și 2020 s-au înregistrat tot atâtea accidente grave, constant rămânând și numărul deceselor pe șosele
  • Viteza, principala cauză a producerii accidentelor în judeţul Harghita

Potrivit unei analize a accidentelor rutiere înregistrate în judeţul nostru în primele 6 luni ale acestui an, comparativ cu aceeași perioadă din 2019, realizată de Serviciul Rutier din cadrul Inspectoratului Judeţean de Poliţie Harghita, reiese faptul că numărul acestora nu a înregistrat variaţii semnificative.

Astfel, deși timp de două luni România s-a aflat în stare de urgenţă, perioadă prelungită pentru un timp scurt cu alte restricţii de circulaţie, în primele șase luni ale acestui an, pe șoselele harghitene s-au înregistrat doar cu 8 accidente mai puţin faţă de 2019 (174 anul trecut, 166 în 2020).

Dintre acestea, 56 au fost accidente grave, acest număr fiind înregistrat atât anul trecut, cât și în 2020. Nici bilanţul acestor accidente nu a prezentat variaţii: câte 8 decese în cei doi ani, 54 de răniţi grav în acest an (55 de răniţi grav în 2019), 17 răniţi ușor în ultimele 6 luni (23 de răniţi ușor anul trecut).

Situaţia nu e mult diferită nici în cazul accidentelor ușoare, în acest an fiind înregistrate doar cu 8 mai puţine – 110 faţă de 118 în primul semestru din 2019.

Cauzele producerii accidentelor

Conform statisticii amintite anterior, cele mai multe accidente s-au produs pe fondul vitezei excesive. Astfel, din cele 166 înregistrate, 10 s-au produs din cauza vitezei, în acestea pierzându-și viaţa 3 oameni, iar 7 persoane au fost rănite grav. Decese s-au înregistrat și în cadrul unor accidente produse ca urmare a abaterilor săvârșite de unii pietoni sau în urma depășirilor, a schimbărilor de direcţie (câte un deces).

De remarcat faptul că pe locul II între cauzele producerii incidentelor rutiere se află abaterile pietonilor (7 accidente), urmate de bicicliști (6), de neacordarea de prioritate pietonilor și de căruţe și alte utilaje (câte 5 evenimente rutiere). De asemenea, 12 accidente produse în primele 6 luni, soldate cu două decese, au fost introduse la „alte abateri” în ceea ce privește cauzele producerii acestora.

Referitor la locul producerii accidentelor, cele mai multe s-au produs pe drumurile judeţene și comunale (22 de accidente, soldate cu 3 decese și 22 de persoane rănite grav). Urmează DN 15 – Topliţa – Tulgheș (6 accidente, două decese, 4 răniţi grav) și E 578 (5 accidente, două decese, 3 răniţi grav). Un deces s-a înregistrat și pe DN 12A (Miercurea Ciuc – Lunca de Jos).

O altă statistică interesantă arată faptul că cele mai multe accidente care s-au soldat cu decesul unor participanţi la trafic s-au înregistrat în intervalul orar 6:00-10:00, în timp ce majoritatea accidentelor soldate cu răniţi grav au avut loc în jurul prânzului (între orele 10:00 și 18:00). Spre comparaţie, anul trecut cele mai multe accidente soldate cu morţi s-au înregistrat seara (între 18:00 și 22:00), iar cele soldate cu răniţi grav s-au produs în același interval orar de 10:00-18:00.

Situaţia la nivel naţional

O știre apărută la nivel naţional preciza faptul că, în primele șapte luni ale anului, pe șoselele din ţară s-au produs peste 11.000 de accidente cu victime, cu aproximativ 4.000 mai puţine faţă de aceeași perioadă a anului trecut. Topul judeţelor cu cele mai multe accidente de circulaţie este condus de Iași (497), urmat de Prahova (473) și Cluj (470), iar cele mai multe decese s-au înregistrat pe drumurile din Suceava (37), Dolj (32) și Bacău (30).

Concluzii

Dacă la nivel naţional s-a remarcat „un element comun în aceste cazuri: judeţele fruntașe din aceste statistici negre nu au niciun kilometru de autostradă și asta nu poate fi o simplă coincidenţă” (Radio România Actualităţi), situaţia din Harghita ar mai putea fi completată cu câteva aspecte remarcate de noi.

Într-un judeţ preponderent rural și agricol, pe drumurile naţionale și cel european prezenţa utilajelor agricole și a căruţelor pare a fi mult prea mare (5 accidente în care au fost implicate aceste atelaje, soldate cu 7 răniţi grav). De asemenea, în ultima vreme am remarcat o înmulţire a bicicliștilor pe drumul european (și nu numai), în condiţiile în care în nici o localitate rurală nu este dezvoltată o pistă pentru bicicliști, iar viteza de deplasare a autovehiculelor este mai mare decât pe drumurile naţionale și judeţene (6 accidente cu implicarea unor bicicliști, soldate cu 6 răniţi grav).

LIVIU C.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.