„Heineken pentru Comunităţi” – o nouă ediţie, mai simplificată şi mai largă | Informația Harghitei - jurnal independent
duminică , 26 septembrie 2021
Home » Societate » „Heineken pentru Comunităţi” – o nouă ediţie, mai simplificată şi mai largă
„Heineken pentru Comunităţi” – o nouă ediţie, mai simplificată şi mai largă

„Heineken pentru Comunităţi” – o nouă ediţie, mai simplificată şi mai largă

Aproximativ 80.000 de lei pentru finanţarea unor proiecte importante în dezvoltarea societăţii

 

Programul de responsabilitate socială „Heineken pentru Comunităţi”, lansat de Heineken şi Asociaţia CSR Nest, face parte din agenda de sustenabilitate Heineken România şi este dedicat dezvoltării comunităţilor locale în care compania este prezentă cu fabrici, adresându-se organizaţiilor non-guvernamentale şi instituţiilor publice din judeţele Constanţa, Dolj, Harghita şi Mureş.

Ajuns la 6-a ediţie, „Heineken pentru Comunităţi” vine cu câteva noutăţi, toate dorind a fi în beneficiul ONG-urilor care vor aplica cu proiecte şi, bineînţeles, al comunităţilor în rândul cărora vor fi aplicate acestea. Acestea au fost prezentate, în cadrul unei întâlniri cu presa, de către Sergiu Sebesi, preşedintele Asociaţiei CSR Nest, Livia Bucăţică şi Laura Grigore, din partea Heineken România.

SebesiReferindu-se la judeţul Harghita, una dintre noutăţile amintite de Sergiu Sebesi este eliminarea criteriului de aplicabilitate strict în Miercurea-Ciuc, astfel putând fi aprobate şi proiecte judeţene de impact, relevante în comunitate.

De asemenea, proiectul cu care un ONG va aplica nu trebuie să fie neapărat unul nou. „Ne dorim – spunea Sergiu Sebesi – să susţinem şi proiecte care deja sunt începute şi care au în continuare nevoie de susţinere – dacă au avut o finanţare europeană, privată şi sunt proiecte importante în comunitate, iar candidaţii demonstrează că au potenţialul să le ducă mai departe, noi suntem dispuşi să susţinem acele proiecte. Adică venim, le vedem, le evaluăm, şi dacă proiectele sunt ok, le susţinem. Să nu vină neapărat cu un proiect nou, născut, făcut, gândit, scris cap-coadă, ci un proiect care pe perioada implementării s-a văzut că are un impact, din comunitate semnalele sunt bune”.

O altă noutate importantă şi care este în ajutorul beneficiarului o reprezintă metoda de aplicare. Dacă până acum se trimitea un proiect scris de multe pagini, în acest an se poate aplica cu o scrisoare de intenţie de două pagini, foarte concentrate. Aceste scrisori de intenţie se pot trimite până la jumătatea lunii mai, după care vor fi evaluate, se va crea o listă scurtă cu proiectele considerate a avea impact în societate. Va urma o vizită în teritoriu pentru a vedea unde sunt proiectele, unde se doresc a fi implementate, care este locaţia, beneficiarii, cine se ocupă de proiect şi dacă nevoia coincide cu realitatea. În final va fi un interviu cu echipa Heineken, prin acesta urmărindu-se două aspecte. Oferă şi finanţatorului posibilitatea să-i cunoască pe cei care îi va finanţa, respectiv va fi un exerciţiu foarte bun de vânzări pentru aplicant.

„Noi, organizaţiile non-guvernamentale – preciza preşedintele CSR Nest – trebuie să ne profesionalizăm, trebuie să ştim să ne vindem, să fim cât se poate de buni şi să oferim servicii de calitate; iar partea de vânzări este foarte importantă, să ştii cum îţi împachetezi, cum îţi ambalezi un proiect”.

Dorindu-se a se acorda mai mult timp implementării proiectelor, această perioadă a fost extinsă până în martie-aprilie anul viitor; de asemenea, simplificându-se procesul de aplicare, proiectul ar putea începe mai repede de luna august, cum a fost până acum. Astfel, câştigătorii vor avea mai mult timp să implementeze cum vor ei proiectele.

Începând cu ediţia din acest an s-a modificat şi latura financiară. Suma disponibilă rămâne aproximativ aceeaşi – 80.000 de lei – dar proiectele nu vor mai fi condiţionate de un buget de 40.000 de lei. Astfel, va fi posibilă finanţarea a mai multor proiecte care, cumulat, vor însemna 80.000 de lei. De asemenea, „dacă noi considerăm că 3 proiecte cumulate au bugete de 85.000, le finanţăm pe toate 3 şi mai putem pune o diferenţă de 5.000 la cei 80.000, cât am bugetat noi pentru judeţul Harghita”, spunea Sergiu Sebesi.

 Propuneri şi concluzii

În finalul întâlnirii, reprezentanţii Heineken i-au invitat pe reprezentanţii presei la o discuţie pentru a vedea dacă nevoile identificate până acum au fost bune şi ce s-ar putea face pentru îmbunătăţirea vieţii sociale în Miercurea-Ciuc.

În ceea ce priveşte programul „Heineken pentru Comunităţi”, după ce au fost centralizate rezultatele unor chestionare completate de societatea civilă, presă şi diverse instituţii, în urmă cu doi ani, la nivelul municipiului Miercurea-Ciuc, au fost identificate 3 direcţii: educaţie, mediu şi cultură. Acestea trei au obiectivul creării de oportunităţi pentru educaţia socială şi implicarea copiilor/minorilor (până la 18 ani) şi a tinerilor adulţi (18-30 de ani) în dezvoltarea comunităţii în care trăiesc. În acelaşi timp, de exemplu, în Constanţa s-a mers foarte mult pe social, iar în Târgu-Mureş s-a mers foarte mult pe sănătate, sport şi un trai sănătos.

LIVIU CÂMPEAN
AURELIA ILUŢ

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.