Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Când auziţi de HEINEKEN nu vă gândiţi doar la cel mai mare producător de bere din Europa, HEINEKEN înseamnă mult mai mult | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 25 aprilie 2024
Home » Societate » Când auziţi de HEINEKEN nu vă gândiţi doar la cel mai mare producător de bere din Europa, HEINEKEN înseamnă mult mai mult
Când auziţi de HEINEKEN nu vă gândiţi doar la cel mai mare producător de bere din Europa, HEINEKEN înseamnă mult mai mult

Când auziţi de HEINEKEN nu vă gândiţi doar la cel mai mare producător de bere din Europa, HEINEKEN înseamnă mult mai mult

HEINEKEN are o istorie de peste 150 de ani

HEINEKEN este un producător de bere global, cu o istorie de peste 150 de ani. La început a fost o afacere de familie, acum, însă, compania este prezentă în peste 70 de ţări, cu peste 160 de fabrici de bere. La nivel global, echipa HEINEKEN numără peste 81.000 de angajaţi dedicaţi, caracterizaţi prin spirit antreprenorial. Aceştia dau „viaţă” celor 250 de beri de calitate din portofoliul companiei, care sunt consumate în 178 de ţări. Inovaţia are un rol important în varietatea de băuturi şi experienţe pe care compania le oferă consumatorilor. În 2015, HEINEKEN a lansat pe piaţa din România o categorie nouă de băuturi: cidru Strongbow, o băutură fermentată din mere, cu un conţinut de alcool de 4,5 la sută, dar portofoliul de mărci este mult mai variat, acoperind toate segmentele pieţei din România. Printre acestea se numără: Heineken, Desperados, Affligem, Ciuc, Silva, Golden Brau, Neumarkt şi Bucegi, precum şi noul cidru Strongbow.

HEINEKEN are 4 fabrici situate în Constanţa, Craiova, Miercurea-Ciuc şi Târgu-Mureş şi peste 1.100 de angajaţi. Compania contribuie indirect la generarea a aproximativ 20.000 de locuri de muncă în sectorul ospitalităţii şi în retail.

 

Ca partener al comunităţilor locale

Fabrica HEINEKEN din Miercurea-Ciuc – al cărei director este István Szabó – are şi ea o istorie de peste 40 de ani alături de comunitatea locală. În prezent, aproape 200 de locuitori din Miercurea-Ciuc lucrează în această fabrică. „Suntem un membru activ al comunităţii de aici – spunea directorul la conferinţa de presă ce a avut loc miercuri, 22 iulie 2015 – pe care o susţinem prin proiecte relevante care răspund nevoilor locale, pe ariile cele mai importante pe care le-am identificat cu partenerii locali. Începând din anul 2011, peste 47.500 de persoane din Miercurea-Ciuc au interacţionat cu programul HEINEKEN pentru Comunităţi. Prin acest program, compania a investit până în prezent 486.000 lei în comunitate, în proiecte ce vizează domenii precum: social, cultural, turism, dezvoltare comunitară, voluntariat, sănătate. Din cele 9 proiecte finanţate de companie în cadrul proiectului HEINEKEN pentru Comunităţi, 7 sunt încheiate şi două sunt în curs de desfăşurare. Programul despre care vorbim este la a cincea ediţie în Miercurea-Ciuc, dar se impune precizat şi faptul că programul este derulat în toate comunităţile în care HEINEKEN este prezentă cu o fabrică: Constanţa, Craiova, Miercurea-Ciuc, Târgu-Mureş”.

 

Câştigătorii celei de-a cincea ediţii

Asociaţia Elfi, cu proiectul „Alternative la dependenţa de net în rândul tinerilor” şi Societatea Naţională de Cruce Roşie Română – Filiala Harghita, cu proiectul „Pregătirea tineretului în vârstă de 16-18 ani pentru dezastre” sunt câştigătorii programului HEINEKEN pentru Comunităţi, ediţia 2015, derulat de HEINEKEN România şi Asociaţia CSR Nest. Proiectele vor primi o finanţare în valoare de 40.000 lei fiecare, investiţia făcută de HEINEKEN România în comunitatea locală din Miercurea-Ciuc ajungând astfel al 486.000 lei.

Organizaţiile nonguvernamentale câştigătoare au fost desemnate în urma unui proces de evaluare a proiectelor înscrise în programul HEINEKEN pentru Comunităţi de către un juriu format din reprezentanţi ai HEINEKEN România şi ai Asociaţiei CSR Nest.

 

Succint despre scopul celor două proiecte

„Scopul proiectului Alternative la dependenţa de net în rândul tinerilor – după cum au declarat cei ce vor implementa acest proiect – este readucerea din lumea virtuală a tinerilor din comunitatea din Miercurea-Ciuc în viaţa activă individuală şi de grup prin activităţi specifice precum amenajarea unui club pentru tineri, acţiuni de conştientizare a importanţei unei vieţi active şi promovarea voluntariatului şi mobilităţii sociale, cu ocazia Zilei Internaţionale a Voluntariatului (5 decembrie)”.

„Prin proiectul Pregătirea tineretului în vârstă de 16-18 ani pentru dezastre, Societatea Naţională de Cruce Roşie Română – Filiala Harghita îşi propune dezvoltarea competenţelor de implicare şi acordare de prim ajutor a tinerilor în caz de dezastre (schiţarea planului casei, folosirea trusei de urgenţă, acordare de suport psiho-social etc.), realizarea unui ghid educativ de intervenţie în caz de dezastre pentru populaţie şi sensibilizarea adolescenţilor cu privire la situaţii de urgenţă prin simularea unui cutremur”.

 

Încurajări

La conferinţa de presă în care s-au anunţat câştigătorii celei de-a cincea ediţii a programului HEINEKEN pentru Comunităţi, directorul Fabricii de Bere HEINEKEN din Miercurea-Ciuc, István Szabó, i-a felicitat pe câştigătorii celei de-a cincea ediţii şi pe toţi cei care s-au înscris şi care vor putea fi câştigătorii altor ediţii, mulţumindu-le pentru că îi sunt alături în susţinerea comunităţii din Miercurea-Ciuc. „Sunt mândru că putem susţine proiecte relevante şi contez pe asociaţiile câştigătoare că vor livra rezultate cu impact pentru comunitatea din reşedinţa judeţului Harghita”.

„Identificarea priorităţilor pentru oraşul Miercurea-Ciuc realizată anul trecut în urma consultărilor cu societatea civilă, autorităţile publice şi mass-media locale ne-a permis o creştere a calităţii proiectelor depuse atât în 2014, cât şi în 2015. Cele 8 proiecte înscrise în ediţia din acest an a programului HEINEKEN pentru Comunităţi acoperă toate cele trei linii prioritare stabilite pentru Miercurea-Ciuc, iar prin natura lor răspund unor nevoi reale ale acestei comunităţi” – a declarat Sergiu Sebesi, preşedintele Asociaţiei CSR Nest, rolul acesteia în cadrul programului HEINEKEN pentru Comunităţi fiind acela de a asigura implementarea, coordonarea şi desfăşurarea proiectelor câştigătoare din cele patru comunităţi locale, oferind suport şi know-how pe toată durata de implementare a acestora.

 

Anul acesta…

…în program au fost înscrise 8 proiecte din partea a 8 organizaţii neguvernamentale cu sediul în Miercurea-Ciuc. Proiectele depuse au acoperit toate cele trei direcţii prioritare specifice pentru reşedinţa judeţului Harghita, respectiv: un proiect în domeniul mediului, 5 proiecte în domeniul educaţiei, un proiect în domeniul culturii şi un proiect mixt – educaţie-cultură. Aceste direcţii au fost identificate anul trecut în cadrul unei sesiuni de consultări. Implementarea proiectelor câştigătoare va avea loc între 1 august 2015 – 15 februarie 2016, iar în această perioadă finanţatorul va organiza vizite permanente de monitorizare.

AURELIA ILUŢ

Comentarii:

comentarii

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.