Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

A fost semnat contractul pentru implementarea proiectului DIGIT-HR, care va înlesni interacţiunea cu locuitorii judeţului | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 22 februarie 2024
Home » Societate » A fost semnat contractul pentru implementarea proiectului DIGIT-HR, care va înlesni interacţiunea cu locuitorii judeţului
A fost semnat contractul pentru implementarea proiectului DIGIT-HR, care va înlesni interacţiunea cu locuitorii judeţului

A fost semnat contractul pentru implementarea proiectului DIGIT-HR, care va înlesni interacţiunea cu locuitorii judeţului

Consiliul Judeţean Harghita implementează proiectul „Servicii online pentru facilitarea interacţiunii cu cetăţenii judeţului Harghita – DIGIT-HR”. Proiectul îşi propune dezvoltarea unui management performant şi facilitarea accesului la serviciile oferite de Consiliul Judeţean Harghita prin reducerea birocraţiei, creşterea eficienţei, transparenţei şi integrităţii serviciilor oferite cetăţenilor ca urmare a implementării unei platforme de servicii electronice.

Proiectul are un buget total de peste 2,9 de lei şi este co-finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020, finanţarea nerambursabilă reprezentând 98% din valoarea proiectului.

În cadrul acestui proiect, zilele trecute a fost semnat contractul privind prestarea serviciilor de implementare a sistemului IT.

Managerul proiectului şi directorul executiv al Direcţiei Resurse Umane şi Comunicare din cadrul Consiliului Judeţean Harghita, Szőcs István, a declarat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, că după o procedură de licitaţie destul de lungă pentru contractarea serviciilor online a fost desemnată câştigătoare o societate comercială cu sediul în municipiul Miercurea-Ciuc, Magic Solutions SRL.

Conform acestuia, prin implementarea proiectului se doreşte facilitarea conexiunii consiliului judeţean cu persoanele fizice şi juridice din judeţ, unităţile administrativ-teritoriale locale, instituţiile subordonate şi asociaţiile de dezvoltare intercomunitară cu care colaborează administraţia publică judeţeană.

„Modul în care se va realiza acest lucru va fi stabilit pe parcurs în colaborare cu firma care implementează (soluţiile IT – n.n.).

Szőcs István a spus că prin intermediul acestui portal se vor putea depune cereri, se vor putea solicita avize, autorizaţii, inclusiv autorizaţii de construire. „Din acest punct de vedere avem destul de multe exemple în ţară în care au fost implementate soluţii în acest sens. Încercăm să le introducem şi la noi. Cu legislaţia, bineînţeles, în legătură cu semnături, autorizare, înrolare cetăţeni avem destul de multe probleme, nu putem să ne ascundem. Deci, aşteptăm, bineînţeles, să se aprobe o legislaţie care permite interacţiunea şi mai uşoară şi mai simplă a cetăţenilor”, a spus managerul proiectului.

Prezent la conferinţa de presă, managerul societăţii Magic Solutions SRL, Rácz Attila, a explicat care sunt beneficiile implementării proiectului pentru cetăţenii judeţului Harghita. Acesta a spus că, practic, toate serviciile asigurate de Consiliul Judeţean Harghita către cetăţeni şi către unităţile administrativ-teritoriale din judeţ vor putea să fie folosite în mod digital. Astfel, cetăţeanul nu trebuie să se prezinte personal la ghişeu, ci „de acasă poate să-şi rezolve toate interacţiunile cu judeţul Harghita”. Concret, cetăţeanul primeşte un nume de utilizator şi o parolă, se autorizează şi tot ce poate să facă la un ghişeu va putea să facă şi de acasă, „evident folosind calculatorul sau telefonul mobil”.

Acesta a declarat că nu este necesară semnătură electronică. „Putem să spunem foarte deschişi că firmele au (semnătură electronică – n.r.), dar persoanele fizice de obicei nici nu au şi li se pare şi extrem de complicată toată nebunia asta cu semnătura electronică. Adică, dacă facem un portal de acest gen, atunci nu va fi eficient dacă obligăm oamenii să vină cu semnătură electronică. Puteţi să consideraţi şi puteţi să luaţi ca cel mai folosit exemplu aplicaţiile de Internet şi mobile banking, nici acolo nu trebuie să aveţi semnătură electronică să transferaţi sume importante de bani. (…) Numai că acolo vă ocupaţi de banii dvs., aici vă veţi ocupa de relaţia dvs. cu Consiliul Judeţean Harghita”, a spus managerul Magic Sotions SRL.

Rácz Attila a mai spus că, pe lângă funcţiile destinate cetăţenilor, sistemul este mult mai complex; o să poată gestiona toate fluxurile interne ale Consiliului Judeţean Harghita, toate fluxurile de documente, se vor digitaliza documentele şi astfel teancurile de hârtie vor dispărea, iar fluxurile interne vor fi eficiente şi bine structurate.

„Trebuie să ştiţi că firmele private, firmele mari investesc sume foarte mari în digitalizare şi cred că a venit timpul şi pentru autorităţile publice să facă aceşti paşi şi să ajungă din urmă firmele private din punctul acesta de vedere. Şi noi, practic, experienţa din sectorul privat din bănci din România, din Republica Moldova, din Ungaria şi din firme mari o aducem şi pentru sectorul public, care, sunt convins, cum arată şi exemplul din toată Uniunea Europeană, trebuie să se digitalizeze la fel ca întreprinderile. Încă nu este în întârziere, dar trebuie făcută de toate instituţiile publice, nu numai de societăţile private. Puteţi să vă daţi seama că societăţile private de aceea fac (digitalizarea – n.r.) pentru că le rentează, este benefic să cheltuiască aceste sume, evident că şi sectorul public trebuie să facă din exact aceleaşi considerente”, a mai precizat Rácz Attila.

„Acest proiect este un prim pas, fiindcă din partea judeţului Harghita dorim să digitalizăm şi să continuăm această activitate de digitalizare. Prin acest proiect suntem conştienţi că nu am rezolvat toate problemele din acest punct de vedere şi în continuare, din fonduri proprii sau din alte surse, vom face demersuri ca efectiv pentru tot judeţul Harghita această transformare digitală să se întâmple”, a spus la rândul său Szőcs István. Acesta a mai precizat că, până la sfârşitul anului, vor trebui implementate soluţiile la nivelul consiliului judeţean, dar cel mai probabil lansarea efectivă şi punerea în funcţiune a sistemului vor avea loc la începutul anului viitor.

SC Magic Solutions SRL, cu o experienţă de 20 de ani în domeniu, are sediul în Miercurea-Ciuc, dar mai are câte un birou în Odorheiu Secuiesc şi în oraşul Cahul, Republica Moldova, precum şi reprezentanţe comerciale şi de proiect în Bucureşti şi Budapesta.

SC Magic Solutions SRL implementează proiecte şi în alte instituţii publice: Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Primăria Miercurea-Ciuc, Primăria Odorheiu Secuiesc, Primăria Sfântu Gheorghe şi Consiliul Judeţean Covasna. (Şt.P.)

Comentarii:

comentarii

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.