Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Reacţie a autorităţilor locale din Miercurea-Ciuc, după iniţierea unui proces în instanţă din cauza lucrărilor de reconstrucţie a podului peste calea ferată | Informația Harghitei - jurnal independent
vineri , 19 aprilie 2024
Home » Societate » Reacţie a autorităţilor locale din Miercurea-Ciuc, după iniţierea unui proces în instanţă din cauza lucrărilor de reconstrucţie a podului peste calea ferată
Reacţie a autorităţilor locale din Miercurea-Ciuc, după iniţierea unui proces în instanţă din cauza lucrărilor de reconstrucţie a podului peste calea ferată

Reacţie a autorităţilor locale din Miercurea-Ciuc, după iniţierea unui proces în instanţă din cauza lucrărilor de reconstrucţie a podului peste calea ferată

Primarul municipiului Miercurea-Ciuc, Korodi Attila, a reacţionat după ce câteva persoane fizice şi juridice au acţionat în instanţă administraţia locală din cauza lucrărilor de renovare a podului peste calea ferată.

Korodi Attila a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, că în ultima perioadă au apărut în spaţiul public multe informaţii care necesită răspuns din partea reprezentanţilor primăriei, deoarece este vorba despre o investiţie majoră pentru infrastructura municipiului Miercurea-Ciuc, care serveşte cel puţin 40.000 de oameni. „Vorbim despre un pod în cazul căruia s-a terminat construcţia în anul 1974, deci aproape în urmă cu 50 de ani, un pod care a avut în două momente mici îmbunătăţiri, dar în 2016, în urma unui audit al Inspectoratului de Stat în Construcţii a fost declarat periculos, iar din momentul acela Primăria municipiului Miercurea-Ciuc a făcut tot posibilul să găsească fonduri pentru reconstrucţia acestui pod, care costă foarte mulţi bani, dar care va fi reconstruit pentru următorii 50 de ani. Dorim să oferim oraşului o infrastructură care să fie modernă, care să fie utilă şi peste 10 ani, dar şi peste 30 de ani şi care să elimine acele elemente care au cauzat declararea ca pod periculos pentru cetăţeni şi pentru trafic”, a afirmat Korodi Attila.

Acesta a precizat că în ultimii ani podul a fost traversat zilnic de numeroase autovehicule şi oameni care s-au deplasat pe jos, iar acesta a asigurat legătura mai uşoară cu oraşul pentru 480 de companii care activează în zona industrială vestică a oraşului. În plus a crescut, în ultimii ani, şi numărul autovehiculelor înregistrate în zonă, numai în oraş fiind în evidenţe  peste 21.600.

Korodi Attila a afirmat că pe parcursul derulării unui astfel de proiect sunt foarte multe etape de dezbatere publică, iar în prezent este un proces intentat de patru persoane fizice şi două firme care se află în vecinătatea podului, care însă nu au participat niciodată la astfel de dezbateri organizate de primărie şi de agenţia pentru protecţia mediului, dar care doresc corectarea unor lucruri sau rezolvarea unor probleme care, în multe cazuri, fie nu au legătură cu reconstrucţia podului, fie pot fi rezolvate efectiv în urma unui dialog.

Edilul a menţionat că, de exemplu, o persoană a semnalat, în cadrul unei audienţe, faptul că ar putea să existe la amprenta solului o depăşire a pragului minim cerut de legislaţie pentru vecinătatea clădirilor, iar după verificările topografice s-a constatat că acel prag ar fi depăşit, într-adevăr, cu 30 de centimetri, fiind făcute deja corecţiile necesare la proiect, cu acceptul tuturor celor implicaţi în lucrări. „Procesul împotriva primăriei şi a consiliului local pe această speţă a fost intentat după momentul în care noi am avut deja de la proiectant acceptul şi decizia de reproiectare, asta însemnând că până la urmă punem la îndoială bunăvoinţa celor care au intrat în proces, pentru că problemele care trebuie rezolvate pot fi soluţionate administrativ, prin acest dialog”, a mai spus Korodi Attila.

Acesta s-a referit şi la alte probleme semnalate cum ar fi cele legate de scurgerea apelor pluviale, de iluminatul stradal sau de amplasarea de coşuri de gunoi sub pod.

„Podul vechi a avut o problemă imensă cu scurgerea apelor pluviale. Proiectul nou tocmai rezolvă această problemă istorică pe care a avut-o podul şi tocmai construcţia noului pod va da asigurări că acest lucru se va întâmpla într-un mod corespunzător. Dacă şi prin proiectul pe care îl avem putem să mai ajustăm ceva în beneficiul locatarilor facem oricând, pentru că aceasta nu înseamnă o reproiectare ci ajustări tehnice în momentul construirii. Totodată, a fost enunţată problema iluminatului stradal. Iluminatul stradal al podului se reînnoieşte total, va fi cu tehnologia şi normativele actuale, deci va oferi siguranţă cetăţenilor, care vor trece podul în condiţii optime, şi va oferi siguranţă şi celor care trec pe sub pod.

Primăria nu rezolvă problema coşurilor de gunoi prin construcţia unui pod, demolarea sau reconstrucţia unui pod. Le punem la dispoziţie întotdeauna atunci când cineva le cere. Dacă ne cer coşuri de gunoi, noi le punem cu drag la dispoziţie. Totodată, din analizele noastre a reieşit o problemă de poluare fonică şi de aceea pentru vecinii podului se va asigura montarea unor panouri de absorbţie fonică, tocmai pentru a scădea nivelul de poluare fonică care rezulta şi din proasta calitate a podului vechi şi care este acum refăcut.

A fost o critică că această lucrare nu este o renovare, ci o nouă construcţie. Nu este o nouă construcţie, ci o renovare conform normativelor şi care abordează tocmai acele probleme care au cauzat declararea ca pod periculos pentru comunitate în 2016”, a adăugat primarul municipiului Miercurea-Ciuc. Potrivit afirmaţiilor sale, s-a adus în discuţie şi problema amenajării unei treceri de pietoni în vecinătatea podului pe drumul foarte circulat în perioada lucrărilor, dar reprezentanţii poliţiei rutiere nu au fost de acord cu acest lucru în condiţiile pericolelor existente.

„Noi am fost foarte deschişi de la început pentru probleme punctuale pe care cetăţenii pot să le aibă. Cum am aflat, de exemplu, de problema vecinătăţii, printr-o corecţie făcută de proiectant, podul va fi mai îngust cu 60 de centimetri per total, ajungând de la 14,80 metri la 14,20 metri.

Este foarte straniu, această decizie fiind luată în timpul verii, să ne trezim daţi în judecată şi pe speţa aceasta şi pe alte speţe. Suntem convinşi că o parte, cel puţin, dintre petenţi au alte intenţii. Au intenţia ca acest pod să nu se mai refacă pentru că, indiferent că ei au trăit aici sau au cumpărat locuinţe acum cel puţin 20 de ani, cred că e momentul oportun să pună pe butuci o infrastructură importantă care de 50 de ani a servit oraşul şi care şi peste 50 de ani trebuie să servească cu toată siguranţa 40.000 de locuitori ai oraşului. Noi deja constatăm o scădere drastică a volumului comercial al unor companii care activează pe strada Harghitei, dincolo de podul aflat în renovare. Cu cât mai mult putem să scurtăm renovarea, cu atât mai mult putem să redăm şansa acestor companii să supravieţuiască şi să poată să ofere locuri de muncă şi activitate în viitor. De aceea, spunem foarte clar, având şi verificări de la ISU, de la Inspectoratul de Stat în Construcţii, luând în considerare şi dezbaterile publice, parcurgerea unor proceduri mult mai complexe decât la o construcţie simplă la un proiect cu finanţare internă, Primăria Miercurea-Ciuc a făcut totul într-un mod corect în ultimii cinci ani şi va face totul pentru ca acest pod să fie renovat în mod corespunzător”, a declarat Korodi Attila.

Lucrările de reconstrucţie a podului peste calea ferată au început în 26 aprilie şi este de aşteptat să fie finalizate anul viitor, la sfârşitul verii sau începutul toamnei.

E.G.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.