Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Program prelungit la serviciul de paşapoarte în condiţiile în care începe perioada concediilor | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 25 aprilie 2024
Home » Societate » Program prelungit la serviciul de paşapoarte în condiţiile în care începe perioada concediilor
Program prelungit la serviciul de paşapoarte în condiţiile în care începe perioada concediilor

Program prelungit la serviciul de paşapoarte în condiţiile în care începe perioada concediilor

Programul de lucru al Serviciului Public Comunitar de Paşapoarte Harghita a fost prelungit având în vedere faptul că începe perioada concediilor, iar oamenii încep din nou să călătorească în condiţiile în care în multe state restricţiile mai severe introduse în contextul pandemiei au fost ridicate.

Purtătorul de cuvânt al Instituţiei Prefectului, Adrian Pănescu, a declarat pentru „Informaţia Harghitei” că programul la serviciul amintit a fost prelungit cu 2 ore din data de 20 iunie pentru două luni, astfel încât activităţile se vor desfăşura de luni până vineri, între orele 08:30 şi 18:30. Acesta a precizat că numărul cererilor de paşapoarte a început să crească încet, în ultima perioadă fiind înregistrate în jur de 500-550 de solicitări pe săptămână. Potrivit afirmaţiilor sale, în perioada de vară oamenii care doresc să călătorească în statele membre ale Uniunii Europene încep să fie interesaţi să depună cereri de paşapoarte în special pentru copiii cu vârste sub 14 ani, care încă nu deţin cărţi de identitate, dar sunt primite solicitări şi din partea celor care vor să îşi petreacă concediul în ţări din afara spaţiului comunitar, cum ar fi Turcia sau Elveţia.

„În perioada pandemiei numărul cererilor de paşapoarte a fost destul de redus şi se simte o oarecare creştere a solicitărilor şi pentru că unora le-au expirat atunci aceste documente şi acum au nevoie de ele. În plus, măsurile restrictive împotriva SARS-CoV-2 s-au mai ridicat în statele membre UE cu potenţial turistic – Grecia, Bulgaria – şi nu se mai solicită teste rapide nici pentru Franţa sau Spania”, a mai spus Adrian Pănescu. Acesta a menţionat că la Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte Harghita este suficient personal, iar activitatea este dimensionată astfel încât să se poată face solicitărilor din perioada următoare.

Ministerul Afacerilor Interne a informat printr-un comunicat că, în scopul asigurării creşterii capacităţii operaţionale de înregistrare şi soluţionare a cererilor de paşapoarte la nivelul serviciilor publice comunitare, a fost aprobat un set de măsuri organizatorice pentru sistemul de paşapoarte în scopul facilitării obţinerii documentelor de călătorie de către cetăţenii dornici să plece în vacanţă şi a celor care revin în ţară în această perioadă estivală.

În acest context, în perioada 20 iunie – 19 august, la nivelul sistemului de paşapoarte au fost stabilite măsuri de prelungire a programului de lucru cu publicul de luni până vineri şi de desfăşurare a acestei activităţi şi în zilele de weekend la serviciile publice comunitare de paşapoarte la care este posibil şi necesar prin raportare la volumul cererilor de paşapoarte care se înregistrează la fiecare structură în parte.

Având în vedere faptul că serviciile publice comunitare de paşapoarte sunt organizate în subordinea instituţiilor prefectului, programul de lucru cu publicul este stabilit la nivelul acestor instituţii, în funcţie de particularitatea fiecărei structuri. „Pentru informarea corectă cu privire la programul de lucru cu publicul al serviciilor publice comunitare de paşapoarte, atât pentru zilele din cursul săptămânii, cât şi din weekend, recomandăm cetăţenilor să acceseze doar site-urile oficiale ale Direcţiei Generale de Paşapoarte (www.pasapoarte.mai.gov.ro) şi instituţiilor prefectului”, se arată în comunicat, în care se precizează totodată că în perioada de referinţă activitatea de lucru cu publicul de la nivelul serviciilor publice comunitare de paşapoarte se va desfăşura, pe cât posibil, cu maximum de ghişee, prin utilizarea judicioasă a resursei umane disponibile.

De asemenea, la nivelul fiecărui serviciu public comunitar de paşapoarte activitatea va fi organizată astfel încât cel puţin o staţie de preluare a cererilor de paşapoarte să fie operaţională pe întreaga perioadă de lucru cu publicul pentru cetăţenii care nu au optat sau nu au avut posibilitatea să efectueze o programare prealabilă prin platforma epasapoarte.ro.

Totodată, pentru a spori capacitatea de primire a cererilor de eliberare a paşapoartelor, a fost diminuat pragul valoric inferior de cereri preluate/staţie de lucru, luând în calcul o normare obiectivă medie a timpului de lucru de 6 minute/persoană (faţă de 7 minute cât a fost prevăzut anterior) exclusiv pentru programările nou efectuate şi numai pe durata măsurilor de creştere a capacităţilor de preluare dispuse la nivelul fiecărui serviciu public comunitar de paşapoarte. De asemenea, având în vedere faptul că un număr semnificativ de cetăţeni care au realizat o programare online pentru această perioadă estivală, prin intermediul platformei www.epasapoarte, fie au obţinut deja documentul de călătorie, fie nu se mai prezintă la data şi ora programării, în scopul preîntâmpinării unor astfel de situaţii, dar şi pentru vacantarea, după caz, a intervalelor orare ocupate astfel, Direcţia Generală de Paşapoarte va retransmite e-mailurile de confirmare a programărilor active, în scopul creării posibilităţii pentru cetăţeni de anulare a acestora cu 3 zile înainte de data programării, în situaţia în care programarea efectuată nu mai este utilă pentru obţinerea documentului de călătorie. Această măsură are drept scop asigurarea posibilităţii pentru cetăţeni de efectuare a unei programări în intervalele orare vacantate.

„Cu această ocazie, adresăm rugămintea titularilor programărilor online care au depus deja cerere de eliberare a paşaportului sau care nu se mai pot prezenta la depunerea cererilor să procedeze la anularea acestora, prin accesarea butonului Anulează programare din mailul de confirmare. Totodată, pentru a asigura eliberarea paşapoartelor simple electronice într-un termen cât mai scurt, a fost dispusă măsura relocării, în vederea soluţionării, a unei categorii de solicitări de la structurile de paşapoarte încărcate, la cele cu un aflux mai mic. În context, precizăm că „AUTORITATEA EMITENTĂ” este reprezentată de structura de paşapoarte care a soluţionat cererea de eliberare a paşaportului simplu electronic, structură care poate diferi de cea pe a căror rază teritorială solicitanţii au domiciliul sau reşedinţa, fără ca acest aspect să afecteze valabilitatea documentelor de călătorie. Pe această cale, precizăm că în întreg sistemul de paşapoarte se depun eforturi susţinute pentru menţinerea termenului de soluţionare de 5 zile lucrătoare asumat faţă de cetăţeni (termenul legal fiind 15 zile lucrătoare), cu precizarea că, în perioada 14-17.06.2022, termenul mediu de eliberare a paşaportului simplu electronic, înregistrat la nivel naţional, a fost de 2,68 zile lucrătoare.

Amintim, totodată, că cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice/temporare se depun personal în ţară, la oricare serviciu public comunitar de paşapoarte în cadrul programului de lucru cu publicul afişat atât pe site-ul Direcţiei Generale de Paşapoarte (www.pasapoarte.mai.gov.ro), cât şi pe site-urile instituţiilor prefectului, preponderent în baza programărilor on line efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro.

De asemenea, pentru evitarea deplasării şi supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare de paşapoarte, în vederea ridicării paşaportului simplu electronic, recomandăm cetăţenilor să solicite, cu ocazia depunerii cererilor, expedierea documentelor de călătorie prin serviciile de curierat la domiciliul sau reşedinţa titularului (cu suportarea de către aceştia a contravalorii serviciului prestat, respectiv 11,30 lei cu TVA inclus)”, se mai precizează în comunicat. Potrivit Ministerului Afacerilor Interne, în perioada 1 ianuarie – 15 iunie, la nivel naţional, au fost eliberate 1.163.458 documente de călătorie, ceea ce reprezintă o creştere cu 129,07% faţă de anul 2021, respectiv cu 48,28% faţă de anul 2019. (E.G.)

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.