Miercurea-Ciuc: A fost publicată licitaţia pentru proiectarea variantei ocolitoare a municipiului | Informația Harghitei - jurnal independent
sâmbătă , 27 iulie 2024
Home » Societate » Miercurea-Ciuc: A fost publicată licitaţia pentru proiectarea variantei ocolitoare a municipiului
Miercurea-Ciuc: A fost publicată licitaţia pentru proiectarea variantei ocolitoare a municipiului

Miercurea-Ciuc: A fost publicată licitaţia pentru proiectarea variantei ocolitoare a municipiului

Primăria municipiului Miercurea-Ciuc a anunţat că a fost publicată licitaţia pentru proiectarea variantei de ocolire a oraşului, în lungime de 16,9 km, termenul până la care se pot depune oferte fiind 14 noiembrie. Varianta ocolitoare este parte a drumului care va face legătura cu viitoarea autostradă A8 (Iaşi – Târgu Mureş).

Primarul municipiului Miercurea-Ciuc, Korodi Attila, a declarat, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, că varianta de ocolire va traversa şi comunele Siculeni şi Ciceu. Potrivit acestuia, în ianuarie a fost semnat parteneriatul cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin care primăria a preluat proiectul centurii municipiului reşedinţă de judeţ. Acum a fost lansată licitaţia pentru reactualizarea studiului de fezabilitate, elaborarea proiectului tehnic şi a documentaţiei pentru obţinerea autorizaţiei de construire.

Korodi Attila a spus că ofertele se pot depune pe platforma europeană de achiziţii publice, costul total estimat fiind de cel puţin 19 milioane de lei, fonduri asigurate CNAIR, contribuţia primăriei fiind de 2%.

Concret, joncţiunea de pe drumul european va fi în apropierea benzinăriei OMV. „Centura semicirculară” va traversa drumul european şi calea ferată printr-un pasaj în zona Jigodin-Băi şi se va extinde de-a lungul râului Olt până la drumul naţional 13A. De aici se îndreaptă spre est şi se întoarce pe centura de ocolire recent finalizată printr-un pasaj peste calea ferată. Traversează din nou drumul european şi apoi, ocolind comunele Ciceu şi Siculeni dinspre est, se reuneşte cu drumul principal european după Siculeni.

„Proiectul de reactualizare a studiului de fezabilitate este foarte important şi include din nou măsurători de trafic. Situaţia actuală, din 2022, este total diferită de momentul finalizării (studiului de fezabilitate anterior – n.n.) în 2010”, a spus edilul. Studiul privind traficul va oferi răspunsul final cu privire la câte benzi sunt justificate şi la modul în care viitoarea centură ocolitoare se va raporta la cea care a fost finalizată între timp.

Potrivit primarului, în momentul de faţă se intenţionează ca la Ditrău drumul european să se intersecteze cu Autostrada Unirii, iar în zona oraşului Târgu Secuiesc cu autostrada care merge către Bacău dinspre Braşov. Aceasta înseamnă că varianta de ocolire a municipiului, de 16,9 km, trebuie să facă parte din viitorul drum de legătură dintre cele două autostrăzi. „De aceea, calculele, cifrele trebuie să fie refăcute”.

Korodi Attila a explicat că „drumul acesta va fi până la urmă artera rutieră importantă care va decupla oraşul de traficul care tranzitează zona noastră, se duce dinspre est spre vest şi nord-sud”.

În situaţia ideală, a continuat acesta, documentaţiile se vor finaliza până la sfârşitul anului viitor sau în 2024, inclusiv proiectarea tehnică. „Aceasta înseamnă că după proiectarea tehnică ştim exact perimetrul de desfăşurare a infrastructurii. Din momentul acela Ministerul Transporturilor, în numele CNAIR, va introduce în Guvern procedura de expropriere”, a declarat primarul. Potrivit acestuia, procedura de expropriere „nu va fi foarte complicată”, deoarece în PUG-ul aprobat în 2011 s-a luat în considerare varianta de ocolire şi în marea majoritate a cazurilor drumul nu se intersectează cu intravilanul municipiului şi sunt spaţii care au fost lăsate libere de construcţii.

După expropriere urmează licitaţia pentru execuţia lucrărilor, cel mai devreme în anul 2025. La valorile din 2010, lucrarea ar fi avut un cost de peste 150 milioane de euro. „Deci va fi o infrastructură foarte complexă, care costă foarte mult şi care este introdusă în planul de dezvoltare a infrastructurii rutiere din România. Aceasta înseamnă că are şi linie de finanţare din fonduri europene”, a precizat edilul.

Iniţial, în studiul de fezabilitate din 2010, lungimea „centurii semicirculare” era de 19 km, însă localităţile Sâncrăieni şi Racu vor fi scoase din parteneriat în urma actualizării SF-ului. Astfel, varianta de ocolire va face legătura cu drumul european în zona administrativă a comunei Siculeni, şi nu Racu şi va pleca de pe teritoriul municipiului Miercurea-Ciuc şi nu Sâncrăieni, cum era prevăzut iniţial, de aici fiind şi diferenţa de aproximativ 2 km.

Prezent la conferinţa de presă, viceprimarul municipiului reşedinţă de judeţ, Bors Béla, a prezentat câteva date tehnice cu privire la varianta de ocolire. Astfel, vor fi trei treceri peste calea ferată, care însumează peste 300 de metri. Prima trecere va fi la începutul variantei de ocolire, lângă OMV, a doua la graniţa dintre Ciceu şi Miercurea-Ciuc, iar a treia va fi pe raza administrativă a comunei Siculeni. Vor fi 4 sensuri giratorii şi patru podeţe, de peste 30 de metri. (Şt.P.)

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.