Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Marele debate dintre elevi: la şcoală sau online? | Informația Harghitei - jurnal independent
vineri , 26 aprilie 2024
Home » Învățământ » Marele debate dintre elevi: la şcoală sau online?
Marele <i>debate</i> dintre elevi: la şcoală sau online?

Marele debate dintre elevi: la şcoală sau online?

Odată ce toate şcolile s-au închis, în luna martie a anului trecut, atât elevii, cât şi profesorii au fost nevoiţi să se adapteze la tot ce înseamnă şcoală online. Şi eu am fost printre cei care s-au bucurat că nu vom mai merge la şcoală şi asta pentru că eram convinsă că totul se va desfăşura de minune. Nu a fost aşa, iar faptul că nu am mai intrat în sălile de clasă în acel an şcolar ne-a demoralizat pe mulţi dintre noi.

Pe la sfârşitul verii au început să se formeze două tabere: cei care voiau să meargă fizic la şcoală şi cei care preferau online-ul. Cumva am fost toţi mulţumiţi când s-a anunţat sistemul hibrid. Nu am avut timp să ne obişnuim, fiindcă foarte repede s-a renunţat la această idee, iar tot anul şcolar trecut s-a desfăşurat ca un joc de noroc, întrebarea „Cât credeţi că mai stăm la şcoală?” a devenit una existenţială. Răspunsul venea în fiecare vineri, când toată lumea aştepta să se afişeze incidenţa oraşului.

Anul acesta, însă, cel puţin în rândul elevilor de clasa a XII-a, balanţa pare să se încline spre mersul fizic la şcoală. Bineînţeles, există avantaje şi dezavantaje de ambele părţi. Chiar dacă statul în bancă poate deveni plictisitor, mai ales acum când se impune o distanţare, acesta permite socializarea, lucru ce în online, cu toate dispozitivele şi platformele la îndemână, le-a lipsit tuturor. De asemenea, se poate scăpa din când în când cu câte o temă nefăcută, faţă de succesivele mail-uri care aminteau constant termenul limită până la care se poate trimite tema. Una din colegele mele mi-a spus chiar că, prin faptul că se trezeşte dimineaţa şi ştie că trebuie să ajungă la şcoală, se simte mai activă.

De cealaltă parte, tocmai trezitul mai târziu este un plus. Altfel sună ceasul la ora 07:55. La asta se adaugă şi o îmbunătăţire a abilităţilor de folosire a dispozitivelor electronice, care duce automat la un consum mai scăzut de hârtie. Însă apare şi problema lui „dacă”. În cazul în care eşti destul de disciplinat să lucrezi singur la ceea ce te pasionează, cu camera şi microfonul închise este foarte simplu să acorzi mai multă atenţie materiilor care se dau la bacalaureat sau pur şi simplu celor care îţi plac, decât să faci contact vizual cu profesorul din faţa ta, a cărui materie nu neapărat te interesează.

Astfel, neavând nici una din situaţii numai avantaje sau numai dezavantaje, cele două tabere nu se vor convinge niciodată una pe cealaltă. Tot ce se poate face este ca şi de o parte şi de alta să existe înţelegere, iar indiferent dacă şcoala se ţine fizic sau online, să se încerce o valorificare a tuturor beneficiilor existente, căci în viitorul apropriat nu se arată renunţarea la una dintre cele două variante.

ALEXIA MIHALACHE

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.