Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Locuitorii din zona Cristur-Odorhei, consultaţi cu privire la planurile de reconstrucţie a DJ 137 | Informația Harghitei - jurnal independent
marți , 19 martie 2024
Home » Societate » Locuitorii din zona Cristur-Odorhei, consultaţi cu privire la planurile de reconstrucţie a DJ 137
Locuitorii din zona Cristur-Odorhei, consultaţi cu privire la planurile de reconstrucţie a DJ 137

Locuitorii din zona Cristur-Odorhei, consultaţi cu privire la planurile de reconstrucţie a DJ 137

  • Marţi dimineaţă, preşedintele Consiliului Judeţean Harghita împreună cu specialiştii care au lucrat la proiectul de reabilitare a DJ 137 s-au deplasat în zonă, dorind să afle opinia cetăţenilor

Planurile de reconstrucţie a drumului judeţean (DJ) 137, care leagă municipiul Odorheiu Secuiesc de oraşul Cristuru Secuiesc, au fost aduse la cunoştinţa locuitorilor marţi, echipa Consiliului Judeţean Harghita parcurgând traseul pe bicicletă şi oprind fie la intersecţii, fie la primării, locurile de întâlnire fiind anunţate în prealabil.

„Suntem pe DJ 137 care leagă Cristuru Secuiesc de Odorheiu Secuiesc, pentru reabilitarea căruia am reuşit să obţinem o finanţare de 140 de milioane de lei prin Programul Anghel Saligny. Dar costul integral al acestui proiect va fi de 160 de milioane de lei, deci 20 de milioane vor fi acoperite din bugetul Consiliului Judeţean (CJ) Harghita. Este drumul judeţean cu cel mai mare trafic din judeţ, zilnic fiind tranzitat de aproximativ 3.000 de maşini şi am considerat oportun ca înainte de lansarea licitaţiei pentru execuţia proiectului să facem o ultimă consultare cu locuitorii, parcurgând traseul pe biciclete şi oprindu-ne în fiecare sat traversat de DJ 137. Am cerut opinia locuitorilor, pentru că noi ştim din experienţele anterioare că oricare proiect se poate realiza numai dacă şi populaţia din zonă este de acord şi ne sprijină. De aceea astăzi ne-am oprit în fiecare localitate, am făcut anunţuri, am înştiinţat locuitorii şi prin scrisori, am lăsat şi un anunţ către cetăţeni prin portavoce, ne-am folosit de toate oportunităţile oferite de social media pentru a ajunge aproape de cetăţeni, am afişat întregul proiect, în detaliu”, a declarat Borboly Csaba, preşedintele CJ Harghita, în cadrul unei postări video transmisă de pe traseu.

Potrivit sursei citate, locuitorii au înţeles despre ce este vorba în cadrul acestui proiect, propunând doar câteva modificări „minuscule”.

„Asta înseamnă că proiectul a fost pregătit foarte bine. Cred că acest proiect va fi cel mai frumos dintre cele implementate pe drumurile judeţene. (…) Acest drum judeţean va fi unul înscris în Cartea Mare, aşa cum se spune”, a completat Borboly Csaba.

Detalii despre proiectul de reabilitare a DJ 137 au fost oferite de către Adrian Chiorean, directorul general adjunct al Direcţiei Generale Tehnice a Consiliului Judeţean Harghita, cel care a lucrat efectiv la acest proiect.

„DJ 137 este un drum de 21,4 kilometri, cel mai tranzitat din judeţul Harghita, cu o medie zilnică de peste 3.000 de vehicule, potrivit datelor oficiale, fiind ridicat la nivelul unui drum naţional. Prin proiectul acesta este încadrat în clasa tehnică IV, ceea ce înseamnă că va avea o lăţime medie de şase metri pe bandă de circulaţie, este prevăzut cu două benzi de circulaţie, lăţimea părţii asfaltate va fi de 6,5 metri, vor fi prevăzute şanţuri şi rigole carosabile în localităţi şi în afara acestora, ceea ce va duce la evacuarea apelor din zona drumului în bune condiţii”, a spus Adrian Chiorean.

Directorul general adjunct al Direcţiei Generale Tehnice a Consiliului Judeţean Harghita a menţionat că drumul judeţean va fi prevăzut în premieră în judeţul Harghita cu piste de biciclete pe întreaga sa lungime, „cu accent în zona Feliceni şi Beteşti, unde vor fi piste pe ambele părţi ale drumului”. Fiecare localitate va beneficia de trotuare în intravilan fie pe o parte, fie pe ambele părţi ale drumului, în funcţie de spaţiul disponibil şi tot în premieră pe acest drum, la intrarea în localităţi, vor fi construite insule pentru liniştirea şi calmarea traficului, reducerea vitezei urmând să conducă la un grad sporit de siguranţă.

„Vor exista şi foarte multe marcaje de tip nou, aşa cum se văd pe drumurile europene şi în străinătate, vor fi marcaje termoplastice pe drum, aşa încât şoferii să ştie ce urmează: o intersecţie, cedează trecerea la un stop, dacă sunt treceri de pietoni şi alte asemenea, care vor fi semnalizate din timp. De asemenea, pe drum vor fi aşternute covoare antiderapante înaintea trecerilor de pietoni, pentru ca şoferii să poată frâna în timp, favorizând oprirea în siguranţă. Drumul va fi reasfaltat şi lărgit, astfel încât să corespundă clasei tehnice IV şi să facă faţă în siguranţă traficului care creşte de la an la an”, a specificat Adrian Chiorean.

În cadrul acestui proiect vor fi reabilitate şi construite zece poduri, dintre care unul grav afectat de inundaţiile din 2019 a fost deja construit.

„Au mai rămas nouă, dintre care trei vor fi noi, patru vor fi modernizate şi două reabilitate”, a concluzionat ing. Adrian Chiorean.

DANIELA MEZEY

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.