Anul trecut, în Harghita, la 112 au fost înregistrate aproape 100.000 de apeluri | Informația Harghitei - jurnal independent
sâmbătă , 22 iunie 2024
Home » Societate » Anul trecut, în Harghita, la 112 au fost înregistrate aproape 100.000 de apeluri
Anul trecut, în Harghita, la 112 au fost înregistrate aproape 100.000 de apeluri

Anul trecut, în Harghita, la 112 au fost înregistrate aproape 100.000 de apeluri

Operaţionalizat din 2004, Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU) s-a demonstrat a fi o modalitate simplă, eficientă şi rapidă pentru alertarea serviciilor de urgenţă. Numărul unic pentru urgenţe 112 funcţionează în România de 20 de ani, timp în care au fost preluate peste 300 de milioane de apeluri de către operatorii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS). Înainte ca numărul unic pentru urgenţe să devină 112, numerele care puteau fi apelate în aceste situaţii erau 955, 961 şi 981, prin care se apelau în mod individual agenţiile specializate de intervenţie. În fiecare an, pe 11 februarie este marcată Ziua Europeană a Numărului de Urgenţă 112, număr unic pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, apelat de cei aflaţi în situaţii de urgenţă şi care necesită ajutorul agenţiilor specializate de intervenţie.

Potrivit unui comunicat emis de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în 2004, peste 90% dintre apeluri nu erau urgenţe, iar astăzi procentul a scăzut sub 50%. La nivelul judeţului Harghita, în 2023, au fost în total 94.103 de apeluri către 112. Dintre acestea, numărul de apeluri care au reprezentat urgenţe a fost de 42.307, iar pentru cele care nu au reprezentat urgenţe a fost de 51.796. Numărul cazurilor transferate către Ambulanţă a fost de 34.124, către Poliţie de 12.836, către ISU-SMURD de 13.581, către Jandarmerie de 3.532, iar către alte agenţii de 754.

Conform sursei citate, în anul 2023, la nivel naţional, operatorii STS ai Serviciului de urgenţă 112 au preluat 10.489.979 de apeluri, dintre care 53,82% au reprezentat urgenţe. Restul de 46,18% au fost apeluri care nu au necesitat intervenţia agenţiilor: Ambulanţă, Poliţie, ISU-SMURD, Jandarmerie sau Salvamont. Cele mai multe cazuri de urgenţă recepţionate anul trecut au fost transferate către Ambulanţă. „Este esenţial ca populaţia să conştientizeze că orice apel la 112 care nu este o urgenţă înseamnă secunde preţioase care se pierd în defavoarea tratării unor urgenţe reale, adică pentru a asigura imediat sprijinul pentru cei aflaţi în nevoie”, se arată în comunicat. În 2022, totalul de apeluri a fost de 10.248.377, dintre care urgenţe au fost 57,82%, iar cele care nu au reprezentat urgenţe 42,18%. Totalul apelurilor din 2021 a fost de 10.337.426, dintre care un procent de 59,27% au fost apeluri de urgenţă, iar 40,73% nu au reprezentat urgenţe.

Cu ocazia Zilei Europene a Numărului de Urgenţă 112, în judeţul Harghita pentru a exprima recunoştinţa faţă de serviciul de urgenţă 112 au fost iluminate în roşu următoarele clădiri: Primăria municipiului Miercurea-Ciuc, Casa de Cultură a Sindicatelor Miercurea-Ciuc, Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea-Ciuc, Primăria municipiului Odorheiu Secuiesc. (E.Ş.)

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.