Produs în Topliţa | Informația Harghitei - jurnal independent
luni , 27 septembrie 2021
Home » Societate » Produs în Topliţa
Produs în Topliţa

Produs în Topliţa

  • O iniţiativă de promovare a micilor întreprinzători din municipiu

Produs în Topliţa este, de fapt, o pagină de Facebook gândită şi realizată de Dumitru Olariu, cu scopul de a promova şi a susţine micile afaceri, micii întreprinzători din municipiul Topliţa. Ideea realizării acestei pagini, spunea Dumitru Olariu, s-a născut în urma restricţiilor impuse de pandemie: în această perioadă, mulţi dintre micii producători au cu greu acces la o piaţă, indiferent despre ce fel de piaţă vorbim. De altfel, foarte mulţi dintre cei care se vor regăsi pe această pagină au ca principală sursă de venit ceea ce produc şi oferă spre vânzare, iar scopul principal al paginii Produs în Topliţa este tocmai acela de a-i sprijini şi a le veni în ajutor pentru a-şi continua activitatea. Pe lângă ajutorul oferit producătorilor, această pagină vine şi în ajutorul topliţenilor pentru a alege mai uşor produsele locale şi sănătoase.

Ce produse sau afaceri pot fi găsite pe Produs în Topliţa? Bineînţeles, cele mai des întâlnite – cel puţin în momentul de faţă – sunt cele din domeniul agricol: de la legume crescute în sere, până la cătină şi miere de albine. Dar se doreşte ca această pagină să fie un sprijin pentru tot ce înseamnă mici afaceri din Topliţa, indiferent de domeniul de activitate, un exemplu în acest sens fiind cei care fac şi comercializează produse hand made, cosmetice, manufacturi etc. În această idee, Dumitru Olariu spunea că în prezent se lucrează la materialele pentru prezentarea produselor mai multor producători, astfel că, în curând, o să se diversifice şi gama ofertelor de pe pagina de Facebook.

Un ajutor şi pentru turism

Iniţiatorul paginii Produs în Topliţa mai spunea că prin promovarea micilor întreprinzători din Topliţa se poate contribui şi la dezvoltarea turismului gastronomic şi cultural, pentru că o parte însemnată dintre producători pot să găzduiască, pentru o zi, turişti care să vadă cum este viaţa la o stână, cum este viaţa într-o gospodărie din zona Topliţei şi pentru a mânca din bunătăţile locale. De asemenea, în viitor, posibilii producători de handmade vor putea organiza diferite ateliere.

O idee pentru viitor este şi asocierea producătorilor sub o anumită formă şi participarea lor la târgurile de turism. „Un târg de turism – spunea Dumitru Olariu – este o rampă foarte bună de lansare pentru o zonă turistică, pentru un produs turistic”.

La târgurile de turism nu sunt prezentate doar locurile de cazare şi peisajele. Oamenii – continua iniţiatorul proiectului – trebuie să fie atraşi de ideea de a fi implicaţi în diverse activităţi specifice zonei, activităţi de agrement sau activităţi agro-turistice, iar la un târg de turism se pot prezenta şi meşterii locali de la care oamenii pot să înveţe lucruri, producătorii locali de la care turiştii pot lua produse tradiţionale.

Ce se doreşte în viitor?

Proiectul Produs în Topliţa se află la început, realizarea şi dezvoltarea paginii de Facebook fiind doar un prim pas al ideii. O altă etapă va fi cea a organizării unui târg local cu participarea producătorilor locali.

S-ar dori chiar realizarea unui site pentru producători, în care fiecare să aibă contul propriu şi să-şi poată vinde produsele. Dar aici lucrurile sunt ceva mai complicate, pentru că nu toţi sunt familiarizaţi cu tehnologia informatică în aşa fel încât să gestioneze pagini de Internet.

LIVIU CÂMPEAN

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.