Probleme cu conexiunea la Internet la DGASPC Harghita | Informația Harghitei - jurnal independent
duminică , 23 iunie 2024
Home » Societate » Probleme cu conexiunea la Internet la DGASPC Harghita
Probleme cu conexiunea la Internet la DGASPC Harghita

Probleme cu conexiunea la Internet la DGASPC Harghita

  • Instituţia face apel ca până la remedierea situaţiei, dosarele să fie depuse doar în format fizic

În ultima perioadă, secretariatul comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap din cadrul DGASPC Harghita, care funcţionează în Miercurea-Ciuc, str. Zöld Péter, nr. 6, se confruntă cu probleme frecvente de Internet, motiv pentru care e-mail-urile instituţiei funcţionează intermitent. Acest fapt împiedică primirea documentelor necesare încadrării dizabilităţii în format electronic. Defecţiunea a fost semnalată de mai multe ori societăţii care prestează serviciile de reparaţii, dar nu s-a reuşit remedierea problemei nici după mai multe lucrări de reparaţii.

În cadrul unui comunicat de presă emis de către instituţie, Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap îşi cere scuze celor afectaţi şi îi informează că este în desfăşurare lansarea platformei naţionale SNMD (Sistemul Naţional de Management privind Dizabilitatea) prin intermediul căreia se speră că va fi permisă încărcarea electronică a documentelor necesare pentru încadrarea în grad de dizabilitate.

În situaţia de faţă, persoanele cu dizabilităţi sau rudele acestora pot preda personal dosarele la secretariatul comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap cu programare în prealabil, sau le pot trimite prin poştă. Totodată, dosarele pot fi depuse şi prin direcţiile/serviciile sociale ale administraţiilor publice locale”, se arată în comunicat.

Acte necesare:

  • act de identitate – original şi copie xerox;
  • în funcţie de statutul socio-profesional: adeverinţă de salariat în original sau decizie de pensionare (indiferent de tipul acesteia – de ex.: pensie limită de vârstă, pensie de urmaş, pensie de invaliditate cu specificarea datei de revizuire etc. – după caz) şi ultimul talon de pensie în copie xerox;
  • decizie medicală asupra capacităţii de munca – pt. pensionari de invaliditate în copie xerox sau adeverinţă de la administraţia finanţelor publice – pentru cei care nu realizează venituri – în original;
  • documente medicale necesare evaluării complexe, realizată în conformitate cu criteriile medico-psihosociale emise prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse şi al ministrului sănătăţii publice nr. 762/1.992/2007 cu modificările şi completările ulterioare: Ordinul nr. 982/692/2013, Ordinul nr. 707/538/2014, Ordinul nr. 131/90/2015, respectiv Ordinul nr. 874/2016.
  • scrisoare medicală – tip, completată de medicul de familie cu bolile aflate în evidentă, pentru persoanele care depun dosarul pentru prima dată – în original;
  • scrisoare, referat sau certificat medical de la medicul specialist cu specificarea diagnosticului, a stadiului bolii şi a stării prezente de sănătate şi – după caz – data debutului bolii – în original;
  • alte acte medicale (bilete de ieşire din spital, analize medicale, copii fişe dispensarizare etc.) – după caz, în funcţie de specificul afecţiunii sau la solicitarea specialiştilor Serviciului Evaluare Complexă.

Formularele tip pot fi solicitate de la direcţiile/departamentele de servicii sociale ale administraţiilor publice locale, pe care apare şi lista documentelor solicitate.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.