Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Cum să-ți consolidezi brandul de angajator în 5 pași? | Informația Harghitei - jurnal independent
miercuri , 17 aprilie 2024
Home » Economic » Cum să-ți consolidezi brandul de angajator în 5 pași?
Cum să-ți consolidezi brandul de angajator în 5 pași?

Cum să-ți consolidezi brandul de angajator în 5 pași?

Cunoscută și sub denumirea de employer branding, reputația unei companii este o problemă strategică pentru mulți manageri. Menită să construiască și să promoveze pozitiv și puternic imaginea companiei, această strategie, de care se ocupă uneori marketingul, alteori HR-ul, reprezintă factorul cheie care scoate în evidență compania pe piața muncii. Felul în care este văzută compania are un impact semnificativ asupra procesului de recrutare, contribuind și la retenția angajaților. Cu alte cuvinte, dacă vrei să arăți că ești un angajator bun, trebuie să-ți consolidezi brandul de angajator.    

Iată 5 pași prin care poți îmbunătăți și consolida brandul de angajator:

1. Cunoaște-ți cultura organizațională

În procesul de construire a unui brand puternic, în primul rând, trebuie să-ți cunoști punctele forte, cele care te diferențiază de alte companii concurente. Dacă oferi condiții excelente de muncă, investești în responsabilitate socială sau ai optimizat procesele de lucru cu ajutorul tehnologiei, folosește-te de aceste avantaje pentru a oferi vizibilitate brandului tău. Când filozofia companiei este foarte clară pentru tine și echipa ta, îți va fi mult mai ușor să comunici avantajele tale pieței. Poți face acest lucru prin campanii publicitare, evenimente organizate, rețele de socializare sau prin parteneriate cu instituții de învățământ.   

2. Revizuiește periodic setul de beneficii și compensații

Oferirea unui pachet salariat complex generează o percepție pozitivă asupra companiei, atât în rândul angajaților, cât și în rândul candidaților aflați în căutarea unui job. Pentru a fi competitivă pe piață, compania ta trebuie să aibă o ofertă de muncă atractivă și convingătoare pentru profesioniști. În general, aceasta include beneficii flexibile menite să adauge valoare calității vieții și să crească motivația angajaților. Oferă angajaților vouchere de vacanță, bonusuri de performanță, abonamente la sală sau un program de lucru flexibil, dacă natura jobului permite. Pe lângă acestea, poți alege Pluxee Gusto pentru bonuri de masă sau alte produse cum sunt cardurile cadou sau cardurile pentru activități culturale. Toate aceste beneficii le permit angajaților să se relaxeze și să aibă un stil de viață sănătos. 

3. Menține un climat organizațional plăcut

Investește într-un mediu de lucru plăcut, primitor, în care există implementate proceduri și politici clare și transparente, asigurându-te că informațiile ajung la toți membrii echipelor. Într-o perioadă de burnout, mulți angajați acordă prioritate companiilor care se preocupă de bunăstarea angajaților și de sănătatea lor psihică și fizică.

4. Îmbunătățește experiența candidaților în procesele de selecție

Tratează bine candidații în procesul de selecție și vei avea numai de câștigat. Comunicarea excelentă, oferirea de feedback, interviurile bine organizate, transparența, joacă un rol important în consolidarea brandului de angajator. Eficientizarea procesului de recrutare și selecție și oferirea unei experiențe pozitive candidaților ajută la îmbunătățirea percepției acestora asupra companiei.

5. Ține cont de nevoile echipelor

Efectuând audituri interne periodice, vei înțelege care sunt nemulțumirile echipei tale și care sunt provocările cu care aceștia se confruntă. Identificarea problemelor și căutarea unor soluții eficiente promovează comunicarea internă și încurajează un mediu organizațional deschis și colaborativ. Aceasta este o modalitate excelentă de a crește bunăstarea în rândul angajaților și de a-ți consolida brandul de angajator.

Odată identificate, trăsăturile cheie și valorile companiei tale trebuie promovate și comunicate publicului intern și extern. Ține cont de informațiile de mai sus, implementează cele mai bune practici și lasă conceptul de employer branding să acționeze ca un adevărat agent de vânzări.                  

Sursă foto: pexels.com

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.