Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

„Laborator de idei” la Colegiul Naţional „Octavian Goga” din Miercurea-Ciuc | Informația Harghitei - jurnal independent
vineri , 19 aprilie 2024
Home » Învățământ » „Laborator de idei” la Colegiul Naţional „Octavian Goga” din Miercurea-Ciuc
„Laborator de idei” la Colegiul Naţional „Octavian Goga” din Miercurea-Ciuc

„Laborator de idei” la Colegiul Naţional „Octavian Goga” din Miercurea-Ciuc

Un spaţiu destinat elevilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES) a fost amenajat la Colegiul Naţional „Octavian Goga” din Miercurea-Ciuc în cadrul unui proiect întitulat „Laboratorul de idei”, săptămâna viitoare urmând să înceapă activităţile specifice cu aceşti copii.

„Proiectul a fost gândit pentru a asigura îmbunătăţirea condiţiilor de studiu şi viaţă ale elevilor cu cerinţe educaţionale speciale, pentru a asigura o mai bună integrare a acestora în comunitatea şcolară. Colegiul Naţional Octavian Goga din Miercurea-Ciuc a pus la dispoziţie un spaţiu neutilizat care, ca urmare a sprijinului financiar primit de la Consiliul Judeţean Harghita, a fost transformat într-un mediu plăcut, cu valenţe educative, menit să sprijine formarea autonomiei personale a elevilor cu CES. Cooperarea părinţi, profesori a generat şi de această dată plus valoare, totul pentru cel mai important capital – elevii”, a declarat preşedintele Asociaţiei Comitetului de Părinţi Colegiul „Octavian Goga”, Adreana Teslovan.

Directoarea Colegiului Naţional ,,Octavian Goga” Miercurea-Ciuc, prof. Magdalena-Camelia Dumbravă, a spus la rândul ei că toţi copiii sunt importanţi şi „ne dorim să le oferim egalitate de şanse tuturor”. „Prin proiectul Laboratorul de idei ne-am propus să venim în sprijinul elevilor cu cerinţe educative speciale cu scopul de a facilita integrarea lor în comunitatea şcolară, de a crea un mediu plăcut şi atrăgător pentru activităţile educative incluzive organizate cu aceşti elevi. Astfel le oferim un spaţiu cu valenţe educative multiple, unde elevii cu CES pot participa la activităţi care să le permită însuşirea de cunoştinţe şi dobândirea de competenţe în vederea dezvoltării autonomiei personale. Pentru noi, toţi copiii sunt importanţi şi ne dorim să le oferim egalitate de şanse tuturor”, a declarat prof. Magdalena-Camelia Dumbravă.

În vara care a trecut, spaţiul pus la dispoziţie de CNOG Miercurea-Ciuc a fost curăţat, zugrăvit şi dotat cu mobilier specific, calculatoare, imprimantă, şevalete. Tot în cursul verii a fost realizat un portofoliu pentru lecţii nonformale, interdisciplinare şi transdisciplinare. Activităţile vor fi susţinute de cadre didactice ale colegiului.

Directorul adjunct al Colegiului Naţional „Octavian Goga”, prof. Dáné Endre, a subliniat că prin acest proiect se doreşte şi schimbarea atitudinii părinţilor, elevilor, cadrelor şi personalului didactic faţă de aceşti copiii cu CES.

„Scopul proiectului Laboratorul de idei este reducerea marginalizării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi schimbarea atitudinii părinţilor, elevilor, cadrelor şi personalului didactic faţă de aceşti elevi, facilitarea unei bune integrări sociale a elevilor cu CES în comunitatea şcolară, totodată reabilitarea unei săli din cadrul Colegiului Naţional Octavian Goga din Miercurea-Ciuc, prin transformarea unui loc lipsit de utilitate într-unul cu valenţe educative menit să sprijine formarea autonomiei personale a elevilor cu CES”, a declarat prof. Dáné Endre, directorul adjunct al Colegiului Naţional „Octavian Goga”. (Şt.P.)

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.