Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Finalul proiectului multiregional „VINO la ȘCOALĂ! Schimbă-ți destinul!” | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 2 mai 2024
Home » Învățământ » Finalul proiectului multiregional „VINO la ȘCOALĂ! Schimbă-ți destinul!”
Finalul proiectului multiregional „VINO la ȘCOALĂ! Schimbă-ți destinul!”

Finalul proiectului multiregional „VINO la ȘCOALĂ! Schimbă-ți destinul!”

VINO la ȘCOALĂ! Schimbă-ți destinul!” a fost un proiect dezvoltat cu sprijinul financiar al  Programului „Dezvoltare locală reducerea sărăciei și creșterea incluziunii romilor”, program finanțat în baza contractului de finanțare nr. 5 din data de 11.11.2020 de Granturile SEE  și Norvegiene 2014 – 2021 și administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială, în cadrul Apelului nr. 2, „Educație incluzivă pentru copii și tinerii în situații de risc”, valoarea totală finanțată a proiectului fiind de 1.462.032 euro (7.127.550 lei). Proiectul a fost implementat de Inspectoratul Școlar Județean Covasna, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Harghita, Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, Inspectoratul de Poliție Județean Covasna, Universitatea Transilvania Brașov, Facultatea de Psihologie și Științele Educației și Newschool AS Oslo, Norvegia.

Proiectul și-a propus dezvoltarea și implementarea, la nivel multi-regional, a unor servicii care să vizeze creșterea gradului de incluziune socială a elevilor aflați în situații de risc, respectiv a celor cu CES, din județele Covasna, Harghita și Vrancea, prin promovarea educației incluzive.

Au fost cooptate în derularea proiectului 12 școli din aceste trei județe, cu 728 de copii și tineri aflați în situație de risc de abandon școlar sau părăsire timpurie a școlii, cu vârste cuprinse între 7 și 16 ani. Totodată, 500 de părinți sau tutori și membri ai familiilor copiilor și tinerilor din grupurile țintă principale, precum și 233 de cadre didactice și personal din educație care au lucrat cu aceștia, s-au numărat printre beneficiarii programului.

La nivelul județului Harghita, pentru implementarea proiectului au fost implicate următoarele școli: Liceul Tehnologic Corbu, Școala Gimnazială „Bem József” Secuieni, Școala Gimnazială „Márton Áron” Sândominic și Școala Gimnazială Porumbenii Mari.

În perioada 15 noiembrie 2020-15 ianuarie 2024, 286 de elevi anual,  dintre care 40 cu cerințe educaționale speciale. De acești elevi s-au ocupat 4 experți CES, consilieri școlari, câte unul din fiecare școală. Acestora li s-au alăturat: 4 inspectori școlari, 4 directori și alte 12 cadre didactice, care au derulat timp de 38 de luni proiectul.

Timp de 3 zile pe săptămână, elevii au beneficiat de activități de remediere, de consiliere, de dezvoltare personală, dar și de o masă caldă. Au fost și activități complementare: vizite online la Penitenciarul Harghita, activități propuse de către Crucea Roșie Harghita, concursuri de desen, excursii. Elevii au beneficiat și de pachete cu haine și de igienă personală. S-au derulat și activități cu părinții. Pentru dezvoltarea competențelor profesionale, experții harghiteni au participat la cursuri de formare, interne (16 experți locali) și internaționale, inclusiv vizite la școli din Norvegia (6 persoane –experți locali implementare și experți județeni implementare). Pentru întreaga comunitate școlară proiectul a fost un beneficiu.                 

Miercuri, 10 ianuarie, în sala festivă a Școlii Gimnaziale „Váradi József” din Sfântu Gheorghe, au fost prezentate obiectivele și rezultatele proiectului, metodele utilizate, impactul pe care l-a avut proiectul asupra grupurilor țintă, precum și concluziile care se pot extrage pentru viitoarele proiecte, în cadrul conferinței de finalizare a proiectului. În cadrul acestei conferințe a luat cuvântul domnul inspector școlar general, Demeter Levente, care a evidențiat importanța și beneficiile proiectului: „Au fost multe activități de-a lungul celor trei ani și sunt bucuros să aud de la colegi că acest proiect a fost unul de folos atât pentru copii, cât și pentru cadrele didactice care s-au alăturat. (…)în cele patru școli din zona rurală, din județul Harghita, (…) elevii au fost învățați să stea la școală și să-și facă temele, și-au dezvoltat o altă perspectivă asupra învățării și au conștientizat carențele care solicită ajutorul cadrelor didactice instant, și s-a format sentimentul de solidaritate între copii, ajutându-se reciproc. (…) Educația parentală a fost un punct important și dorim valorificarea bunelor practici din cadrul cursurilor de educație parentală, folosindu-ne de resurse umane deja pregătite. (…) Părinții au fost foarte mulțumiți, indiferent de starea lor socială, deoarece au văzut beneficiile pe propriii lor copii. (…) O altă activitate importantă a fost cu vizita la penitenciar, chiar dacă inițial ne-am gândit că poate este neadecvat elevilor, dar apoi ne-am dat seama că a fost de bun augur, un impact nesperat de mare. Apoi de remarcat a fost educarea elevilor cu CES, grija față de elevi și părinții elevilor”, a menționat și inspectorul școlar general al județului Harghita, Demeter Levente. Despre rezultatele proiectului, o sinteză a activităților județului a prezentat, directorul Școlii Gimnaziale Porumbenii Mari, Bajko Hajnal, care a subliniat beneficiile obținute de elevi, părinți și școală.

Director, profesor Mirela Laurențiu, Liceul Tehnologic Corbu-expert local de implementare

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.