Elevii Liceului Tehnologic „Joannes Kájoni” din Miercurea-Ciuc pot împrumuta de la biblioteca şcolii eBook Reader | Informația Harghitei - jurnal independent
sâmbătă , 3 decembrie 2022
Home » Învățământ » Elevii Liceului Tehnologic „Joannes Kájoni” din Miercurea-Ciuc pot împrumuta de la biblioteca şcolii eBook Reader
Elevii Liceului Tehnologic „Joannes Kájoni” din Miercurea-Ciuc pot împrumuta de la biblioteca şcolii eBook Reader

Elevii Liceului Tehnologic „Joannes Kájoni” din Miercurea-Ciuc pot împrumuta de la biblioteca şcolii eBook Reader

  • Acestea, precum şi materiale auxiliare folosite ca sprijin la învăţarea Limbii române şi a Matematicii au fost achiziţionate de către liceu prin intermediul a două proiecte

Intitulate Utilizarea instrumentelor digitale în procesul de predare-învăţare-evaluare, respectiv Materiale de sprijin pentru eficienţă în dezvoltarea competenţelor matematice şi lingvistice în limba română, cele două proiecte au fost depuse de către instituţia de învăţământ prin intermediul Fundaţiei „Joannes Kájoni” şi au fost finanţate de către Consiliul Judeţean Harghita.

La începutul acestei săptămâni a avut loc predarea materialelor achiziţionate, eveniment la care, pe lângă reprezentanţii instituţiei de învăţământ, a echipei de proiect, a preşedintelui Fundaţiei „Joannes Kájoni” şi a elevilor, au mai participat preşedintele Consiliului Judeţean Harghita şi directorul Casei Corpului Didactic.

Oana-Larisa Oanea, profesoară de Limba română în cadrul Liceului Tehnologic „Joannes Kájoni” din Miercurea-Ciuc şi membră a echipei de proiect (alături de Kiss Csilla şi Nagy Ildikó), ne spunea că cele două proiecte au fost câştigate în cursul lunii mai.

În cadrul proiectului intitulat Utilizarea instrumentelor digitale în procesul de predare-învăţare-evaluare au fost achiziţionate două tablete grafice, care vor fi folosite de către profesorii de matematică, precum şi opt eBook Reader Kindle. Acestea din urmă se vor regăsi în cadrul bibliotecii instituţiei de învăţământ, iar liceenii le vor putea împrumuta ca şi cum ar lua o carte, având posibilitatea să le ducă inclusiv acasă.

Oana-Larisa Oanea explica că s-a dorit achiziţia acestor eBook Reader din considerentul că în ultima perioadă au apărut tot mai multe cărţi electronice şi atunci elevii să aibă alternativă la cititul de pe telefon sau laptop, care nu este tocmai sănătos.

În ceea ce priveşte al doilea proiect – Materiale de sprijin pentru eficienţă în dezvoltarea competenţelor matematice şi lingvistice în limba română – au fost achiziţionate 32 de materiale auxiliare pentru Limba română şi 90 pentru Matematică.

Este vorba de materiale de sprijin atât pentru profesori, cât şi pentru elevi pentru Limba română. Oana-Larisa Oanea preciza că la un moment dat a existat un proiect de care profesorii de Limba română ştiu – Limba Română ca limbă nematernă, care se poate preda elevilor din această zonă, pe niveluri, nu neapărat ca o limbă străină, adaptată zonei în care ne aflăm, necesităţii şi nevoilor lor. Iar aceste materiale auxiliare achiziţionate reprezintă sprijinul pentru predarea/învăţarea limbii române.

În acelaşi timp, pentru Matematică au fost achiziţionate culegeri pentru clasele a IX-a şi a X-a, precum şi pentru liceenii din anii terminali, pentru examenul de Bacalaureat.

„Noi, profesorii, aveam aceste materiale, dar ne-am gândit să aibă acces la ele şi elevii şi atunci, prin Consiliul Judeţean Harghita, am reuşit să achiziţionăm 32 de astfel de auxiliare pe Limba română şi 90 la Matematică”.

Cu ocazia prezentării celor două proiecte, Oana-Larisa Oanea ne-a mai spus şi de un al treilea, câştigat tot cu finanţare de la consiliul judeţean, în luna mai. Este vorba de Turism transdisciplinar în şcoala secolului al XXI-lea. Profesoara de Limba română, care este iniţiatoarea proiectului, ne spunea că acesta îmbină 5 discipline, iar elevii care participă trebuie să ia o temă pe care să o prezinte în 5 perspective şi nu în limba maternă.

„Se va desfăşura sub forma unei sesiuni de comunicări, pe interesele lor, pe tematica potrivită lor. M-am gândit la acest proiect tocmai pentru că în viaţă nu mergi numai cu nişte cunoştinţe teoretice, ci trebuie să reuşeşti să le îmbini, să le combini, să le integrezi şi să ajungi acolo unde vei ajunge în viaţă”, spunea Oana-Larisa Oanea.

Prezent la eveniment, Borboly Csaba, preşedintele CJ Harghita, afirma că „acum noi lucrăm în locul ministerului de resort, pentru că într-un sistem normal de învăţământ tot ce este necesar, atât resursele, cât şi materialele necesare, se asigură de către ministerul de resort. Dar trăim în România şi trebuie să ne găsim soluţii”.

Acesta mai preciza că în prezent instituţia pe care o conduce are mai multe proiecte care sunt legate de şcoală, de învăţământ, de comunicarea în Limba română, de instruirea profesională. „Noi începem să fim acolo unde vă doriţi în acest sens şi pentru viitor vă aşteptăm să veniţi cu iniţiative şi, de obicei, la solicitări de acest gen niciodată nu spunem nu”, spunea Borboly Csaba.

Consilier judeţean şi director al Casei Corpului Didactic, Ferencz-Salamon Alpár preciza că „educaţia trebuie să deservească viaţa însăşi. În complexitatea ei, în relaţiile dintre diferite subiecte, diferite discipline, ar trebui să fie toate canalizate în proiecte de acest gen, care au fost prezentate.

Eu sunt foarte fericit că văd dezvoltarea competenţelor digitale, că pot să văd interdisciplinaritate în acest proiect. Că asistăm la predarea a trei proiecte care deservesc o singură concepţie, care se completează reciproc şi care servesc fenomenul care este în legătură cu viaţa însăşi”.

În cadrul evenimentului de predare a materialelor didactice şi digitale au mai vorbit Sergiu Oanea, directorul adjunct al Liceului Tehnologic „Joannes Kájoni”, şi Mózes Csongor, preşedintele Fundaţiei „Joannes Kájoni”.

LIVIU C.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.