Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Au fost puse în mişcare şi Cardurile de sănătate destinate harghitenilor | Informația Harghitei - jurnal independent
vineri , 29 martie 2024
Home » Sănătate » Au fost puse în mişcare şi Cardurile de sănătate destinate harghitenilor
Au fost puse în mişcare şi Cardurile de sănătate destinate harghitenilor

Au fost puse în mişcare şi Cardurile de sănătate destinate harghitenilor

Conform acordului-cadru încheiat între Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) şi Compania Naţională Poşta Română şi a contractelor subsecvente cu casele de asigurări de sănătate, procesul de predare-primire a Cardului de sănătate a început, primii beneficiari ai lui fiind bucureştenii.

Ceea ce este important de reţinut în legătură cu acest aspect, îmi spunea domnul Dombi Iosif, şeful Oficiului Judeţean de Poştă (OJP) Harghita, e faptul că, potrivit graficului de predare-primire, vor fi preluate în reţeaua poştală naţională câte 600-700 de mii de carduri pe zi, în cinci tranşe pentru fiecare judeţ.

Cardurile circulă, potrivit afirmaţiilor sale, cu confirmare de primire, predarea, respectiv primirea documentelor fiind făcută la Oficiul poştal de prezentare nr. 83 din Capitală, pe baza datelor CNAS.

Pregătite pentru medicii de familie, cu codul-parafă pe ele, Cardurile naţionale de asigurări de sănătate sunt transportate apoi la Centrul de tranzit, în cazul nostru la Braşov, unde sunt cartate pe oficii poştale, în saci separaţi, care au pe ei eticheta CNAS. De aici, continuă să ne îndrume paşii către destinaţie d-l Dombi, cardurile poposesc la Oficiul poştal de distribuţie, unde se cartează pe factori poştali, concomitent cu întocmirea unui borderou electronic de livrare.

Eu nu pot să vă spun acum pe unde se află primele carduri care au apucat drumul spre Harghita, dar pot să vă spun că au fost puse în mişcare pe la mijlocul săptămânii trecute, ceea ce înseamnă că în scurt timp ar putea ajunge la destinatari. Şi asta deoarece, în a cincea zi lucrătoare de la prezentare, „trimiterile”, cum le-a spus cardurilor şeful OJP Harghita, trebuie să fie la factorul poştal, conform borderoului de livrare. Acesta se va deplasa de îndată la domiciliul titularului, căruia, în baza unui act de identitate şi a semnăturii de primire, îi va înmâna Cardul naţional de asigurări de sănătate. În ipoteza că titularul nu este acasă, dar este altcineva, o persoană majoră din familie, cardul îi va fi predat ei, cu respectarea aceloraşi condiţii.

Dacă asiguratul nu este totuşi de găsit, timp de două zile consecutiv poştaşul îi lasă în cutia poştală un aviz de înştiinţare pe care figurează înscrisul „Card de sănătate” şi numărul de telefon la care poate fi apelat pentru stabilirea unei zile în care cardul poate fi predat şi preluat.

În situaţia în care nici după două zile destinatarul nu e de găsit şi nici nu dă vreun semnal cum că ar fi recepţionat mesajul din aviz, operatorul poştal mai lasă unul în care specifică faptul că, în următoarele zece zile calendaristice, cardul poate fi ridicat, pe baza actului de identitate, de la Oficiul poştal la care este arondat.

Întrebat dacă cu atâtea deplasări pe la casele asiguraţilor poştaşii vor reuşi să se încadreze cu predarea cardurilor în grafic, d-l Dombi a răspuns afirmativ, susţinând că nu există motive care să ducă la întârzieri, calculele fiind făcute foarte bine chiar din momentul cartării.

Oricum, dacă după 20 de zile, timpul maxim acordat pentru decontarea cheltuielilor cu Casa, cardul nu a putut fi predat, asiguratul şi-l va putea ridica personal de la Casa de Asigurări de Sănătate Harghita, unde este depus de către reprezentanţii Oficiului Judeţean de Poştă.

Sigur, este şi aceasta o soluţie, dar având în vedere cheltuielile cu drumul şi timpul irosit în acest scop, e de preferat, cred eu, întâlnirea cu poştaşul, acolo, acasă. În plus, nu trebuie omis faptul că unul din principalele obiective ale CNAS este ca toate serviciile medicale să fie validate şi decontate, începând cu anul viitor, doar prin intermediul Cardului naţional de asigurări de sănătate.

Păi, dacă aşa va fi să fie, socotiţi şi dumneavoastră, ce e de făcut în cazul unei urgenţe majore fără acest document, care în plus mai trebuie şi activat? În cazul în care răspunsul găsit nu vă satisface, încercaţi să ajungeţi în posesia lui pe „drumul” cel mai scurt posibil!

ŞTEFANA DRĂGHICI

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.