Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Rezultate slabe la simularea examenelor de evaluare naţională | Informația Harghitei - jurnal independent
sâmbătă , 20 aprilie 2024
Home » Învățământ » Rezultate slabe la simularea examenelor de evaluare naţională
Rezultate slabe la simularea examenelor de evaluare naţională

Rezultate slabe la simularea examenelor de evaluare naţională

În Harghita, simularea examenelor de evaluare naţională arată, cum ne aşteptam, rezultatele cele mai slabe la Limba şi literatura română, iar cele mai bune la Limba maternă. Potrivit datelor afişate de Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Harghita, la Matematică rezultatele sunt aproximativ egale, cu cinci procente mai bune la proba pentru clasele a VII-a, unde au fost introduse testele grilă, decât pentru elevii de clasa a VIII-a. Vă prezentăm, în cele ce urmează, rezultatele simulării evaluării naţionale pe clase şi discipline.

Clasa a VII-a, proba la Limba şi literatura română: din cei 3.128 de elevi înscrişi, s-au prezentat 2.961 şi 2.218 (74,91%) au picat examenul la această disciplină. Cei mai mulţi elevi (303) au obţinut note între 5 şi 5,99. Nu s-a obţinut nici o notă de 10, iar procentul de promovare este de 25,09%. În 18 şcoli din judeţ s-a înregistrat promovabilitate zero.

Clasa a VII-a, proba la Matematică: din cei 2.949 de elevi prezentaţi, un număr de 1.885 (63,92%) au obţinut note mai mici de cinci, iar cele mai multe dintre cele de trecere (523) se situează în intervalul 5-5,99. Procentul de promovare la această disciplină este de 36,08%. Vestea bună este că de aici încep să apară, timid, şi note de 10, două la Matematică. La polul opus, în şase şcoli din judeţ, această probă nu a fost promovată de nici un elev de clasa a VII-a.

Clasa a VII-a, proba la Limba maghiară: la acest examen s-au prezentat 2.491 de elevi din cei 2.645 înscrişi. Dintre aceştia, 623 (25,01%) nu au obţinut nota de trecere. Cele mai multe lucrări au fost notate între 7 şi 7,99 – şi la această probă sunt două note de 10, iar rata de promovare este de 74,99%. Şi la această disciplină există o şcoală din judeţ unde nici unul dintre elevi nu a promovat simularea.

Clasa a VIII-a, proba la Limba şi literatura română: s-au înscris 2.926 de elevi, din care s-au prezentat 2.816 – merită remarcat numărul mare de elevi prezentaţi la simularea examenelor de evaluare naţională în acest an, indiferent de clasă şi disciplină. 1.637 de elevi au luat note mai mici de 5, adică 58,13% dintre cei prezentaţi, cei mai mulţi (401) au obţinut note între 5 şi 5,99, iar un elev a fost notat cu 10. Astfel, promovabilitatea la această disciplină este de 41,87%. Patru şcoli au înregistrat promovabilitate zero.

Clasa a VIII-a, proba la Matematică: din cei 2.926 de elevi înscrişi s-au prezentat 2.811; 1.921 de elevi (68,33%) nu au reuşit să scrie de nota 5, cei mai mulţi (373) au primit note între 5 şi 5,99, iar în opt şcoli nici unul dintre elevi nu a trecut examenul. Totuşi, sunt doi elevi din judeţ ale căror lucrări au primit nota maximă. Rata de promovare la această disciplină este de 31,66%.

Clasa a VIII-a, proba la Limba maghiară: majoritatea (2.383) elevilor din cei înscrişi (2.486) s-au şi prezentat la proba de limbă maternă, iar la acest examen s-au obţinut cele mai multe note mari – 635 de note cuprinse în intervalul 8-8,99 şi 404 între 9 şi 9,99. Au fost şi nouă note de 10. Promovabilitatea este de 86,61%.

„Într-un fel, nu este surprinzător, la cei de la a VIII-a întotdeauna Matematica este slabă, la fel şi Româna, iar la Limba maternă, de regulă, au rezultate mai bune. (…) Rezultatele sunt nesatisfăcătoare, câtă vreme promovabilitatea e atât de slabă. Nu sunt eu foarte mulţumit de ele, dar am o mică reţinere, în sensul că, totuşi, este vorba de o simulare a examenului de evaluare naţională. Elevii buni, cei pe care îi interesează soarta lor, de regulă iau în serios şi simularea evaluării, dar există o bună parte a elevilor care se duc şi ei, că trebuie să fie acolo, însă nu-i interesează atât de mult nota, mai ales dacă ne gândim că nota de la evaluare este doar o parte din nota de admitere. De exemplu, la învăţământul profesional nu este neapărată nevoie să aibă evaluare naţională, necum să aibă şi notă bună. Propriu-zis nici la înscrierea la liceu nu este neapărată nevoie de evaluarea naţională, pentru că clasele a IX-a şi a X-a sunt învăţământ obligatoriu. Şi acestea, poate, explică într-un fel atitudinea unor elevi faţă de aceste probe, de simulări. Să sperăm că la evaluarea pe bune vor fi mai bune rezultatele”, a declarat inspectorul şcolar general Petru-Ioan Gârbea.

Rezultatele de la simulare vor fi analizate la nivelul fiecărei şcoli prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare. La cererea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obţinute la simulările naţionale pot fi trecute în catalog.

Evaluarea naţională din acest an este programată în perioada 18-21 iunie. Primele rezultate se vor afişa în data de 25 iunie, zi în care se înregistrează şi contestaţiile, rezultatele finale urmând să fie făcute publice în 29 iunie.

DANIELA MEZEY

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.