A început organizarea Poliţiei Locale la Miercurea Ciuc | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 21 octombrie 2021
Home » Societate » A început organizarea Poliţiei Locale la Miercurea Ciuc
A început organizarea Poliţiei Locale la Miercurea Ciuc

A început organizarea Poliţiei Locale la Miercurea Ciuc

Autorităţile din Miercurea Ciuc au început organizarea Poliţiei Locale a municipiului reşedinţă de judeţ, noul şef al instituţiei fiind prezentat, ieri, într-o conferinţă de presă. Acesta se numeşte Dombi Gyula, are 37 de ani, desfăşoară o activitate sportivă de peste 30 de ani, iar de 5 ani este antrenor de Taekwondo la un club din Miercurea Ciuc, fiind şi coordonatorul programelor de acolo. A absolvit cursurile Universităţii „Sapientia” din Miercurea Ciuc, iar studiile de masterat le-a finalizat la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, în specializarea „Managementul financiar al organizaţiilor”. Timp de zece ani a lucrat în cadrul Consiliului Judeţean Harghita, având funcţia de auditor intern.

Dombi Gyula a declarat că perioada următoare va fi una de planificare, foarte complexă şi urmează să se deplaseze la anumite sedii de Poliţie Locală din Braşov, Târgu Mureş, Odorheiu Secuiesc, Gheorgheni şi Sfântu Gheorghe. Acesta a precizat că este foarte important ca în structura Poliţiei Locale a municipiului Miercurea Ciuc să fie încadrate persoane corespunzătoare şi este esenţială şi pregătirea profesională continuă a persoanelor din subordine, activitatea urmând să fie analizată în permanenţă în momentul în care va fi demarată.

Dombi Gyula a spus că poliţia locală este o instituţie publică, de interes local, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Consiliului local Miercurea Ciuc. A fost înfiinţată în scopul de a exercita atribuţiile pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanelor, a proprietăţii private şi publice, precum şi pentru prevenirea faptelor antisociale în domenii precum ordinea şi liniştea publică, paza bunurilor, circulaţia pe drumurile publice, disciplina în construcţii, afişajul stradal, protecţia mediului, activitatea comercială şi evidenţa persoanelor. Poliţia locală va acţiona în zona de competenţă stabilită prin planul de ordine şi siguranţă publică al municipiului Miercurea Ciuc, pentru prevenirea şi combaterea faptelor antisociale, precum şi pentru menţinerea ordinii şi liniştii publice sau a curăţeniei localităţii. Poliţia locală îşi va desfăşura activitatea pe baza principiilor legalităţii, încrederii, previzibilităţii, deschiderii, eficienţei, eficacităţii, imparţialităţii şi nediscriminării. În cazul în care constată săvârşirea unei fapte penale, poliţiştii locali imobilizează făptuitorul, iau măsuri pentru conservarea locului faptei şi identificării martorilor oculari, sesizează imediat organele abilitate şi predau persoana respectivă structurii Poliţiei Române competente teritorial, pe bază de proces-verbal, în vederea continuării cercetărilor, a mai spus Dombi Gyula.

La rândul său, primarul municipiului Miercurea Ciuc, Korodi Attila, a declarat că închiderea procesului de recrutare şi angajare a conducătorului poliţiei locale este o etapă importantă pentru localitate, fiind vorba despre un deziderat formulat cu mai mult timp în urmă. Acesta a precizat că Primăria Miercurea Ciuc a decis mai demult că este prioritară organizarea unei structuri a poliţiei locale care să vină în completarea serviciilor publice pe care atât municipiul, prin administraţia locală, cât şi instituţiile deconcentrate le furnizează în municipiul Miercurea Ciuc.

„Este completare, pentru că activitatea poliţiei locale nu o să înlocuiască activitatea altor instituţii, ci o să vină ca un aport în plus, atât în domeniul ordinii publice, cât şi în ceea ce priveşte respectarea reglementărilor referitoare la circulaţia în Miercurea Ciuc, protecţia consumatorilor, protecţia copilului, sistemul de învăţământ”, a spus Korodi Attila, care a adăugat că Dombi Gyula îşi va începe activitatea prin creionarea unei strategii foarte bine conturate, axate pe câteva zone de activitate. Potrivit afirmaţiilor sale, în domeniul ordinii publice, poliţia locală va putea ajuta efectivele Poliţiei Române şi Jandarmeriei, iar instituţia va putea să aibă un rol important pentru a nu se înregistra distrugeri de bunuri pe domeniul public sau probleme legată de lipsa de siguranţă pe stradă.

Primarul Korodi a menţionat că în prezent există un sistem de monitorizare cu camere video a unei bune părţi a municipiului Miercurea Ciuc, dar ar fi necesar un dispecerat de unde să se poată efectua o supraveghere 24 din 24 de ore, astfel încât să poată fi prevenite anumite fapte sau să fie prinşi imediat cei care comit ilegalităţi, numai în urmă cu câteva nopţi fiind vandalizate 3-4 bănci din parcul central al oraşului. Edilul consideră, totodată, că trebuie făcută o creionare a rolului pe care poliţia locală, cât şi Csíki Trans, actuala companie publică, îl vor avea în sistemul de gestionare a parcărilor din Miercurea Ciuc, pentru că se doreşte menţinerea managementului parcărilor în domeniul public şi crearea unor fluxuri mai bune de circulaţie în oraş.

Un aport semnificativ al poliţiei locale, a adăugat Korodi Attila, va putea fi constatat şi atunci când este vorba despre protecţia mediului, aruncarea deşeurilor, mai ales din construcţii în locuri în care acest lucru nu este permis, despre utilizarea necorespunzătoare a punctelor de depunere a deşeurilor municipale, despre problematica sistemelor de colectare a apelor uzate, despre poluarea aerului din cauza şantierelor de construcţii sau despre urmărirea îndeplinirii obligaţiilor ce revin celor care primesc autorizaţii de construcţii.

În ceea ce priveşte încadrările de personal, primarul a atras atenţia că ar putea să apară dificultăţi în condiţiile în care există unele ordonanţe de urgenţă prin care sunt reglementate în mod diferit angajările din administraţia publică şi unii consideră că acestea ar fi interzise până în data de 31 decembrie, ceea ce reprezintă o problemă reală, pentru că, deşi există un buget alocat şi posturi suficiente pentru activitatea poliţiei locale, se poate ajunge în situaţia în care toamna aceasta sau anul viitor să nu existe posibilitatea aducerii de persoane pentru funcţiile care trebuie ocupate.

Edilul a mai afirmat că organizarea activităţii poliţiei locale necesită luni bune şi nu se ştie deocamdată câte dintre cele 41 de posturi publice permise de legislaţia în vigoare pentru activitatea acestei instituţii vor trebui ocupate, mai ales că există o anumită situaţie privind dimensiunea străzilor, numărul instituţiilor de învăţământ din oraş şi diverse activităţi care trebuie luate în considerare, alături de experienţele acumulate de alte municipalităţi în acest domeniu. 

Emil GROZA

Comentarii:

comentarii

2 comments

  1. seful nu are expierinta in politie !

  2. seful nu are experienta in politie !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.