Topliţa a câştigat competiţia Destinaţia anului la categoria localităţi turistice | Informația Harghitei - jurnal independent
luni , 23 ianuarie 2023
Home » Societate » Topliţa a câştigat competiţia Destinaţia anului la categoria localităţi turistice
Topliţa a câştigat competiţia <i>Destinaţia anului</i> la categoria localităţi turistice

Topliţa a câştigat competiţia Destinaţia anului la categoria localităţi turistice

  • În acest an se doreşte demararea unei campanii de promovare în străinătate a zonei Topliţa cu ajutorul unor influenceri

Luna iulie a început cu o veste bună pentru Topliţa. În cadrul emisiunii Destinaţia anului 2022, difuzată de Prima TV, a fost anunţată câştigătoarea de la categoria localităţi turistice, premiul revenindu-i Topliţei.

Toate cele 6 destinaţii care au ajuns în cele două finale (city break şi localităţi rurale) vor beneficia de emisiuni de promovare pe Prima TV pe toată durata verii 2022, precum şi de promovare în social media de limbă germană, în mass-media internaţională şi la mari târguri de turism din Europa. Iar Topliţa, în calitate de câştigătoare la categoria localităţi turistice, va primi în plus imaginea dată de acest trofeu.

Dar să vedem cum a fost posibilă câştigarea acestui titlu…

Proiectul Visit Topliţa este reprezentarea în online a Asociaţiei pentru Topliţa şi are viziunea de a creşte turismul în zonă, iniţiativa aparţinându-le lui Claudiu Ciprian Cifu şi Cristian Baciu, membrii fondatori ai asociaţiei. Proiectul a fost dezvoltat în colaborare cu cMaximize, agenţie de media şi marketing specializată în turism, al cărei administrator este Vlad Berindean.

Platforma de rezervări Epic Visits văzând ce se face pentru Visit Topliţa, precum şi vizibilitatea pe care o are în mediul online, i-a contactat pe cei de la cMaximize propunându-le să participe la Destinaţia Anului cu Topliţa, în acelaşi timp oferindu-se să achite şi taxa de participare, în valoare de 5.000 de lei. Invitaţia nu a putut fi refuzată, aşa că turismul din zona Topliţa a intrat în competiţie şi a început să fie promovat în cadrul concursului Destinaţia Anului.

„Ne-am organizat, am mobilizat foarte multă lume să voteze şi – exact ce ne comunicau cei din cadrul board-ului de la Destinaţia Anului – s-a văzut că ne-am dorit foarte mult să câştigăm”, spunea Vlad Berindean.

Care va fi impactul acestui premiu în dezvoltarea turismului pe termen scurt? „Cred că va avea un impact semnificativ pentru că vorbim de publicitate media, de emisiunea de pe Prima TV, în plus faţă de postările din social media şi comunicatele de presă pe care Destinaţia Anului o are. (…) Faptul că suntem destinaţia anului 2022, cu siguranţă, ne va ajuta în validarea ca zonă, va oferi un plus de credibilitate utilizatorilor care ne vor vedea în online atunci când vor decide să călătorească”, ne spunea  administratorul cMaximize.

La rândul său, Cristian Baciu, unul dintre administratorii, probabil, a celei mai importante atracţii turistice din Topliţa, spunea că „tragem nădejde că o să fie o destinaţie de top. Noi facem tot posibilul, ne aducem contribuţia, muncim 7 din 7 zile de foarte multe ori ca să fim siguri că lucrurile merg bine. Sperăm să avem parte şi din partea autorităţilor locale şi atunci, cu siguranţă, se va progresa într-un ritm mai accentuat”.

Şi totuşi…

…aflându-se, oarecum la început de drum în ceea ce priveşte turismul, trebuie văzute care sunt atuurile zonei Topliţa, precum şi minusurile, ceea ce trebuie să se îmbunătăţească.

În ceea ce priveşte atuurile zonei – şi vorbim de zona Topliţa, nu de municipiu, deoarece sunt şi alte localităţi în împrejurime care pot să completeze oferta turistică – Vlad Berindean amintea de cadrul natural, descriind-o ca „zona cu adevărat binecuvântată de natură”. Pe lângă acesta, este infrastructura turistică privată care s-a dezvoltat în ultimii ani, principalul investitor fiind Pensiunea Baciu, care deţine alpine coaster – cu cea mai lungă pistă de bob de vară din România – centru de echitaţie, SPA şi pârtie de schi.

Cristian Baciu ne-a spus despre minusuri şi consideră că în Topliţa, încă, ar mai fi nevoie o mai mare contribuţie din partea autorităţilor. Mai exact, o investiţie în utilităţi (reţeaua de apă şi canal), pentru ca cei care doresc să-şi deschidă o unitate de cazare să nu aibă costuri atât de mari, precum şi în drumuri, o amenajare a acostamentului şoselei care duce la pârtie venind în sprijinul turiştilor ca să nu-şi afecteze maşinile.

Între timp, cei de la Pensiunea Baciu au în vedere completarea infrastructurii, în prezent lucrându-se la un tubing (o pistă de colace care merge pe o suprafaţă artificială, cu o lungime de vreo 220 metri) şi la studiul de fezabilitate pentru o tiroliană.

Promovarea

În ceea ce priveşte promovarea turismului, Vlad Berindean ne spunea că pe plan naţional se apelează în special prin intermediul social media şi al influencerilor. Sunt influenceri de top care vizitează Topliţa, chiar săptămâna trecută oaspeţi fiind Călători în Bascheţi (cei mai mari influenceri din România în domeniul travel); Alexandra Ungureanu şi Anapedia Travel. Pentru aceştia a fost organizat un info trip, fiind duşi în mai multe locuri ale Topliţei.

În acest an vor mai fi organizate şi alte info tripuri, urmând a fi invitaţi şi alţi influenceri.

Între timp, a fost începută şi o strategie de atragere a turiştilor străini. „Ne gândim tot la o campanie de genul info trip, cu influenceri străini” – mai preciza Vlad Berindean. În linii mari a fost întocmit un plan, există şi o listă de nume şi se doreşte ca această campanie să demareze în toamnă sau, cel mai târziu, în sezonul de iarnă.

LIVIU C.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.