Protest de susţinere a berii Csíki Sör | Informația Harghitei - jurnal independent
duminică , 26 septembrie 2021
Home » Societate » Protest de susţinere a berii Csíki Sör
Protest de susţinere a berii Csíki Sör

Protest de susţinere a berii Csíki Sör

După ce săptămâna trecută câteva sute de harghiteni au ieşit în stradă, alăturându-se protestelor din ţară faţă de comportamentul Guvernului, această săptămână a început cu noi manifestaţii în Miercurea-Ciuc. Însă, de data aceasta, este vorba de o mişcare de susţinere a berii Csíki Sör, ştiindu-se faptul că Heineken a câştigat în instanţă procesul privind folosirea acestei denumiri.

A fost un protest care a adunat pe platoul din faţa Palatului administrativ din Miercurea-Ciuc aproape 200 de oameni, printre susţinătorii berii aflându-se preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, Borboly Csaba, extremistul Csibi Barna (aceştia doi ţinând şi cuvântări), suporteri ai echipei de hochei Progym Gheorgheni (echipă sponsorizată de berea din Sânsimion), dar şi copii.

Pata de culoare a protestului a fost dată de un grup de şcolari care au venit în piaţă cu instrumente muzicale, asigurând astfel coloana sonoră a protestului, din repertoriu nelipsind nici imnul secuiesc.

A fost sau nu a fost concurenţă neloială?

Borboly Csaba spunea că a fost o manifestare organizată, pe Facebook, de nişte tineri care au văzut o problemă în legătură cu decizia instanţei de a interzice folosirea denumirii de Igazi Csíki Sör de către fabrica din Sânsimion.

Acesta preciza că berea Igazi Csíki Sör este un brand al judeţului şi al secuimii, care aduce turişti şi ne pune pe tapet în presa internaţională, motiv care ar fi bine ca cele două companii – Heineken şi Lixid Project – să ajungă la o înţelegere, astfel încât unul să nu-l învingă pe celălalt.

Întrebat dacă nu consideră că, prin brandul şi sloganul adoptat – care dădeau de înţeles că adevărata bere Ciuc nu e cea comercializată de zeci de ani şi produsă de Heineken – echipa de marketing a firmei nu a adoptat o strategie neloială, preşedintele CJ Harghita nu vede nici o problemă în acest sens. „Putem să facem pariu că din 10 oameni, 10 oameni o să spună că cunosc diferenţa, ştiu despre ce vorbesc. Aşadar, nu cred că aici a fost o concurenţă neloială, având în vedere că eu cred că şi Heineken a avut posibilitatea să aibă pe piaţă o bere cu această denumire şi eu nu cred că a fost o concurenţă neloială”, spunea Borboly.

În aceste condiţii, l-am întrebat şi dacă strategia celor de la Csíki Sör nu ar putea fi preluată şi de producătorii de palincă din aceste judeţe şi din ţară, în contextul în care Ungaria a înregistrat produsul pe piaţa europeană. Mai concret, dacă Ungaria a înregistrat produsul pálinka, atunci nu ar fi nici o problemă dacă producătorii din România ar ieşi pe piaţă cu denumirea în română Adevărata palincă.

„Nu trebuie. Eu cred că pálinka trebuie să rămână pálinka. Noi vom folosi în continuare denumirea de pálinka şi sunt semnale că deja Guvernul a luat o poziţie şi s-ar putea ca toţi producătorii de palincă din judeţele Harghita, Covasna şi Mureş să aibă o şansă”, a fost răspunsul lui Borboly.

LIVIU C.

Comentarii:

comentarii

One comment

  1. Care este legătura între protestul civic și conflictul dintre cei doi comercianți?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.