„Harghita Family Friendly”, un program de vacanţe destinat familiilor | Informația Harghitei - jurnal independent
luni , 21 septembrie 2020
Home » Timp Liber » „Harghita Family Friendly”, un program de vacanţe destinat familiilor
„Harghita Family Friendly”, un program de vacanţe destinat familiilor

„Harghita Family Friendly”, un program de vacanţe destinat familiilor

Programul „Harghita Family Friendly”, conceput de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Harghita, cu sprijinul Consiliului Judeţean şi al antreprenorilor locali, este destinat celor care îşi doresc o vacanţă alături de cei apropiaţi, departe de aglomeraţie, în mijlocul naturii, într-o locaţie uşor accesibilă cu maşina şi care să ofere suficiente oportunităţi de petrecere a timpului liber pentru mari şi mici.

Harghita face, astfel, un pas esenţial în dezvoltarea turismului în regiune, adaptându-şi oferta turistică la remarcabilul său potenţial natural, dar şi la actualul context. Pentru că „Harghita Family Friendly” îşi doreşte să ofere familiilor posibilitatea de a-şi petrece timp de calitate împreună, în locuri deosebite, atractive atât pentru părinţi, cât şi pentru copii, într-unul dintre cele mai verzi judeţe ale României.

„Ideea ne-a venit în cursul acestui an, am vrut să axăm judeţul pe o linie strategică în domeniul turismului, diferenţiindu-ne de alte regiuni ale ţării. Am decis să ne axăm pe apropierea de familii – Family Friendly. Specificul zonei este favorabil unei astfel de iniţiative, avem foarte puţine hoteluri, dar avem locuri de cazare mai mici, pensiuni pentru familii, pentru grupuri de prieteni”, a explicat Szabó Károly, directorul executiv al ADI Harghita.

Ca prim pas, a fost elaborat un sistem de criterii şi condiţii menit să confere siguranţă în privinţa spaţiilor interioare şi exterioare, pe care iniţiatorii programului l-au distribuit, împreună cu iniţiativa, tuturor operatorilor în turism din Harghita – hoteluri, pensiuni şi restaurante – iar dintre cei care s-au arătat interesaţi, au fost selectaţi 52 de operatori economici, care s-au calificat pentru certificare. Cele mai importante vizau existenţa spaţiilor de joacă exterioare împrejmuite şi sigure pentru copii, cu elemente de joacă certificate din punct de vedere al calităţii şi securităţii, unde micuţii să poată practica diverse activităţi cu şanse minime de a se răni, în limita posibilităţilor supravegheaţi de personal calificat. În cazul în care unităţile de cazare oferă echipamente sportive – biciclete, patine cu rotile, schiuri, snowboarduri, etc. – să asigure funcţionalitatea şi siguranţa acestora. Iar dacă spaţiul de cazare dispune şi de o fermă sau de o curte cu animale domestice, cele care ar putea reprezenta un pericol pentru copii (câini care muşcă, curcani, berbeci, de pildă), să fie ţinute în locuri special amenajate, inaccesibile copiilor.

Şi în spaţiile interioare, siguranţa copilului este prioritară: podele, scări şi balustrade antiderapante, rafturi bine fixate, elemente protectoare pentru prize, iar colţul/camerele copiilor să nu conţină elemente periculoase. Igiena şi dezinfecţia sunt esenţiale.

Un alt criteriu de îndeplinit este accesibilitatea pentru persoanele cu dizabilităţi şi pentru cărucioarele bebeluşilor.

Restaurantele trebuie să ofere, între altele, un meniu variat, cu mâncăruri obţinute din ingrediente sănătoase, bio sau de la fermele locale, meniu special pentru copii, să respecte regulile de igienă, iar dezinfectarea, la fel ca în spaţiile de cazare, trebuie să fie frecventă şi realizată cu substanţe sigure pentru cei mici. De asemenea, toaletele trebuie să beneficieze de facilităţi pentru copii (adaptoare de toaletă, taburet înălţător pentru micuţi şi un loc pentru schimbarea scutecelor bebeluşilor).

„Erau criterii uşor de îndeplinit, noi am vizionat fiecare locaţie în parte şi am verificat dacă întrunesc cerinţele solicitate. Unii nu s-au calificat, alţii nu erau încă gata cu amenajările necesare. Celor din urmă le-am dat un termen limită pentru rezolvarea lipsurilor şi la reverificare, dacă totul era în regulă, au primit certificarea. Aceştia vor fi promovaţi separat, în acest sens am creat o listă nouă în aplicaţia Visit Harghita, unde sunt prezentate numai aceste locaţii. Deci, dacă cineva îşi doreşte o locaţie favorabilă familiei, are la dispoziţie o listă întreagă, de unde poate alege”, a precizat Szabó Károly.

Primele 52 de unităţi de cazare şi restaurante au primit certificatul „Family Friendly” în cadrul evenimentului de lansare a programului, organizat miercuri la Odorheiu Secuiesc. Potrivit promotorilor, pe măsură ce recomandările vor fi îndeplinite şi de alte unităţi de cazare, lista hotelurilor „Family Friendly” va fi actualizată. Dacă vor opta pentru vacanţe în Harghita, turiştii vor putea face cunoştinţă cu potenţialul generos al judeţului şi prin intermediul programelor turistice – 100 la număr în prezent – elaborate de ghizii locali, despre care se pot informa pe site-ul web: visitharghita.ro. Fiecare dintre programe este însoţit de o scurtă descriere, de câte o galerie de imagini, informaţii utile şi de costul acestuia pentru o persoană sau pentru un grup. Iar oferta este bogată, începând de la drumeţii şi aventură în natură, ture cu bicicleta, vizitarea unor localităţi emblematice din judeţ şi din cele limitrofe, degustări de produse tradiţionale, plimbări cu segway-ul sau mountaincart-ul (sania de vară) prin pădurile din Staţiunea Mădăraş, echitaţie la singura herghelie cu cai islandezi din România, animale docile, cu un temperament prietenos, ideale şi pentru copii sau începători, drumeţii balneo şi montane, până la programe destinate cunoscătorilor, precum escalade, aventuri 4×4 sau canyoning (parcurgerea în rapel a cascadelor, văilor de tip canion cu tehnica corzii). Nu merită ratate pistele de bob de la Borsec şi Lunca de Sus – cea mai lungă din ţară, accesibile şi copiilor de peste 3 ani, însoţiţi de un adult, Parcul de Animale Sălbatice Ivo, întins pe 320 de hectare, unde trăiesc în mediul lor natural căprioare, cerbi şi mufloni, ori observatoarele de urşi, animale devenite un simbol al judeţului. Pe lângă acestea, o mulţime de atracţii aşteaptă să fie explorate de către turiştii mari şi mici, în condiţii de siguranţă.

„Prima Ordonanţă Militară a închis HoReCa (acronimul pentru industria ospitalităţii: Hoteluri, Restaurante, Cafenele – n.a.) şi de atunci şi până acum au trecut şase luni şi nu a fost redeschisă, cu excepţia teraselor. De atunci am început să ne gândim ce putem face pentru a o ajuta, fiindcă în perioadele de criză, lipsa de comunicare face cel mai mare rău. Aşa că am decis, împreună cu bloggerii interni, să facem un proiect, să arătăm partea frumoasă a judeţului Harghita, în condiţiile în care toţi specialiştii afirmă că turismul intern este cel care va reporni cel mai curând. Străinii nu cunosc reglementările de la noi, iar astăzi (miercuri – n.a.) am văzut că sunt peste 1.300 de cazuri noi COVID-19 şi nu vor veni în România, ca să intre în carantină când se întorc acasă; anul acesta nu cred că vom avea turişti din străinătate. Dar putem atrage turiştii din ţară, mai ales că mulţi au şi vouchere de vacanţă; şi dacă reuşim să punem Harghita pe harta turistică a României, am făcut un lucru bun pentru judeţul nostru”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Harghita şi preşedintele ADI Harghita, Biró Barna Botond.

La invitaţia asociaţiei pe care o conduce, zece bloggeri şi influenceri binecunoscuţi din Capitală, persoane din mediul online devenite emblematice în domeniul turismului şi cu o putere de influenţă determinantă în rândul publicului, între ei şi vicepreşedintele Asociaţiei Travel Focus şi Marketing Partner al Travel Communication România, consultantul în marketing turistic Răzvan Pascu, şi-au petrecut ultimele trei zile în Harghita. Li s-a pregătit un program dens, dar foarte plăcut, cu vizite la Lacul Sfânta Ana, la Baza de aventuri „Fáradt Bakancs” nou creată la poalele munţilor Harghita-Mădăraş – prima bază segeway din Transilvania, care oferă deopotrivă programe de mountaincart, trasee de Via Ferrata, ori sărituri de la altitudine pe Big Air Bag (o pernă cu aer uriaşă, cu lungimea de 15 metri, lăţime aşişderea şi înaltă de trei metri). Marţi şi-au petrecut ziua în satul Izvoare, unde au vizitat Parcul Animalelor Sălbatice de la Ivo şi au făcut plimbări călare, iar miercuri, după lansarea oficială a programului „Harghita Family Friendly”, au fost invitaţi la o degustare, unde au savurat palinca de zmeură, de prune şi de gutui, alături de alte produsele tradiţionale locale. De asemenea, au vizitat Studioul Legendarium, locul unde au prins viaţă fantasticele poveşti animate ale secuilor, şi s-au plimbat prin Parcul Mini-Transilvania din Băile Szejke, deschis în urmă cu câteva zile. Vizita s-a încheiat cu o cină festivă.  

„Sperăm să putem promova, cu ajutorul presei centrale, imaginea turistică a judeţului Harghita la nivel naţional, am avut la lansarea oficială a programului şi ziarişti de la Revista Forbes România. Cei zece bloggeri şi influenceri pe care i-am invitat au împreună peste două milioane de followers (persoane care îi urmăresc constant – n.a.) pe Facebook şi pe Instagram, iar reacţiile nu au întârziat să apară şi sunt foarte multe”, a conchis Biró Barna Botond.

***

În contextul pandemiei generate de COVID-19, mulţi dintre noi, în special familiile cu copii, îşi regândesc vacanţele, optând pentru locaţii liniştite şi mai sigure, în locul celor aglomerate. Iar Harghita este o opţiune ce nu merită neglijată.

DANIELA MEZEY

Foto: visitharghita.ro

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.