Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

În cursul anului trecut, în Harghita:Au fost înregistrate peste 90 de mii de apeluri la 112, dintre care mai mult de jumătate nu au fost urgenţe | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 25 aprilie 2024
Home » Societate »
În cursul anului trecut, în Harghita:
Au fost înregistrate peste 90 de mii de apeluri la 112, dintre care mai mult de jumătate nu au fost urgenţe
<h5><i>În cursul anului trecut, în Harghita:</i></h5>Au fost înregistrate peste 90 de mii de apeluri la 112, dintre care mai mult de jumătate nu au fost urgenţe

În cursul anului trecut, în Harghita:
Au fost înregistrate peste 90 de mii de apeluri la 112, dintre care mai mult de jumătate nu au fost urgenţe

  • O singură persoană a sunat la 112 Harghita de peste două mii de ori; în medie, înseamnă 5 apeluri pe zi

În anul 2022, în judeţul Harghita, 51,85% dintre apelurile înregistrate la 112 nu au fost urgenţe. Este vorba despre 46.996 de apeluri, iar peste 2.000 dintre acestea au fost efectuate de o singură persoană, care a sunat abuziv la Centrul unic pentru apeluri de urgenţă 112 Harghita, se arată într-un comunicat de presă de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).

Conform sursei citate, anul trecut, în judeţul Harghita s-au înregistrat 90.647 de apeluri dintre care 46.996 (51,85%) au reprezentat non-urgenţe în care cetăţenii au solicitat informaţii sau au semnalat situaţii care nu sunt de competenţa Serviciului 112 şi pentru care nu era necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie: Ambulanţă, Poliţie, Pompieri, SMURD, Jandarmerie, Salvamont.

Comparativ cu anii trecuţi, acest procent este unul în scădere. Astfel, în 2020 peste 60% din apeluri au fost catalogate ca fiind non-urgenţe, iar în 2021 procentul a fost de 56,25%.

La Centrul unic pentru apeluri de urgenţă Harghita, anul trecut, doar 43.651 de apeluri (48,15%) au fost urgenţe de competenţa agenţiilor specializate de intervenţie. Cele mai multe apeluri au reprezentat urgenţe medicale şi au fost transferate către Ambulanţă – 35.475 (55,41%). De asemenea, către ISU-SMURD au fost transferate 12.805 (20,00%), către Poliţie – 11.988 (18,73%), către Jandarmerie – 2.902 (4,53%) şi către alte agenţii – 850 (1,33%).

Sunt multiple situaţiile în care, pentru gestionarea unui caz, este necesară intervenţia colaborată a mai multor agenţii.

La nivel naţional, numărul unic de urgenţă 112 este apelat, în continuare, de la an la an, tot mai responsabil. În cele mai multe judeţe ale ţării, peste jumătate dintre apeluri au reprezentat urgenţe reale. În anul 2022, operatorii STS au preluat 10.248.377 de apeluri. Urgenţele au reprezentat 57,82% din numărul total al apelurilor recepţionate. Diferenţa de 42,18% au fost non-urgente, se arată de către STS. Judeţele cu cel mai ridicat procent de apeluri non-urgente, raportat la numărul total de apeluri înregistrat la respectivul Centru 112: Gorj – 64,86%, Mureş – 58,03%, Covasna – 55,70%.

Ce înseamnă apelurile non-urgente? „Au fost persoane care au sunat la 112 să se intereseze despre starea vremii sau despre mersul trenurilor, să facă comenzi de mâncare sau să comande taxiuri, au fost persoane care au sunat să se intereseze despre pensiile sociale sau alte servicii de stat, dar şi alte solicitări pentru care nu era necesară intervenţia operativă a echipajelor de ambulanţă, de poliţie, de pompieri, de jandarmerie sau de salvamont. Dacă reducem apelurile non-urgente, cei care au cu adevărat nevoie, vor primi un răspuns mai repede, iar echipajele de intervenţie vor ajunge la ei mai rapid”, spunea Cătălin Chrica, purtătorul de cuvânt al STS.

O singură persoană a sunat la 112, în medie, de aproximativ 5 ori pe zi

Potrivit comunicatului de presă, la noi în judeţ s-a înregistrat şi un caz în care o persoană a sunat, singură, la numărul de urgenţă, de 2.000 de ori. Făcând o medie, ar însemna de 5,47 ori pe zi.

Dar acest caz nu este singular. În anul 2020, tot un harghitean a sunat, în mod abuziv, de peste 7.900 de ori la numărul de urgenţă 112.

LIVIU C.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.