Amenzi în valoare de peste 1,2 milioane de lei aplicate de comisarii pentru protecţia consumatorilor, de la începutul acestui an, în Harghita | Informația Harghitei - jurnal independent
vineri , 12 august 2022
Home » Societate » Amenzi în valoare de peste 1,2 milioane de lei aplicate de comisarii pentru protecţia consumatorilor, de la începutul acestui an, în Harghita
Amenzi în valoare de peste 1,2 milioane de lei aplicate de comisarii pentru protecţia consumatorilor, de la începutul acestui an, în Harghita

Amenzi în valoare de peste 1,2 milioane de lei aplicate de comisarii pentru protecţia consumatorilor, de la începutul acestui an, în Harghita

Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Harghita au aplicat, în prima jumătate a acestui an, amenzi în valoare de peste 1,2 milioane de lei pentru mai multe nereguli constatate în urma controalelor efectuate în judeţ. În raportul de activitate al instituţiei pentru perioada 1 ianuarie – 15 iunie se arată că anul acesta au fost derulate 544 de acţiuni de control, fiind aplicate 393 de sancţiuni, dintre care 210 amenzi şi 183 de avertismente scrise. Valoarea totală a amenzilor aplicate s-a ridicat la 1.259.000 de lei, ceea ce reprezintă o creştere faţă de prima jumătate a anului trecut, când cuantumul unor astfel de sancţiuni a fost de 808.000 de lei. Comisarii harghiteni pentru protecţia consumatorilor au decis, totodată, oprirea definitivă de la comercializare a unor mărfuri comunitare neconforme în valoare de 15.758 de lei. De asemenea, au fost întocmite 69 de procese verbale de distrugere a unor produse considerate periculoase.

În ceea ce priveşte tematicile proprii stabilite de CJPC Harghita, în perioada 1 ianuarie – 15 iunie, au fost efectuate controale vizând respectarea prevederilor legale referitoare la comercializarea produselor textile, la prestatorii de servicii de taxi, la vânzările cu preţ redus, la unităţile de cazare, hotelurile şi pensiunile turistice cu şi fără alimentaţie publică, la comercializarea articolelor de îmbrăcăminte, la conformitatea, modul de etichetare, prezentarea şi comercializarea articolelor de menaj, la vânzarea legumelor şi fructelor în magazine şi în pieţele agroalimentare şi la prestarea de servicii de curăţătorie chimică a hainelor. Au fost organizate 30 de astfel de acţiuni de control, fiind aplicate amenzi în valoare de 94.000 de lei.

Referitor la reclamaţiile primite de la consumatori privind calitatea produselor şi serviciilor, numărul acestora a crescut de la 202, înregistrate în perioada 1 ianuarie-15 iunie 2021, la 322 anul acesta. Cele mai multe reclamaţii, respectiv 226 au avut ca obiect prestările de servicii, 84 produsele nealimentare, iar 12 cele nealimentare.

Şeful CJPC Harghita, Laurenţiu Moldovan, a declarat, în şedinţa de săptămâna aceasta a Colegiului Prefectural, că majoritatea reclamaţiilor primite în prima parte a acestui an au vizat furnizorii de utilităţi, energie electrică şi gaze.

„Colaborarea cu reprezentanţii acestora este bună. În cadrul instituţiei noastre avem două persoane care se ocupă de furnizorii de energie şi gaze naturale. Săptămânal ne întâlnim cu reprezentanţii Eon, Electrica, care se prezintă la biroul nostru pentru remediere pe cât se poate, adică nu toate reclamaţiile pe care le primim sunt întemeiate, dar multe dintre acestea au soluţionare pozitivă pentru consumatori. Eu cred că acum lucrul cel mai important pentru consumatori este informarea lor. De multe ori îi informăm, atunci când se prezintă cu reclamaţia, cum trebuie sau cum ar putea să procedeze pentru a alege furnizorul, pentru a încheia contractele şi la ce trebuie să fie atent în contractele pe care le încheie”, a afirmat Laurenţiu Moldovan.

Având în vedere faptul că există anumite deficienţe în ceea ce priveşte contactele cu clienţii în cazul unor companii de profil va fi lansată o invitaţie celor două firme mai reprezentative pentru Harghita, din domeniul furnizării de energie, pentru o şedinţă a comisiei de dialog social în perioada următoare şi se va analiza posibilitatea formulării unei solicitări oficiale către acestea în ceea ce priveşte desfăşurarea unei activităţi de relaţii cu publicul în zonă, cu o periodicitate satisfăcătoare, a anunţat prefectul Petres Sándor.

E.G.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.