Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

75 de echipaje pornesc în Raliul Harghitei | Informația Harghitei - jurnal independent
duminică , 19 mai 2024
Home » Sport » 75 de echipaje pornesc în Raliul Harghitei
75 de echipaje pornesc în Raliul Harghitei

75 de echipaje pornesc în Raliul Harghitei

  • Competiţia va avea loc la sfârşitul acestei săptămâni

Asemenea sezonului precedent, etapa harghiteană va fi punctul de pornire al Campionatului Naţional de Raliuri şi în acest an, aducând la start nume importante, dar şi maşini de ultimă generaţie, într-un număr deloc neglijabil.

75 de echipaje şi-au trecut numele pe lista de înscrieri a Raliului Harghitei, ultima ediţie care se va desfăşura în această configuraţie a probelor speciale. Dintre echipajele înscrise, 57 vor puncta şi în cadrul Campionatului Naţional de Raliuri (CNR), 9 urmând a se duela în cadrul Trofeului Rally Start şi nu mai puţin de 9 perechi vor căuta cel mai bun timp în matematica Campionatului Naţional de Raliuri pentru Vehicule Istorice. Etapa harghiteană contează şi ca etapă de debut a celui de-al patrulea sezon din CNR Asfalt, cursa din weekend-ul viitor aducând la start câteva nume interesante, dar şi unele surpriză.

Vor fi la start campioni mondiali şi europeni

Simone Tempestini, campion Junior WRC în 2016, revine la startul raliului în care are de luat o revanşă. Pilotul Napoca Rally Academy vine pe probele harghitene după prima sa victorie europeană – obţinută în etapa desfăşurată în Ungaria – Simone urmând să piloteze aceeaşi maşină Porsche 997 cu care ne-a încântat privirile şi la ultimele două ediţii.

După ce au obţinut poziţia a treia în cadrul etapei cu numărul 2 a Campionatului Mondial de Raliuri pentru Juniori, braşovenii Norbert şi Francesca Maior – campioni Junior ERC în sezonul precedent – vor concura cu un Ford Fiesta Rally3 EVO, fiind prima lor participare în CNR cu o maşină cu tracţiune integrală.

Raul Badiu îşi începe programul competiţional cu noua sa Škoda Fabia EVO chiar la Harghita, locul unde a triumfat la fiecare prezenţă.

Juniorul Jean Tatu şi odorheianul Miklós Csaba vor debuta la comenzile unor modele Škoda Fabia R5.

Cu maşini de clasă R5/Rally2 vor fi prezenţi Bogdan Cuzma şi seniorul Jean Tatu – fiecare aducând la start câte un model de ultimă generaţie Škoda Fabia RS, Mihai Manole – care va participa cu un model identic cu cel al lui Badiu, precum şi Bogdan Marişca, Andrei Gîrtofan, Bogdan Gheorghiu, respectiv bulgarul Anton Titov – aceştia din urmă aliniind la start modele R5 din prima generaţie a producătorului din Cehia. Lista modelelor R5 nu se opreşte aici, căci Remus Cotuţ şi un alt bulgar prezent în premieră la Raliul Harghitei – Martin Surilov, vor concura fiecare cu modele franceze Citroën C3 Rally2.

Fraţii Maior nu vor fi însă singurii combatanţi ai clasei Rally3, şi chiar dacă nu vor avea adversari în adevăratul sens al cuvântului, la start vor fi prezenţi atât sibianul Victor Dimitriu, cât şi clujeanul, la origini, Emil Vincze, într-un trio 100% al modelelor Ford Fiesta Rally3.

În clasa RC2N, Raliului Harghitei îi va avea la start doar pe piloţii Vali Porcişteanu şi Bogdan Talaşman.

În vreme ce ierarhia fostei grupe N va fi disputată doar de modele Mitsubishi, la NAT11 lucrurile stau puţin diferit, căci la start vor fi prezente atât modele rivale Subaru, avându-i la comenzi pe harghiteanul Móczás Csaba şi Octav Lunguleac, cât şi un proaspăt-construit Audi TT, al lui Adrian Tehei, respectiv bine-cunoscuta Toyota GR Yaris a braşoveanului Cătălin Ienăşel.

10 modele RC4 la start, dintre care 4 de specificaţie Rally4

Deşi clasa RC2 a devenit ceva mai populată decât clasa RC4, aceasta din urmă nu dezamăgeşte nici în acest început de sezon. Modelele Peugeot 208 R2 vor fi din nou majoritare, avându-i la comenzi pe piloţi precum David Tarţa, Alexandra Teslovan, Dan Călugăru, Vasile Ile şi italianul Sandrin Tommaso. Dănuţ şi Lucian Budai revin în locul unde au debutat ca echipaj, urmând să se alinieze la start cu acelaşi Citroën DS3 R3T cu care ne-au obişnuit încă din 2021. István Soós revine şi el la Raliul Harghitei, însă nu cu modelul de grupă H cu care ne obişnuise în ultimii ani, ci cu un Renault Clio Rally4. Modele Rally4 vor pilota şi Sebastian Scîrlet – care îşi face debutul cu un Peugeot 208, precum şi Andrei Gheorghiu, respectiv Şerban Badea, ambii piloţi urmând să aducă la start câte un model Opel Corsa.

Şase modele RC5 se vor întrece în prima etapă a sezonului naţional de raliuri, dintre care 4 vor puncta şi în clasamentul Clio Rally5 Challenge, în vreme ce Swift Cup va fi cea mai populată cupă mono marcă la această primă etapă din 2024, cu nu mai puţin de 6 modele Suzuki. Patru echipaje se vor întrece şi la 208 R2 Cup, însă în cadrul Cupei Dacia – competiţie ce ajunge la vârsta „majoratului” în 2024 – vom avea la start trei echipaje. Localnicul Attila „Jaxy” Jakab nu putea lipsi de la etapa sa de casă, urmând să se dueleze pentru victorie cu Florian Niţurad şi Tajmel Tibor. Din această luptă nu vor lipsi nici bătrânele Lada pilotate cu măiestrie de sportivi precum Czezinger Kristóf, Pazsitka István sau Nagy Gábor. Un alt localnic – István Gál – revine la start după un sezon întrerupt brusc după ediţia din 2023 a Raliului Harghitei, acesta urmând să concureze în cadrul Trofeului Rally Start, unde îi va avea adversari pe Flaviu Stanciu sau George Hobjilă. Lista Campionatului Naţional de Vehicule Istorice este constituită din 9 nume: Dorin Alexandrescu, Lőrincz Borbély, Levente Kovács, Péter Havrilla, Aurel Balea, Andrei Agapian, Dániel Turzai, Balázs Botond şi Ioan Plămădială.

Prima etapă a sezonului naţional de raliuri va avea la start toate cele trei echipe prezente pe podiumul finalului de an de la Gala Campionilor: pe cea campioană a ultimelor sezoane – Napoca Rally Academy, pe vicecampionii en-titre – Omega Rally Team, respectiv bănăţenii CB Rally Vest.

Ediţia din acest an, pe aceeaşi reţetă ca ultimele două

Pentru al doilea an consecutiv, Campionatul Naţional de Raliuri va debuta cu etapa din Harghita, pe 26-27 aprilie, în mod tradiţional în zona Odorhei.

Organizat pentru prima dată în anul 1978, Raliul Harghitei ajunge la ediţia cu numărul 32 şi la cea de-a 11-a consecutivă.

În cadrul unui comunicat de presă, organizatorul etapei, Maxx Racing, precizează că reabilitarea şi asfaltarea mai multor drumuri din judeţ au făcut să se meargă pe aceeaşi reţetă ca în urmă cu două sezoane. Astfel, Raliul Harghitei propune un total de 12 probe speciale de-a lungul a două zile de concurs, în care echipajele participante vor avea de parcurs puţin peste 500 km, dintre care aproape 120 km urmând a fi cronometraţi.

În acest sezon rămân atât probele speciale, cât şi cele mai importante locuri ale evenimentului. Şi parcul de service va rămâne în acelaşi loc, echipele tehnice urmând să fie găzduite pe străzile Kossuth Lajos şi Rákóczi Ferenc din Odorheiu Secuiesc, iar festivităţile (de start şi cele finale) vor avea loc în Piaţa Márton Áron.

Ediţia din acest sezon a etapei harghitene va debuta astăzi, când au loc recunoaşterile probelor speciale, care, pentru echipajele neparticipante la Shakedown, se va întinde până vineri.

Ziua de joi nu va cuprinde activităţi sportive. În schimb, organizatorii au pregătit un program plin: de la ora 13:00, reprezentanţii tehnici ai Federaţiei Române de Automobilism Sportiv vor începe verificările tehnice iniţiale. Maşinile de concurs vor poposi pentru scurt timp în parcul de service, ca mai apoi să fie conduse către scena amplasată în Piaţa Márton Áron, în vederea Startului Festiv şi a prezentării echipajelor, un prilej ce nu poate fi ratat de niciun fan al sportului cu motor.

Competiţia propriu-zisă a Raliului Harghitei va începe vineri, dis-de-dimineaţă, cu testele oficiale de la Forţeni. Acolo, în trecerile repetate pe cei 2,85 km, echipajele vor avea prilejul să efectueze ultimele setări înaintea startului efectiv în concurs.

Startul în prima manşă de concurs se va da la ora 15:00, când prima maşină va pleca în cea mai lungă probă a raliului. Speciala „Bucin” (28,70 km) va da tonul acestei ediţii a Raliului Harghitei, fiind urmată de bine-cunoscuta probă „Liban” (11,83 km) – ultima oprire înaintea Super Specialei „Árpád Dietrich” din centrul municipiului gazdă, Odorheiu Secuiesc, probă spectacol care va pune punct primei zile de concurs a ediţiei 32.

Programul zilei de sâmbătă – precizează organizatorul competiţiei – „se va concentra aproape în întregime pe cursul superior al Homorodului Mic, fiind deja cunoscut atât publicului spectator, dar mai ales concurenţilor. Echipajele vor parcurge trei bucle identice a câte trei probe speciale distincte, speciala «Mereşti» (6,13 km) deschizând balul zilei secunde. Aceasta va fi urmată de proba «Sânpaul» (6,35 km), cunoscută nu doar pentru zona de start dintre lacuri, ci şi pentru denivelările care pun la grea încercare echipajele prezente la start. Toate cele trei bucle se vor încheia cu celebra specială a Raliului Harghitei powered by Toyota 2024: «Lueta», care va marca şi Power Stage-ul ediţiei pe cei 13,20 km. Cele mai rapide echipaje vor fi premiate în seara aceleiaşi zile, pe scena amplasată în Piaţa Márton Áron”.

Informaţii suplimentare legate de program, hărţi şi planul orar sunt disponibile pe raliulharghitei.ro/panou-afisaj.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.