Visit Harghita, prin Centrele Naţionale de Informare şi Promovare Turistică din Topliţa şi Borsec, a fost prezent la unul dintre cele mai importante evenimente de turism de început de an: Târgul Internaţional de Turism FITUR, organizat de IFEMA Madrid, cea mai importantă manifestare de turism din Regatul Spaniei.
Pavilionul naţional al României a fost organizat de către Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, iar alături de Visit Harghita au participat alţi 24 de expozanţi din România – agenţii de turism, tour-operatori, asociaţii şi autorităţi locale şi judeţene active în domeniul turismului.
Gabriela Hosszu, directorul Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică (CNIPT) Topliţa, preciza că standul Visit Harghita a fost vizitat şi de către consulul general, domnul Florea-Tiberiu Trifan, însoţit de doamna Raluca Mihăilă, însărcinat cu afaceri în cadrul Ambasadei României în Spania. De asemenea, discuţii detaliate au fost purtate şi cu dl Bogdan Bădescu, consilierul economic al misiunii diplomatice.
În cadrul târgului de turism, a fost promovat brandul Visit Harghita, oferta turistică şi activităţile diverse ale întregului judeţ şi, bineînţeles, ale celor două localităţi reprezentante – Topliţa şi Borsec – staţiunile balneo, resursele naturale, atracţiile turistice, unele singulare la noi în ţară cum ar fi Cascada Mezotermală Topliţa, Parcul Mini Transilvania, Lacul Sf. Ana, Lacul Iezer, Inima lui Iisus de pe Vf. Gordon, lanţul vulcanic Călimani – Gurghiu – Harghita, biserici, mănăstiri istorice etc. A fost prezentată şi oferta de activităţi family-friendly (pârtii de schi, pârtii de bob, ture de iarnă cu câini husky, zbor cu balonul cu aer cald, via-ferrata, ştranduri cu apă termală, ateliere meşteşugăreşti, ateliere gastronomice etc.).
„Am remarcat un interes al profesioniştilor din domeniul turismului, dar şi al publicului spaniol pentru România, pentru patrimoniul ei natural, cultural, etnografic şi etno-gastronomic. Interesul pentru zona judeţului nostru a fost în special pentru natură, ape minerale, zona montană, drumeţii, trasee turistice, pârtii de schi şi bob, floră şi faună, cu accent deosebit pe observatoarele de urşi.
Prezentarea ofertei turistice a zonei pe care o reprezentăm a pus accentul şi pe oferta gastronomică a judeţului. Cu colega mea de la Borsec am dus produse gastronomice tradiţionale din zonă, care au fost apreciate la modul superlativ, atât de către vizitatori, cât şi de către colegii din celelalte standuri din pavilionul României sau cel al Europei unde eram localizaţi”, ne spunea Gabriela Hosszu.
Directoarea CNIPT Topliţa a mai precizat şi datele statistice ale târgului, făcute publice de către FITUR: 255.000 de vizitatori, 155.000 de profesionişti din turism, 9.500 de companii din 156 ţări, 101 participanţi cu reprezentare oficială în 9 pavilioane, evenimentul având o creştere cu 10% faţă de anul trecut.
„În numele meu şi al colegei mele de la CNIPT Borsec, Cristina Cotrigăşanu, mulţumim echipei Visit Harghita că a avut încredere să reprezentăm judeţul Harghita la unul dintre cele mai mari târguri de turism din lume, suntem încântate că am oferit cele mai bune informaţii turistice despre Topliţa, Borsec, judeţul Harghita, zona, regiunea şi toată ţara noastră, şi că prezenţa noastră va pune bazele unor relaţii de colaborare viitoare cu partenerii străini, dar şi cu colegii noştri români din pavilion.
Ne alăturăm sloganului FITUR «Proud. We are Tourism» – «Mândri. Suntem Turism» şi suntem impresionate de această experienţă de conectare la comunitatea globală de turism, vacanţe, călătorii”, a transmis în final Gabriela Hosszu.
LIVIU C.