Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Peste o mie de persoane au intrat în contact cu procesul de fabricare a berii | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 18 aprilie 2024
Home » Societate » Peste o mie de persoane au intrat în contact cu procesul de fabricare a berii
Peste o mie de persoane au intrat în contact cu procesul de fabricare a berii

Peste o mie de persoane au intrat în contact cu procesul de fabricare a berii

Cu ocazia Zilei Porţilor Deschise la HEINEKEN România

Este pentru a doua oară când fabrica de bere din Miercurea-Ciuc, HEINEKEN România, organizează Ziua Porţilor Deschise. Evenimentul a avut loc sâmbătă, fabrica fiind vizitată de peste 1.000 de persoane care au dorit să vadă etapele producerii unei beri de calitate, dar şi cum arată una dintre cele mai mari fabrici de bere din ţară.

Ziua Porţilor Deschise din acest an a fost dedicată împlinirii a 40 de ani de când există fabrica la Miercurea-Ciuc.

Directorul fabricii de bere HEINEKEN România din Miercurea-Ciuc, István Szabó, spunea că „suntem bucuroşi că un număr atât de mare de vizitatori au dorit să sărbătorească alături de noi 40 de ani de activitate, la Ziua Porţilor Deschise. De 40 de ani producem bere de calitate, din ingrediente naturale, iar tehnologia de ultimă generaţie de care fabrica noastră dispune ne ajută să eficientizăm procesul de fabricare şi să producem bere la standarde înalte de calitate, cu grijă pentru mediul înconjurător şi comunitate. Suntem mândri că am avut ocazia să arătăm comunităţii locale cum se prepară, chiar la ei acasă, câteva din cele mai apreciate beri produse în România”.

În timp ce berarii de la fabrică le explicau, cei peste o mie de oaspeţi au putut vedea fiecare pas al procesului de producţie al berii: amestecarea malţului din orz cu apa fierbinte, adăugarea hameiului (care îi oferă berii gustul amărui şi aroma specifică), răcirea extractului, adăugarea drojdiei; a urmat vizitarea tancurilor unde berea stă la fermentat (aproximativ 7 zile); după fermentaţie, drojdia se elimină şi urmează faza de maturare (21 de zile) care îi oferă gustul berii; din sala unde berea e păstrată la fermentat, iubitorii berii au pătruns în locul unde produsul este filtrat sau limpezit; mai departe, cei peste o mie de oaspeţi, care au vizitat fabrica în grupuri, au putut vedea şi o parte din linia de îmbuteliere.

 

 Peste 150 de ani de tradiţie Heineken

Cei 40 de ani de la înfiinţarea fabricii au fost sărbătoriţi la Miercurea-Ciuc alături de directorul tehnic (director Supply Chain), Maarten Koudenburg, şi de directorul financiar (Chief Financial Officer), Mariusz Koperek.

Vorbind despre Compania Heineken, înfiinţată de familia cu acelaşi nume, dar şi despre fabrica din Miercurea-Ciuc, István Szabó spunea că celebra bere olandeză a apărut în urmă cu peste 150 de ani. Dacă la început era o activitate de familie, iar berea era cunoscută ca berea muncitorilor, acum compania s-a extins în peste 70 de ţări, deţinând peste 165 de fabrici de bere. Totodată, berea Heineken este vândută în 179 de ţări.

În România, spunea directorul István Szabó, Heineken are cel mai vast portofoliu de beri de pe piaţă, acoperind toate segmentele acesteia: Heineken, Ciuc (cu toate variantele – radler, mere roşii, fără alcool), Silva (blondă şi dark), Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Gambrinus, Haţegana, Harghita; iar din import Affligem, Desperados, Edelweiss, Zipfer, Amstel, Birra Moretti, Krusovice, Foster’s, Sol, Gösser, Schlossgold şi cidru Strongbow.

 

 40 de ani de bere în Miercurea-Ciuc

Istoria fabricii de bere din Miercurea-Ciuc, spunea directorul István Szabó, a început acum 40 de ani. În anul 2000, fabrica a devenit parte a BRAU UNION România, iar în 2003 a fost integrată Grupului HEINEKEN. Dacă iniţial capacitatea de producţie era de 225.000 hectolitri de bere/an, în prezent, fabrica depăşeşte o capacitate anuală de 2 milioane de hectolitri bere/an.

Cu 5 linii de îmbuteliere (3 pentru sticlă, una pentru KEG – butoaie – şi una pentru PET), două linii de fierbere, cu peste 180 de angajaţi, cu 11 sortimente de bere produse (Heineken, Ciuc, Silva, Golden Brau, Bucegi, Harghita), fabrica din Miercurea-Ciuc este prioritatea numărul 1 a companiei.

Pe lângă fabrică, Compania HEINEKEN se mai implică în comunitatea din Miercurea-Ciuc şi printr-o serie de alte programe. HEINEKEN pentru Comunităţi – ajuns, în acest an, la a 3-a ediţie – este conceput ca un concurs de proiecte în care aplicanţii trebuie să aparţină unor domenii precum social, mediu, cultură, turism sau sănătate. De la lansare, Caravana Alcohelp a ajuns în peste 63 de comunităţi, inclusiv în Miercurea-Ciuc. Iar un centru Alcoinfo a fost deschis și la Spitalul de Urgenţă din Miercurea-Ciuc.

Consemnare de LIVIU CÂMPEAN

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.