Miercurea-Ciuc: De luni au început asfaltările la drumul de ocolire din nordul municipiului | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 23 septembrie 2021
Home » Societate » Miercurea-Ciuc: De luni au început asfaltările la drumul de ocolire din nordul municipiului
Miercurea-Ciuc: De luni au început asfaltările la drumul de ocolire din nordul municipiului

Miercurea-Ciuc: De luni au început asfaltările la drumul de ocolire din nordul municipiului

În această săptămână – după cum zicea primarul municipiului Miercurea-Ciuc, Ráduly Róbert, în cadrul unei conferinţe de presă ţinută ieri – a început a doua fază a celei mai importante investiţii din ultimii ani, finanţată integral din bugetul local. Este vorba despre asfaltarea drumului de ocolire din nordul oraşului, cel care va lega drumul european care duce spre Gheorgheni de strada Rét, intersecţia aflându-se în apropierea trecerii cu nivel peste calea ferată. După ce lucrările vor fi finalizate, de la această intersecţie se va putea circula în 3 direcţii: către sensul giratoriu la ieşirea din oraş, unde se află şi drumul ce duce spre Frumoasa; către nord, urmând a se intersecta cu drumul european, înainte de a ajunge la sediul Registrului Auto Român; şi către Odorheiu Secuiesc.

Propunerea pentru realizarea acestui drum, spunea edilul municipiului, a fost a locuitorilor din comuna Topliţa-Ciuc, şoseaua urmând a fi o alternativă viabilă pentru actuala soluţie care duce traficul, de la intrarea în oraş, prin comună, pe strada Rét.

Drumul de ocolire, spunea Ráduly Róbert, are o lungime de 3.050 de metri şi este compus din 5 porţiuni: 3 intersecţii şi sectoarele dintre acestea. Iar lucrările de asfaltare au demarat luni, după ce drumul de macadam a fost realizat anii anteriori. Primarul municipiului spunea că, după ce a fost realizat macadamul, s-a aşteptat o perioadă de timp pentru că zona este mocirloasă, instabilă şi s-a dorit să se vadă dacă portanţa este suficientă. „Am văzut că lucrurile nu sunt semnificative – diferenţe, devieri – s-au făcut şi măsurători în acest sens şi după ce s-au făcut măsurătorile, inclusiv cu prezenţa celor de la Inspectoratul de Stat pentru Construcţii, din 21 august a început faza de asfaltare”, declara edilul.

Costul primei faze a lucrărilor, cea de macadam, s-a ridicat la 4,2 milioane de lei, în timp ce a doua fază a fost contractată pentru 5.084.000 de lei, fiind date ordine de începere a lucrărilor pentru 3 zone.

Ráduly Róbert explica că în prezent sunt discuţii referitoare la modul de realizare a intersecţiei cu strada Rét: municipalitatea doreşte o intersecţie în T, mai ales că în apropiere se află şi trecerea peste calea ferată, în timp ce Autoritatea Naţională de Drumuri recomandă un sens giratoriu.

O altă zonă care nu este contractată şi pentru care încă nu s-a dat nici ordinul de începere a lucrărilor este intersecţia cu drumul european, unde se va realiza un sens giratoriu.

Nu se va putea circula pe drum mai repede de noiembrie 2018

Întrebat când se va putea circula pe acest drum de ocolire, Ráduly Róbert spunea că în varianta cea mai optimistă la finele lunii noiembrie 2018, după ce se va finaliza sensul giratoriu de pe drumul european. „Teoretic, am putea să dăm în exploatare şi mai repede, dar nu vrem să riscăm fără sens giratoriu la DN cu Gheorgheni”. În lipsa acestuia, explica edilul oraşului, ar apărea un risc foarte mare, deoarece între drumul de ocolire şi drumul european apare o diferenţă de nivel, iar maşinile grele care vor fi nevoite să oprească la indicatorul stop s-ar pune greu în mişcare şi atunci riscul de accident ar fi foarte mare.

Importanţa pentru traficul din oraş?

Pentru traficul din oraş, acest drum îşi va pune cel mai mult amprenta doar după ce va fi unit cu strada Braşovului. Atunci când capătul străzii Braşovului se va uni cu „ocolitoarea” la care se lucrează acum, va exista o cale directă de circulaţie de la intrarea în oraş dinspre Jigodin şi până la ieşirea spre Gheorgheni, astfel tot traficul care trece prin oraş şi nu are treabă în municipalitate urmând să se desfăşoare pe această cale, ceea ce ar decongestiona semnificativ circulaţia din interiorul oraşului.

Însă, acest lucru va dura, pentru că, arăta Ráduly Róbert, chiar dacă proiectul tehnic este deja făcut, momentan se află în faza de exproprieri.

LIVIU C.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.