Miercurea-Ciuc: Marți dimineața se va închide accesul pe pasajul peste calea ferată | Informația Harghitei - jurnal independent
duminică , 26 iunie 2022
Home » Societate »
Miercurea-Ciuc:
Marți dimineața se va închide accesul pe pasajul peste calea ferată
<h5><i>Miercurea-Ciuc:</i></h5> Marți dimineața se va închide accesul pe pasajul peste calea ferată

Miercurea-Ciuc:
Marți dimineața se va închide accesul pe pasajul peste calea ferată

Primăria municipiului Miercurea-Ciuc a precizat, în cadrul unui comunicat de presă, că în urma consultării cu executantul lucrărilor s-a decis ca începând cu data de 26 aprilie, ora 8:00, să se  închidă traficul auto și pietonal pe podul peste calea ferată, la ieșirea spre Odorheiu Secuiesc.

În aceeași zi urmează să demareze și lucrările de reconstrucție a podului.

Ca rute ocolitoare pentru șoferi sunt recomandate, de către primărie,  strada Poienii (Rét) și drumul de ocolire tronsonul Sud-Nord. De asemenea, pe durata lucrărilor, pe strada Uzinei Electrice (cea din apropierea magazinului Penny) mașinile de sub 3,5 tone vor putea circula pe ambele sensuri.

Pietonii pot folosi pasajul subteran de pe strada Băilor, care a fost redeschis după foarte mulți ani; acesta a fost curățat, dezinfectat și prevăzut cu sistem de iluminare permanentă.

Construit în anul 1974, podul de 198 de metri lungime a suferit renovări majore în anii 1994 și 2006, dar o nouă renovare nu ar satisface necesitățile actuale. Din acest motiv Primăria Miercurea-Ciuc a depus o cerere de finanțare la Uniunea Europeană pentru reconstrucția acestuia. UE oferă 17,24 milioane de lei sub formă de granturi de mobilitate, dar în condițiile în care prețurile în domeniul construcțiilor au crescut, această sumă reprezintă doar o treime din totalul investiției, care se estimează că va ajunge la 48,7 milioane de lei.

Contractul de execuție a fost semnat cu firma Strabag SRL.

Demolarea va începe cu îndepărtarea stratului asfaltic și cu îndepărtarea diferitelor cabluri suspendate pe pod.

Lungimea pasajul renovat  va fi de aproape 200 de metri, cu o lăţime de 14,8 metri. Partea carosabilă va avea o lăţime totală de 7,8 metri, pe ambele părți se vor monta balustrade și câte o bordură de aproximativ 70 cm. Vor fi amenajate trotuare (cu o lăţime de 1,5 metri) şi piste de biciclete (cu o lăţime de 1 metru) pe ambele părţi ale podului.

Pilonii de susținere nu vor fi demolați, ci doar consolidați, iar pe ei vor fi amplasate grinzi prefabricate din beton.

Iluminarea va fi asigurată de 42 de becuri LED montate pe stâlpi înalți de 9 metri.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.