Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Managerul Hotelului Lacu Roşu: fără turism internaţional, nimeni nu poate să-şi redreseze economia | Informația Harghitei - jurnal independent
vineri , 29 martie 2024
Home » Economic » Managerul Hotelului Lacu Roşu: fără turism internaţional, nimeni nu poate să-şi redreseze economia
Managerul Hotelului Lacu Roşu: fără turism internaţional, nimeni nu poate să-şi redreseze economia

Managerul Hotelului Lacu Roşu: fără turism internaţional, nimeni nu poate să-şi redreseze economia

  • Ofertele pentru sărbătorile de iarnă sunt pregătite, dar în lipsa unei siguranţe nu pot fi date răspunsuri concrete către turişti

La final de sezon turistic am stat de vorbă cu Portik Csaba, managerul Hotelului Lacu Roşu, aflat în apropierea lacului cu acelaşi nume, pentru a vedea cum a fost acest an pentru turism şi, în special, pentru staţiune, dar şi despre pregătirile pentru sărbătorile de iarnă.

„Când aşteptam un sezon mai bun decât anul trecut, în iunie şi iulie a plouat aproape continuu şi a fost şi frig. Din acest motiv nu am avut atâţia turişti încât să putem zice că suntem încântaţi”, spunea Portik Csaba. Însă – continua acesta – începând din august şi până spre sfârşitul acestei luni a fost destul de bine, ceea ce le permite hotelierilor din zonă să-şi acopere pierderile.

– Mai ales hotelul dvs. se baza mai mult pe grupurile de turişti din străinătate. Au început să se întoarcă?

– Din contractele pierdute doi ani la rând, foarte puţin au intrat anul acesta. Totuşi, s-a mişcat ceva, dar foarte puţin. Speranţa noastră de un flux continuu va fi dacă va exista circulaţie liberă; dacă vor fi cât mai multe persoane vaccinate ca să poată veni, ca să-şi revină turismul internaţional. Fără turism internaţional, nimeni nu poate să-şi redreseze economia, mai ales în domeniul în care lucrăm noi.

– Anul trecut, când am trecut ultima dată prin zonă, hotelul era de 3 stele. Acum văd că a crescut la 4 stele. Când s-a făcut această trecere?

– Am devenit hotel de 4 stele la sfârşitul anului trecut, pentru că la târgurile internaţionale acestea au fost cerinţele. Aşa că a trebuit să ne dezvoltăm la nivelul de 4 stele ca să putem fi acceptaţi pe pieţele internaţionale.

– Aţi început să faceţi rezervări pentru sărbătorile de iarnă?

– Încă nu. Sunt cereri, dar încă nu am putut oferi un răspuns concret la nimeni, pentru că nu ştim ce ne aşteaptă. Ofertele sunt pregătite în caz de necesitate, dar, deocamdată, un răspuns concret nu am putut să dăm la nimeni.

LIVIU CÂMPEAN

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.