Lider educaţional din Harghita, premiat de societatea civilă la Gala Premiilor pentru Directorii Anului 2022 | Informația Harghitei - jurnal independent
luni , 23 ianuarie 2023
Home » Învățământ » Lider educaţional din Harghita, premiat de societatea civilă la Gala Premiilor pentru Directorii Anului 2022
Lider educaţional din Harghita, premiat de societatea civilă la Gala Premiilor pentru Directorii Anului 2022

Lider educaţional din Harghita, premiat de societatea civilă la Gala Premiilor pentru Directorii Anului 2022

  • 53 de lideri de business au făcut parte din juriul Galei Premiilor pentru Directorii Anului 2022

Directorii din şcolile, liceele şi grădiniţele publice din România au fost premiaţi pentru proiectele de transformare a educaţiei, în care s-au implicat în anul şcolar 2021 – 2022, la Gala Premiilor pentru Directorii Anului 2022. Câştigători au fost patru lideri educaţionali din Popricani (jud. Iaşi) şi Iaşi, dar şi din Ditrău (jud. Harghita) şi Curcani (jud. Călăraşi), care au avut rezultate excepţionale precum reducerea abandonului şcolar sau a analfabetismului funcţional în şcolile pe care le conduc. Directorul Anului 2022 a fost desemnată Cristina Hadâmbu, director la Liceul Tehnologic „Puskás Tivadar” din Ditrău (jud. Harghita).

Sub lumina reflectoarelor de la Ateneul Român au stat directorii de şcoală care au reuşit, prin viziune, implicare şi dăruire, să schimbe în bine contextul educaţional din şcoala şi comunitatea din care fac parte. Distincţiile primite de ei sunt „Directorul Anului pentru Egalitate de Şanse” (Georgiana-Livia Antoci –Şcoala Gimnazială „Elena Cuza” din Iaşi), „Directorul Anului pentru Antreprenoriat” (Simona Elena Voinescu Şcoala Gimnazială Popricani, judeţul Iaşi), „Directorul Anului pentru Inovare” (Viforel DorobanţuŞcolii Gimnaziale Nr. 1 Curcani, jud. Călăraşi), precum şi cea de „Directorul Anului 2022”. Evenimentul a ajuns anul acesta la a şasea ediţie.

„Ca în fiecare an, identificăm şi premiem lideri cu adevărat excepţionali care se implică şi schimbă în bine educaţia din România. Aceştia au nevoie de resurse care să-i ajute în implementarea proiectelor prin care comunitatea în care îşi desfăşoară activitatea să se poată dezvolta, începând desigur cu educaţia. Prin interesul pe care aceşti lideri educaţionali îl acordă muncii lor, fenomene ca abandonul şcolar sau analfabetismul funcţional au fost reduse în şcolile pe care le conduc. În jurul lor am reunit ca de fiecare dată o comunitate formată din aproape 1.000 de oameni de afaceri, specialişti din sectorul non-profit sau administraţie publică, pentru a le oferi ajutor în dezvoltarea proiectelor de inovare, antreprenoriale sau de egalitate de şanse în educaţie”,a declarat Silvia Toth, Director de Programe Educaţionale AVE.

„Comunitatea de business este prima interesată în a avea absolvenţi pregătiţi să genereze valoare pentru toţi jucătorii din economie şi pentru societate per ansamblu. Directorii de şcoli sunt deci de o importanță covârşitoare, iar cei mai umani şi performanţi merită toată aprecierea şi susţinerea noastră”, a spus Radu Manolescu, Co-fondator şi Preşedinte board AVE.

„De directorii din fiecare şcoală depinde să creeze un mediu de încredere la nivelul acestora. Modul în care reuşesc să colaboreze cu toate cadrele didactice şi interesul educaţional al elevilor, se va reflecta în relaţia pe care ei, la rândul lor, vor reuşi să o dezvolte cu ceilalţi colegi, cu părinţii şi copiii. De aceea, cred în importanţa unui management profesionist, responsabil şi cu o mai amplă autonomie, care nu are nevoie de presiuni externe pentru a-şi îndeplini menirea”, a declarat Ligia Deca, ministrul educaţiei.

Directorul Anului 2022, Cristina Hadâmbu – un lider educaţional cu viziune pentru reducerea abandonului şcolar

Cristina Hadâmbu, directorul Liceului Tehnologic „Puskás Tivadar” din Ditrău (jud. Harghita), a primit anul acesta premiul Directorul Anului 2022. Cristina s-a detaşat prin implicarea în proiecte cu impact la nivelul comunităţii, nu numai al şcolii pe care o conduce, cu obiectivul principal de a reduce abandonul şcolar. Liceul Tehnologic „Puskás Tivadar” se află în mediul rural, într-o zonă slab industrializată, iar elevii înscrişi în această unitate se confruntă cu multe probleme economice şi sociale. Foarte mulţi dintre ei provin din familii dezorganizate, monoparentale sau cu părinţi plecaţi în afara ţării la muncă, lăsaţi în grija rudelor sau a vecinilor, cu risc mare de abandon şcolar timpuriu. În acest context, în 2018, Cristina, susţinută de corpul profesoral, autorităţile locale şi parteneri privaţi, a înfiinţat o unitate de învăţământ de tip profesional-dual.

„Prin acest sistem de învăţare am reuşit să şcolarizăm peste 100 de elevi proveniţi din familii foarte sărace, elevi care ar fi părăsit timpuriu şcoala dacă nu ar fi avut o sursă de venit. În anul 2018 am fost în parteneriat cu patru operatori economici, iar în prezent, în 2022 avem 28 de operatori parteneri implicaţi în educarea tinerilor prin învăţământul dual”, declara Cristina Hadâmbu.

Cristina a implementat în liceu proiecte Erasmus, prin intermediul cărora elevii au putut face stagii de practică la companii din Portugalia, Polonia sau Spania. Cadrele didactice au urmat de asemenea cursuri de perfecţionare, s-au creat programe pentru protecţia mediului în care elevii de la specializarea „Pădurar” au plantat în perioada 2018-2022 peste 15.000 de puieţi de brad, precum şi un parteneriat cu Asociaţia „Caritas” (Mentorarea tinerilor – Orientarea în carieră, Prevenirea consumului de droguri). Printr-un proiect susţinut de Asociaţia de Dezvoltare a judeţului Harghita, în 2022 Cristina şi cadrele didactice din liceu au amenajat un laborator de gastronomie modern, în valoare de 30.000 de euro, necesar studiului specializărilor cofetar-patiser, bucătar, ospătar.

Nu în ultimul rând, în anul şcolar 2021-2022, liceul şi-a schimbat locaţia într-o clădire nouă, modernă, cu săli dotate corespunzător procesului instructiv-educativ, investiţia ridicându-se la peste 800.000 de euro, iar Cristina a reuşit să autorizeze 6 noi profile liceale şi postliceale prin care s-au oferit şanse la educaţie elevilor cu posibilităţi financiare reduse.

Premii de peste 30.000 euro pentru directorii câştigători ai Galei

Fiecare dintre cei patru directori câştigători ai acestei ediţii a Galei Premiilor pentru Directorii Anului primeşte un premiu în valoare de 3.500 de euro. Scopul acestui premiu este de a susţine directorii în proiectele pe care le au în derulare sau care urmează să fie începute în şcoala din care fac parte.

În plus, cei patru câştigători primesc şi o bursă integrală la Academia de Leadership şi Management Şcolar, program organizat de AVE pentru dezvoltarea şi creşterea abilităţilor de leadership şi management dedicat directorilor de şcoli, grădiniţe şi licee care vor să îmbunătăţească rezultatele educaţionale din instituţiile pe care le conduc. Bursa valorează 3.300 de euro şi este oferită de AVE şi partenerii Academiei.

Gala Premiilor pentru Directorii Anului este un eveniment organizat pentru al şaselea an consecutiv de către AVE (Asociaţia pentru Valori în Educaţie), pentru a susţine şi premia directorii de şcoală care se remarcă printr-o activitate extraordinară şi ajută la transformarea educaţiei din România, începând cu propriile lor comunităţi.

***

Despre AVE (Asociaţia pentru Valori în Educaţie)

AVE (Asociaţia pentru Valori în Educaţie) este o organizaţie non-profit, al cărei principal obiectiv este acela de a aduce sistemul educaţional din România în top 10 din Europa, până în 2035. Programele coordonate de AVE sunt Edu Networks, Academia de Leadership şi Management Şcolar, ALFABETAR şi HumanKind. Detalii complete pot fi găsite pe site-ul https://ave-romania.ro/.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.