Demonstrație a sistemului Step-Hear la Poșta Română destinat persoanelor cu deficiențe de vedere | Informația Harghitei - jurnal independent
sâmbătă , 27 iulie 2024
Home » Societate » Demonstrație a sistemului Step-Hear la Poșta Română destinat persoanelor cu deficiențe de vedere
Demonstrație a sistemului Step-Hear la Poșta Română destinat persoanelor cu deficiențe de vedere

Demonstrație a sistemului Step-Hear la Poșta Română destinat persoanelor cu deficiențe de vedere

  • Sistemul a fost lansat simultan în 46 de oficii poștale

Astăzi, la ora 11:00, a avut loc o demonstrație a sistemului „Step-Hear”, lansat simultan în 46 de oficii poștale la nivel național. În județul Harghita, evenimentul a avut loc la oficiul poștal 1 din Miercurea-Ciuc, situat pe strada Kossuth Lajos. Sistemul utilizează tehnologia RFID (Radio-Frequency Identification) pentru a ghida utilizatorii prin intermediul unor indicatoare auditive și tactile plasate în diferite zone ale sediului poștal. Sistemul „Step-Hear” constă într-o aplicație care se poate descărca în mod gratuit pe telefonul mobil, atât pe Android, cât și pe iOS.

În momentul în care aplicația se interconectează cu senzorii amplasați în oficiul poștal, aceasta va comunica un mesaj audio, înregistrat anterior, care conține informațiile necesare deplasării și accesibilități clienților. Astfel, persoanele cu deficiențe de vedere pot folosi aplicația pentru a se descurca în mod individual în interiorul clădirii oficiului poștal. În cazul în care aceștia doresc asistență, la ușa principală a oficiul poștal, parte a sistemului „Step-Hear”, este o sonerie, care odată apăsată anunță personalul oficiului, care va ajuta persoana în nevoie pentru a se deplasa în interiorul clădirii. Totodată, această sonerie se poate folosi atât de persoanele cu deficiențe de vedere, cât și de cele care au nevoie de ajutor pentru a se deplasa în interiorul clădirii, din alte motive medicale.

La această demonstrație a fost prezent și un grup de persoane cu deficiențe de vedere, parte din Asociația Nevăzătorilor din Harghita și Covasna. Acesta au pus încercat aplicația pentru a verifica dacă informațiile furnizate sunt corecte și dacă funcționează în mod optim. Înregistrările audio furnizate prin aplicație explică persoanelor în nevoie în ce parte se află ușa principală, ce servicii găsesc în oficiul poștal, la câți pași de la intrare se află căsuțele poștale, în ce direcție se află ghișeele, informații utile prin care pot ajunge neînsoțiți acolo unde își doresc.

Prima persoană care a încercat sistemul „Step-Hear” prin intermediul aplicației mobile s-a declarat mulțumită de informațiile furnizate și de faptul că face deplasarea în cadrul clădirii una mult mai ușoară, mai ales dacă nu este însoțită.

„Rămânem fideli sloganului nostru de peste 160 de ani, «Poșta Română face parte din viața românilor». Poșta Română identifică noi modalități de a utiliza și a integra tehnologia modernă în serviciile poștale, pentru a putea fi în continuare alături de oameni. Sperăm ca acest program pilot demarat prin oficiile poștale va fi un exemplu și pentru alte instituții, pentru a fi mai atenți față de concetățenii noștri cu nevoi speciale.”, a declarat Gergely Irma, director O.J.P.C Harghita.

Prin această inițiativă, se dorește contribuirea la ușurarea vieții nevăzătorilor, proiectul „Step-Hear” contribuind la incluziunea socială și la înlăturarea barierelor de mobilitate pentru persoanele care se confruntă cu deficiențe de vedere.

EMILIA Ș.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.