„De ce să îmi fac cont?” | Informația Harghitei - jurnal independent
sâmbătă , 25 septembrie 2021
Home » Societate » „De ce să îmi fac cont?”
„De ce să îmi fac cont?”

„De ce să îmi fac cont?”

  • Interlocutor: ec. Bán Katalin, director executiv la Casa Judeţeană de Pensii (CJP) Harghita

– Din dorinţa de a eficientiza comunicarea cu publicul, de a reduce timpul de aşteptare a solicitanţilor la ghişee şi de a uşura relaţia cetăţean – casa de pensii, aţi implementat mecanismul prin care cererea şi documentele necesare pentru acordarea diferitelor tipuri de prestaţii pot fi transmise electronic. Aşadar, care sunt modalităţile prin care se poate comunica electronic?

– Comunicarea electronică se poate face prin utilizarea uneia dintre următoarele modalităţi: prin poşta electronică (e-mail) ori prin intermediul serviciilor electronice oferite de portalul Casei Naţionale de Pensii Publice (portalul CNPP). Dar, pentru a avea acces la serviciile electronice oferite de portalul CNPP, utilizatorii trebuie să îşi creeze un cont pe acest portal.

– Cei care îşi creează contul respectiv vor beneficia de anumite avantaje?

– Printre beneficiile pe care le are posesorul unui cont pot fi enumerate: vizualizarea datelor din carnetele de muncă prelucrate electronic, poate vizualiza stagiile anuale şi lunare aferente perioadei începând cu luna aprilie 2001 – data de la care angajatorii depun declaraţii lunare cuprinzând lista contribuabililor şi veniturile realizate de aceştia, poate vizualiza alte informaţii din declaraţiile D112 depuse de angajatori, informaţii referitoare la viramentele de la PILON II de pensii private – utile persoanelor active care doresc să afle informaţii dacă angajatorul a depus declaraţiile lunare nominale, respectiv care este nivelul contribuţiei acumulate în conturile individuale.

– Cum se poate, concret, crea un cont online?

– Pentru crearea unui cont online, solicitanţii trebuie să acceseze portalul www.cnpp.ro, secţiunea „De ce să îmi fac cont?”, să citească descrierea fluxului de creare utilizator şi să îşi exprime acordul pentru condiţiile de utilizare a portalului CNPP. Acordul este considerat a fi asumat prin introducerea datelor specifice cererii de creare cont. Pentru identificarea unică a utilizatorului este necesară completarea formularului de creare cont (butonul completează formular). Salvarea cererii nu este posibilă dacă toate câmpurile marcate cu „sunt obligatorii” nu sunt completate. Datele introduse trebuie să fie conforme cu realitatea.

– Care este, pe scurt, structura formularului?

– Structura formularului constă în datele de identificare, respectiv: numele şi prenumele, CNP, adrese de e-mail, act de identitate, adresa de domiciliu. Se introduce text (cod CAPTCHA), se apasă butonul Finalizează şi transmite formular. După finalizarea completării formularului se apasă butonul Print pentru a putea fi semnat olograf în original, pe hârtie.

– Pentru obţinerea datelor de acces, după ce s-a tipărit cererea, ce mai urmează?

– Urmează următoarele etape: * se semnează cererea * solicitantul se va prezenta personal cu cererea semnată la Casa Judeţeană de Pensii Harghita (la secretariatul situat la etajul I, camera 44), împreună cu actul de identitate în original şi copie sau, după caz, documentele justificative în original şi copie pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra contul, dacă este cazul * cererea va fi procesată şi aprobată la nivelul CJP Harghita, după aprobare vor fi transmise solicitantului datele de acces – nume utilizator şi parolă, pe e-mail-ul specificat de acesta în cerere. Şi, în sfârşit, pot spune că după primirea prin e-mail a numelui de utilizator şi a parolei, solicitanţii vor avea acces gratuit la serviciile electronice oferite de Casa Naţională de Pensii Publice.

AURELIA ILUŢ

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.