Cu început promiţător, aeroportul din Braşov a pierdut din avânt pe parcurs | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 13 iunie 2024
Home » Societate » Cu început promiţător, aeroportul din Braşov a pierdut din avânt pe parcurs
Cu început promiţător, aeroportul din Braşov a pierdut din avânt pe parcurs

Cu început promiţător, aeroportul din Braşov a pierdut din avânt pe parcurs

  • Una dintre principalele companii care asigura zboruri s-a mutat la Bacău
  • Ce alte alternative mai au harghitenii

În vară se inaugura aeroportul de la Braşov, iar locuitorii din această parte a ţării urmăreau cu interes ce zboruri vor urma să fie operate, mai ales pentru că distanţa rutieră până acolo nu este mare, dar şi pentru că s-a făcut multă reclamă, iar promisiunile erau mari.

Dan Air, singura companie privată românească, anunţa zboruri regulate spre Germania (München, Dortmund şi Nuremberg), către Belgia (Bruxelles), Anglia (Londra) şi Spania (Barcelona). Acestea erau completate de o serie de zboruri charter către destinaţii turistice din Turcia şi Grecia. De altfel, timp de două luni, a fost singurul operator aerian care efectua curse regulate.

Urmau alte anunţuri de noi zboruri, iar visurile celor din zonă creşteau. Însă, ca urmare a programului limitat de funcţionare la 12 ore (era decizia Administraţiei Române a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA RA), aeroportul era greu operaţional.

Totuşi, în luna septembrie erau promisiuni că acest program urma să fie extins de la 12 la 16 ore, iar compania Dan Air intenţiona să aducă la Braşov încă o aeronavă pentru a creşte frecvenţa curselor şi a traficului de pasageri, dar şi să includă noi destinaţii către Paris, Malaga, Roma, Dublin, Tel-Aviv, Dubai şi Oslo. La sfârşitul lunii octombrie venea anunţul oficial de amânare a prelungirii programului până în 2024.

În aceste condiţii, compania a decis să-şi mute zborurile din timpul iernii pe aeroportul din Bacău.

Ca urmare a aceste decizii, în prezent, pe aeroportul din Braşov oferă curse regulate o singură companie – Wizz Air. Destinaţiile sunt Londra şi Dortmund.

Între timp, ROMATSA a confirmat faptul că din această lună programul de funcţionare va fi extins la 16 ore. Aşadar, rămâne de văzut cum va influenţa acest anunţ deciziile companiilor aeriene. Dar până atunci…

Aeroportul „George Enescu” Bacău se află la aproximativ 140 km de Miercurea-Ciuc şi la 150 km de Gheorgheni. Pentru Topliţa, rămâne ca principală variantă aeroportul din Cluj-Napoca, situat la 165 km (cel din Târgu Mureş, cum vom observa şi mai jos, neavând multe destinaţii).

Odată cu mutarea zborurilor, aeroportul Bacău oferă sau urmează a oferi din luna martie destinaţii către Marea Britanie (Londra, Liverpool, Dublin), Italia (Milano, Roma, Torino, Bergamo şi Bologna), Spania (Barcelona, Madrid), Belgia (Bruxelles).

Ceea ce poate atrage clienţii către aeroportul din Bacău este faptul că Dan Air oferă un bagaj de cală gratuit la fiecare bilet, precum şi o gustare, iar preţurile sunt comparabile cu cele practicate de companiile de low cost.

Pentru harghitenii din Miercurea-Ciuc, o alternativă rămâne şi Aeroportul Sibiu. Potrivit paginii de Internet a aeroportului, în Sibiu operează trei companii: Austrian Airlines, Lufthansa şi Wizz Air.

Destinaţii sunt către Anglia (Londra), Germania (Dortmund, Karlsruhe, Memmingen, Nürnberg şi München), Austria (Viena).

Bineînţeles, rămân şi celelalte aeroporturi consacrate: Târgu Mureş (cu destinaţii către Memmingen, Dortmund, Londra şi Budapesta), Cluj-Napoca, Iaşi şi Bucureşti, acestea trei cu o ofertă mult mai bogată.

(Sursa foto: Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav)

LIVIU C.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.