Câteva cuvinte despre magazinele virtuale | Informația Harghitei - jurnal independent
luni , 27 septembrie 2021
Home » Economic » Câteva cuvinte despre magazinele virtuale
Câteva cuvinte despre magazinele virtuale

Câteva cuvinte despre magazinele virtuale

 

În ultimii ani, magazinele virtuale au devenit tot mai populare și în rândul românilor, multă lume preferând să-și facă anumite cumpărături stând în fața calculatorului.

Într-un fel, lucru logic, dacă privim și o serie de beneficii pe care le au clienții. Unul dintre aceste beneficii este posibilitatea returnării produsului. Dacă consumatorul comandă un produs de pe Internet şi, de exemplu, nu-i place culoarea, mărimea sau dimensiunea, în termen de 14 zile poate trimite acel produs înapoi, fără nici o motivare, şi să primească banii. În schimb, dacă persoana merge în magazinul clasic, vede produsul, îl duce acasă, iar a doua zi s-a stricat, operatorul economic nu e obligat să-l schimbe, doar să-l repare.

Cu toate acestea încă mai apare o reticență în rândul clienților vizavi de cumpărăturile on-line. Când e vorba de plată, majoritatea preferă plata ramburs, achitând prețul produsului doar când curierul îi livrează comanda. Excepția o constituie magazinele on-line deja consacrate.

Să aruncăm o privire și în rândul comercianților

Creare magazin on-line – de ce optează comercianții pentru acest pas? Pentru că unul dintre cele mai mari avantaje ale deținătorilor de magazine on-line față de cei care sunt patroni la un magazin fizic este chiria pentru spațiu. Se știe că în cazul magazinelor virtuale costurile cu chiria spațiului sunt mult mai mici.

Deoarece clientul nu pătrunde fizic în magazin, comerciantul nu este nevoit să investească în amenajări interioare și chiar în găsirea unui spațiu comercial localizat într-o zonă cu flux mare de posibili clienți. Practic, pentru a crea un magazin on-line ai nevoie de un site și, în funcție de ce vinzi, de o cameră sau un birou.

Totuși, un lucru care trebuie avut în vedere la magazinele on-line este programul de lucru. Dacă în cazul magazinelor clasice, acesta este bine fixat, cu un orar afișat la intrare, magazinele on-line sunt deschise non-stop. Astfel, un client poate comanda un produs la orice oră din zi (chiar și din noapte), nefiind constrâns de un orar de funcționare.

Cine sunt comercianții on-line?

Dacă este să vorbim despre deținătorii magazinelor virtuale, atunci am putea vorbi despre trei categorii.

Sunt cei care doresc să înceapă o afacere, dar care, din diferite motive (fonduri restrânse, dorința de risc cât mai redus) aleg să-și creeze un magazin on-line în detrimentul celui fizic.

Apoi, sunt cei care dețin deja un magazin clasic și doresc să intre și pe piața on-line.

A treia categorie este reprezentată de cei care se află pe piața on-line, deținând un magazin on-line și doresc să-și consolideze poziția pe nișa lor, investind sume considerabile.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.