Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Autorităţile locale din Miercurea-Ciuc speră că centura ocolitoare a oraşului va fi construită cât mai repede | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 28 martie 2024
Home » Societate » Autorităţile locale din Miercurea-Ciuc speră că centura ocolitoare a oraşului va fi construită cât mai repede
Autorităţile locale din Miercurea-Ciuc speră că centura ocolitoare a oraşului va fi construită cât mai repede

Autorităţile locale din Miercurea-Ciuc speră că centura ocolitoare a oraşului va fi construită cât mai repede

  • Korodi Attila: Suntem beneficiari direcţi ai unui proiect tehnic care va fi cel mai complex din această zonă din punctul de vedere al dezvoltării infrastructurii rutiere

Primarul municipiului Miercurea-Ciuc, Korodi Attila, şi-a exprimat speranţa că centura ocolitoare a localităţii va fi construită cât mai repede, având în vedere faptul că şoseaua este inclusă în „master planul” care stă la baza finanţării proiectelor europene de dezvoltare a infrastructurii rutiere.

„Am primit dreptul de la Ministerul Transporturilor ca în numele Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să facem proiectarea tehnică şi revizuirea studiului de fezabilitate a centurii ocolitoare a municipiului Miercurea-Ciuc. O centură care va ocoli atât municipiul Miercurea-Ciuc, cât şi două localităţi mai mari de la nord de oraş. De aceea, centura ocolitoare va avea aproximativ 16,9 kilometri lungime. Una din temele care va fi clar abordată este aceea că, faţă de 2010, când a fost recepţionat studiul de fezabilitate anterior, această rută a fost inclusă deja în proiectele prioritare de drumuri europene şi în cazul nostru va lega cele două autostrăzi, Braşov – Bacău şi Târgu Mureş – Iaşi, cu conexiune către Ditrău şi Chichiş sau Târgu Secuiesc. De aceea, va conta foarte mult modelarea traficului pe următoarele decenii, pentru că asta va da şi dimensiunea capacităţii de preluare a acestei centuri. La ora actuală, calculăm un trafic semnificativ pe partea de sud-nord şi de est-vest, legând Moldova cu Transilvania şi legând sudul Transilvaniei, partea Carpaţilor Orientali, cu nordul Transilvaniei”, a declarat Korodi Attila.

Acesta a precizat că lucrările de proiectare au un buget de 18 milioane de lei, cheltuieli suportate de Ministerul Transporturilor, prin CNAIR şi cofinanţate de către Primăria Miercurea-Ciuc cu 2%. Potrivit afirmaţiilor sale, aceste lucrări vor include foarte multe studii, de la descărcare arheologică, până la studii privind „Natura 2000” şi este posibil ca după o evaluare adecvată să fie nevoie şi de reproiectarea mai multor noduri care în urmă cu 10 ani au fost abordate într-un mod mult mai simplist. „Aşa că noi, până la urmă, suntem beneficiari direcţi ai unui proiect tehnic care va fi cel mai complex din această zonă din punctul de vedere al dezvoltării infrastructurii rutiere. (…) Proiectantul are un an de zile la dispoziţie, de fapt nici măcar un an, dar fiind un proiect atât de complex probabil că foarte multe faze care depind de primirea unor avize speciale, ceea ce poate să mărească perioada. Interesul nostru este să termine cât mai rapid, pentru că face parte această centură din Master Plan-ul care stă la baza finanţării proiectelor europene de dezvoltare a infrastructurii rutiere pentru actuala programare europeană şi atunci important este să facem după aceea pasul următor, de a şi construi drumul. Acel pas va fi desigur precedat de exproprierea terenurilor pe care va intra varianta ocolitoare, care va fi făcută de către Ministerul Transporturilor”, a mai spus Korodi Attila.

Contractul pentru proiectarea centurii care va ocoli municipiul Miercurea-Ciuc prin vest şi localităţile învecinate Ciceu şi Siculeni prin est a fost semnat luni. Proiectantul din Cluj-Napoca trebuie să actualizeze vechiul studiu de fezabilitate şi să elaboreze proiectul tehnic, respectiv documentaţia tehnică pentru obţinerea autorizaţiei de construire. Dacă o serie de studii preliminare nu se vor dovedi necesare, iar avizele instituţionale vor fi eliberate fără probleme, planurile vor fi gata în acest an. Potrivit planurilor, varianta de ocolire a municipiului Miercurea-Ciuc va avea o ramificaţie în apropierea intrării în localitate dinspre Sâncrăieni, şoseaua va traversa un pasaj peste drumul european şi calea ferată, apoi va urma râul Olt spre nord, ocolind Ciceu şi Siculeni şi se va reîntâlni cu drumul european în apropierea comunei Siculeni. Centura ocolitoare va include trei pasaje peste calea ferată, patru sensuri giratorii şi patru poduri peste pâraie. Costul estimat al variantei de ocolire este de peste 150 de milioane de euro. (E.G.)

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.