Miercurea-Ciuc:Au demarat lucrările la pasajul peste calea ferată | Informația Harghitei - jurnal independent
marți , 28 iunie 2022
Home » Societate »
Miercurea-Ciuc:
Au demarat lucrările la pasajul peste calea ferată
<h5><i>Miercurea-Ciuc:</i></h5>Au demarat lucrările la pasajul peste calea ferată

Miercurea-Ciuc:
Au demarat lucrările la pasajul peste calea ferată

  • Schimbări în traficul din oraş

Ieri dimineaţă, în jurul orei 08:00, lumea se pregătea pentru închiderea circulaţiei pe podul de peste calea ferată. Puţin după ora 08:00, la sensul giratoriu din proximitatea pasajului îşi făcuse apariţia şi un echipaj de la Poliţia Rutieră pentru dirijarea traficului. După alte câteva minute au sosit şi primele maşini şi angajaţi ai firmei care se va ocupa de reconstrucţia podului. În acel moment, accesul pe pasaj a fost închis, iar lucrările de reconstrucţie erau, oficial, demarate.

Inclusiv pe aplicaţiile de navigaţie (Google Maps şi Waze) era marcată închiderea circulaţiei pe pasaj.

Noul pod va avea o utilitate şi pentru biciclişti

Prezent la momentul de demarare a lucrărilor, Korodi Attila, primarul municipiului Miercurea-Ciuc, spunea că podul care va fi reconstruit va avea o utilitate nu numai pentru traficul de autovehicule. „Văzând intensitatea utilizării traseului Vest – Est de către orăşeni, (pasajul – n.a.) va avea o utilitate şi pentru traficul pietonal, şi pentru biciclişti. Practic, în zona de vest, nu numai zona industrială, ci şi cea de locuinţe a fost dezvoltată şi asta înseamnă, până la urmă, regândirea rolului acestui pod de trecere peste calea ferată”, a spus edilul.

Acesta a mai amintit faptul că podul a fost construit în anul 1974, iar de-a lungul timpului au fost făcute două reparaţii majore. În 1994 şi în 2006. Însă, acum s-a ajuns în situaţia în care, din punct de vedere tehnic, nu mai corespunde cerinţelor siguranţei traficului. „De aceea reconstrucţia era inevitabilă şi ne bucură faptul că pentru această reconstrucţie vom putea utiliza nu numai fonduri locale, ci şi europene”, afirma Korodi Attila.

Două sensuri giratorii provizorii şi un semafor temporar pe perioada lucrărilor

Aşa cum am mai scris în materialele anterioare, ca rută ocolitoare pentru şoferi este recomandată strada Poienii (Rét) – trecerea peste calea ferată din zona Topliţa-Ciuc, aflată în proximitatea sensului giratoriu de pe şoseaua de centură.

De asemenea, pe durata lucrărilor, pe strada Uzinei Electrice (cea din apropierea magazinului Penny) se reintroduce circulaţia pe ambele sensuri pentru maşinile de sub 3,5 tone.

Pietonii pot folosi pasajul subteran de pe strada Băilor, care a fost redeschis după foarte mulţi ani; acesta a fost curăţat, dezinfectat şi prevăzut cu sistem de iluminare permanentă.

Bors Béla, viceprimarul municipiului Miercurea-Ciuc, spunea că pentru fluidizarea traficului, pe timpul lucrărilor, vor fi amenajate două sensuri giratorii provizorii şi va fi amplasat un semafor temporar.

Un sens giratoriu este cel de la intersecţia străzilor Braşovului şi Zöld Péter (este strada de lângă penitenciar).

Un alt sens giratoriu a fost amplasat pe strada Harghita, imediat după pod, la ieşirea spre Odorheiu Secuiesc. Bors Béla preciza că acest sens giratoriu vine în sprijinul şoferilor care se îndreaptă spre oraş şi, ajunşi la pod, vor să întoarcă.

Semaforul temporar va fi amplasat la pasajul de sub calea ferată, vizavi de benzinăria Mol.

În privinţa restricţiilor de circulaţie, viceprimarul spunea că pe durata lucrărilor vor fi câteva restricţii şi pe străzile de sub pod, însă nu vor fi mai lungi de câteva ore şi se doreşte ca acestea să fie instaurate în special pe timp de noapte.

„Vom avea un anumit timp când şi pe drumul naţional (DN) o să avem restricţii pe o singură bandă, dat fiind faptul că unul dintre pilonii podului este foarte aproape de DN şi intervenţia la toţi este obligatorie pentru a întări fundamentul. Încercăm să facem în aşa fel încât închiderea parţială să fie pentru o perioadă scurtă”, spunea viceprimarul Bors Béla.

Primele lucrări care se efectuează

În ceea ce priveşte primele lucrări care se vor efectua, viceprimarul spunea că se va începe cu frezarea asfaltului. Apoi, va fi adusă o macara care va ridica piesele întregi, acestea urmând a fi desfăcute pe şantierul amenajat de către constructor, tocmai pentru a afecta cât mai puţin circulaţia pe sub pod.

Împreună cu frezarea asfaltului, executorul va începe şi relocarea reţelelor de electricitate, gaz şi telecomunicaţii pentru ca societăţile comerciale sau casele particulare să beneficieze în continuare de aceste servicii.

Când se va circula din nou pe pod?

L-am întrebat pe dl Bors Béla care este termenul limită de finalizare a lucrării. Conform contractului – spunea acesta – executantul are la dispoziţie 12 luni. La acestea se mai adaugă 4 luni, perioada de iarnă. Astfel, dacă pe parcurs nu apar alte probleme neprevăzute, atunci pasajul ar trebui finalizat până în iulie 2023. De asemenea, proiectul este predat către ADR Centru, derulându-se pe Axa 4.1, de mobilitate, astfel că decontarea trebuie făcută până cel târziu pe 31 decembrie 2023.

„După cum vedem, executorul este unul foarte serios. El vrea să termine treaba chiar şi mai repede de 12 luni, pentru că este în interesul lui. Noi încercăm să facem în aşa fel încât să putem ţine aceste 12 luni. Revin, pe timpul execuţiei, dacă apar probleme neprevăzute, atunci este posibil ca să decalăm (termenul – n.r.) cu câteva luni. Dar, la momentul de faţă, este prevăzut iulie 2023, luând în calcul o perioadă de timp de 4 luni”, concluziona viceprimarul municipiului Miercurea-Ciuc.

***

Reamintim faptul că lungimea pasajul renovat va fi de aproape 200 de metri, cu o lăţime de 14,8 metri. Partea carosabilă va avea o lăţime totală de 7,8 metri, pe ambele părţi se vor monta balustrade şi câte o bordură de aproximativ 70 cm. Vor fi amenajate trotuare (cu o lăţime de 1,5 metri) şi piste de biciclete (cu o lăţime de 1 metru) pe ambele părţi ale podului.

Iluminarea va fi asigurată de 42 de becuri LED montate pe stâlpi înalţi de 9 metri.

LIVIU CÂMPEAN

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.