Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Activitatea didactică de la Liceul „Miron Cristea” Subcetate, între munca de recuperare a materiei şi lucrări de reabilitare generală a clădirii şcolii | Informația Harghitei - jurnal independent
vineri , 19 aprilie 2024
Home » Învățământ » Activitatea didactică de la Liceul „Miron Cristea” Subcetate, între munca de recuperare a materiei şi lucrări de reabilitare generală a clădirii şcolii
Activitatea didactică de la Liceul „Miron Cristea” Subcetate, între munca de recuperare a materiei şi lucrări de reabilitare generală a clădirii şcolii

Activitatea didactică de la Liceul „Miron Cristea” Subcetate, între munca de recuperare a materiei şi lucrări de reabilitare generală a clădirii şcolii

De la revenirea fizică la şcoală, elevii şi profesorii Liceului Miron Cristea Subcetate lucrează pentru a acoperi lacunele din şcoala online prin recuperări şi pentru o pregătire corespunzătoare în ceea ce priveşte evaluările finale ce se apropie. Toate acestea pe fundalul unor lucrări de reabilitare generală a clădirii liceului, lucru necesar şi aşteptat în ultimii ani, dar care totodată îngreunează activitatea didactică. Despre toate acestea am aflat detalii de la conducerea liceului, dl director Vasile Dobrean şi dna director adj. Anişoara Balog.

– Vorbiţi-ne despre întoarcerea fizică la şcoală şi volumul de muncă. S-a reuşit o bună acoperire a materiilor la orele online sau e nevoie încă de recuperări?

Vasile Dobrean – Pe lângă multitudinea de ore suplimentare ţinute de cadrele didactice de la Subcetate în perioada în care am funcţionat online, în prezent derulăm două programe naţionale de recuperări. Pentru ciclul primar şi gimnazial suntem înscrişi cu 119 elevi la programul „Şcoală după şcoală” cu 5 ore pe săptămână la 8 grupe de elevi, pentru care părinţii au solicitat în scris organizarea acestor activităţi, începând cu luna martie.

La ciclul liceal desfăşurăm activităţi remediale pentru elevii care şi-au manifestat disponibilitatea, prin programul ROSE, ce are ca obiectiv scăderea ratei de abandon în rândul elevilor de liceu, creşterea ratei de promovare la examenul de Bacalaureat, tot într-un număr de 5 ore săptămânal, începând cu luna februarie. Aceste activităţi au fost desfăşurate inclusiv în perioada vacanţei avute în luna aprilie. Ele vor continua până la finele anului şcolar.

– Presupun că amplele lucrări ce se desfăşoară în tot liceul îngreunează destul de mult activitatea zilnică de recuperare a materiei.

V.D. – Suntem într-un proces de reabilitare totală a clădirii liceului. Noi lucrăm în 2 schimburi. Jumătate din clădire este acum nefuncţională. Se lucrează la refacerea totală a acoperişului, a instalaţiilor electrice şi termice, înlocuirea cazanelor, izolarea termică a clădirii, instalaţii solare de producere a apei calde menajere, schimbarea pardoselii, gresie, grupuri sanitare, lambriuri şi amenajarea externă, a curţii. Sperăm ca recepţia finală a lucrărilor să aibă loc la termen – septembrie 2021.

Rămâne în sarcina primăriei şi a consiliului local să găsească soluţii financiare de înlocuire a dotărilor pe care le-am avut şi care au fost dezafectate şi demontate, precum instalaţia de supraveghere video cu 34 de camere, refacerea infrastructurii de date şi Internet, mobilier nou şi table şcolare noi,reinstalarea videoproiectoarelor, achiziţionarea de table inteligente şi de televizoare smart, toate prevăzute în proiectul de reabilitare şi fără de care şcoala nu este funcţională pe deplin. Ar fi păcat să avem o clădire excepţional refăcută, dar fără dotări. Sala de sport va fi de asemenea reabilitată, aflându-se în proceduri de evaluare a proiectului CNI – Compania Naţională de Investiţii încă din anul 2013…

– Ce ne puteţi spune despre stadiul imunizării cadrelor didactice?

Anişoara Balog – Pe platforma ro-vaccinare a fost înscris întreg personalul didactic, didactic-auxiliar şi nedidactic care lucrează în şcoala noastră. S-au făcut programările la vaccin aşa cum a solicitat fiecare coleg, dacă a solicitat, ori s-a înscris fiecare individual în funcţie de decizia personală. Dacă vorbim din punct de vedere procentual al imunizării personalului din şcoala noastră acesta este în jur de 40%. Cadrele didactice s-au imunizat cu diferite tipuri de vaccin. Pot spune că sunt foarte preocupate de acest aspect colegele noastre care predau la învăţământul preşcolar şi primar, aspect pe care îl apreciez. Deoarece vaccinarea nu reprezintă o obligaţie, trebuie să respectăm opţiunea personală. Am observat un interes crescut pentru imunizare şi în rândul personalului didactic-auxiliar. Faptul că am trecut prin această perioadă dificilă cu învăţământ online sau hibrid, a reprezentat o provocare în condiţiile în care conexiunea la Internet a fost mai mult sau mai puţin bună, device-urile performante sau nu. De aceea consider că acest proces de imunizare, pe care autorităţile de la nivel central şi local îl promovează, trebuie să ne preocupe pe toţi şi să devenim parte integrantă pentru a putea să venim la şcoală fizic.

– Care sunt provocările/problemele cu care s-au confruntat profesorii în tot acest interval şi cum s-au adaptat?

V.D. – Marile provocări sunt legate de modul în care am fost obligaţi să ne adaptăm în timp foarte scurt la metodologia desfăşurării activităţilor online. Trebuie spus că profesorii din Subcetate s-au adaptat relativ rapid la noul tip de activitate. Mulţi s-au înscris la programe de instruire specifice, pe platforme digitale dedicate (Profesor In Online, Digital Nation).

Totuşi marea provocare a fost lipsa device-urilor performante, atât pentru elevi cât şi pentru profesori. Spre finalul anului 2020 am reuşit să transmitem elevilor noştri un număr mare de tablete cu abonament pe doi ani pentru traficul de date, necesare pentru accesarea platformei EDUAPPS (Classroom, Meet etc.), astfel pe lângă cele 105 tablete primite prin grija ministerului, am reuşit să mai achiziţionăm ulterior, cu sprijinul financiar al consiliului local şi Primăriei Subcetate, încă 87 de tablete. De asemenea am achiziţionat 17 laptopuri noi, pe care le-am predat în comodat cadrelor didactice, pentru creşterea calităţii instruirii online.

Totuşi, există o problemă cu nivelul semnalului în unele zone ale localităţii, dar şi cu accesul la reţelele de telefonie mobilă din cauza creşterii semnificative a cantităţii de date transmise simultan. Poate că autorităţile locale ar trebui să intimeze discuţii cu operatorii de telefonie mobilă şi de date pentru a vedea care sunt posibilităţile de ameliorare a acestei probleme.

– Aţi mai avut sau veţi avea curând proiecte educaţionale extraşcolare?

V.D. – Din păcate de peste un an de zile nu am mai organizat asemenea activităţi. Dar toată lumea este dornică să le reîncepem.

A.B.Unul dintre proiectele noastre de suflet, Festivalul de teatru „Confesiuni despre viaţă şi artă” ne lipseşte în mod deosebit, ca şi Festivalul de colinde şi toate activităţile extraşcolare pe care le-am organizat cu ocazia diferitelor sărbători: 1 Decembrie, 24 Ianuarie, Ziua Eroilor etc.

– Să mai trecem o dată, pe scurt, prin oferta educaţională a liceului. De ce ar trebui un elev din zonă să-şi continue studiile liceale aici?

V.D. – Oferim o clasă de liceu, cu două specializări: Matematică-Informatică sau Ştiinţe ale naturii – pentru profilul real, şi Filologie sau Ştiinţe sociale – pentru profilul uman. Mai adaug aici clasa a 9-a de învăţământ cu frecvenţă redusă din profilul real, specializare Ştiinţe ale naturii. Precizăm că este singura clasă de acest fel din zonă şi singura în limba română la nivelul judeţului de acest tip.

De ce să-şi continue un elev studiile la Subcetate? Putem invoca motive legate de istoria şi tradiţia liceului, legate de calitatea colectivului didactic, de multitudinea activităţilor de pregătire pentru examene pe care colegii mei le-au făcut suplimentar şi gratuit de mulţi ani sau de grozavele activităţi extraşcolare desfăşurate. Cred că nu există familie în Subcetate şi în zonă care să nu fi avut tangenţă cu învăţământul de la liceul din Subcetate şi mai cred că au fost mulţumiţi de modul corect în care au fost trataţi elevii în şcoala noastră.

Cosmina M. OLTEAN

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.