A început aprovizionarea cu sare pentru drumurile naţionale | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 1 decembrie 2022
Home » Societate » A început aprovizionarea cu sare pentru drumurile naţionale
A început aprovizionarea cu sare pentru drumurile naţionale

A început aprovizionarea cu sare pentru drumurile naţionale

  • Ing. Cătălin Romanescu, şeful Secţiei Drumuri Naţionale Harghita: „Până luni au fost livrate în judeţ 1.200 de tone de sare şi în stoc există o cantitate de 1.400 de tone”

Aprovizionarea cu sare pentru drumuri se realizează etapizat, ne explică ing. Cătălin Romanescu, 50% din cantitatea totală de 17.600 de tone de sare prevăzută pentru iarna 2022-2023 urmând să ajungă în depozitele din judeţ până la 1 decembrie, până în 31 decembrie – 75% din necesar, restul cantităţii de sare până la 100% urmând să fie asigurat în funcţie de nevoi.

Sarea pentru drumuri se alocă în baza unui contract pe doi ani şi a acordului-cadru semnate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în 2021, prin care se garantează continuitatea aprovizionării.

Potrivit directorului Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Harghita, până luni au fost livrate în judeţ 1.200 de tone de sare, iar în stoc există o cantitate de 1.400 de tone.

„Aprovizionarea va continua după ce ne vor intra în bază încărcătoarele pentru stivuirea sării. Avem două depozite acoperite în judeţ – unul la Gheorgheni şi celălalt la Gălăuţaş, celelalte fiind descoperite. La nivelul judeţului Harghita avem nouă districte (subunităţi teritoriale subordonate direct SDN Harghita – n.a.) – la Băile Tuşnad, Lunca de Sus, Lacu Roşu, Borsec, Topliţa, Izvoru Mureşului, Gheorgheni, în zona Harghita şi la Odorhei – şi trei puncte de sprijin (baze de deszăpezire mai mici – n.a.) la Homorod, la Cristuru Secuiesc şi la Praid. Momentan ne-a intrat în bază un minim necesar de utilaje: o autobasculantă cu lamă şi solniţă şi un încărcător”, a spus ing. Cătălin Romanescu.

În această toamnă drumarii au fost nevoiţi să intervină o singură dată, în luna septembrie, când şi-au făcut apariţia primele ninsori din actualul sezon, la Vârful Bucin.

Reţeaua de drumuri naţionale din judeţul Harghita se întinde pe o lungime de 400 de kilometri, existând 13 puncte de inflexiune (trecători situate la altitudine – n.a), în care iarna traficul greu creează probleme, cele mai mari dificultăţi înregistrându-se pe DN 15 Topliţa – Borsec la Vârful Creanga, DN 13 B Praid – Gheorgheni şi DN 13A, în special în trecătoarea Harghita şi pe porţiunea Vlăhiţa – Miercurea-Ciuc, precum şi pe DN 12A în zona Lunca de Sus – Lunca de Jos.

Problemele sunt provocate de maşinile de mare tonaj care trebuie să urce, blocând şoselele la atitudine, în condiţiile în care reţeaua de drumuri naţionale din România este descoperită din punct de vedere al parcărilor, unde traficul greu ar fi putut să fie redirecţionat în perioadele în care ninge abundent, permiţând utilajelor de deszăpezire să intervină eficient.

Veşti bune de la drumari

Anul acesta, pe drumurile naţionale din Harghita au fost executate mai multe lucrări de asfaltare. Pe DN 12A s-a aşternut covor asfaltic nou pe o porţiune de cinci kilometri, de la Frumoasa şi până la Făgeţel.

Tot anul acesta Secţia Drumuri Naţionale Harghita a preluat staţiunea Lacu Roşu, unde s-a turnat covorul asfaltic pe o lungime de trei kilometri, „în zonă nemaifiind făcute astfel de intervenţii din 2012”, ne spune ing. Cătălin Romanescu.

La nivel de întreţinere curentă, în 2022 drumarii din Harghita au executat reparaţii la partea carosabilă a drumurilor naţionale din judeţ, pe o suprafaţă de 110.000 de metri pătraţi, dublu faţă de anul trecut, faţă de acum doi şi trei ani în urmă.

Pe toate drumurile naţionale s-au efectuat marcajele rutiere, în special la axul drumului, iar pe DN 12 au fost montaţi stâlpi de dirijare a traficului începând de la Băile Tuşnad şi până la Topliţa, cu precădere în zonele depresionare afectate des de ceaţă.

În cazul podului de pe DN 15, la Tulgheş, a cărui reabilitare, aflată în curs, a fost oprită temporar, şeful SDN Harghita anunţă că expertiza tehnică va ajunge cel mai probabil săptămâna viitoare.

DANIELA MEZEY

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.