FEG Miercurea Ciuc Peste 1.170 de copii, 230 de părinţi şi 6 educatori din Harghita au participat la programul „Start în educaţie” -

Peste 1.170 de copii, 230 de părinţi şi 6 educatori din Harghita au participat la programul „Start în educaţie”

0

Un număr de 1.172 de copii cu vârste între 3 şi 6 ani, 233 de părinţi şi şase educatori din 14 comunităţi defavorizate din judeţul Harghita sunt beneficiari ai programului „Start în educaţie” – cel mai amplu proiect de educaţie timpurie din România, derulat în perioada 1 octombrie 2023 – 30 aprilie 2024, de Fundaţia World Vision România şi Fundaţia OMV Petrom. În timpul acţiunilor desfăşurate, atât părinţii, cât şi educatorii au primit suportul necesar pentru a facilita accesul la educaţie în rândul preşcolarilor.

Potrivit unui comunicat de presă remis de cele două entităţi, copiii au primit câte un „Ghiozdănel cu viitor” – un pachet cu resurse educaţionale potrivite nevoilor lor de dezvoltare: rechizite, carte şi caiet de lucru, materiale educative STEAM (Ştiinţă, Tehnologie, Inginerie, Artă şi Matematică), jocuri pentru dezvoltarea motricităţii şi produse de igienă personală. „Ghiozdănel cu viitor” îi va ajuta pe copii să înveţe, să-şi exprime talentele şi să înţeleagă lumea, pentru a fi mai bine pregătiţi de intrarea la şcoală.

„Copiii de la Sărmaş s-au bucurat nespus de mult de ghiozdănelele primite. Vor avea materiale cu care să lucreze în vacanţă, iar asta îi va ajuta foarte mult. Ghiozdănelul reprezintă încă o şansă la o educaţie de calitate pentru cei mici”, a declarat un cadru didactic din judeţul Harghita, citat în comunicat.

Totodată, părinţii au participat la „Şcoala părinţilor – ateliere de educaţie parentală”, unde au primit informaţii şi îndrumări valoroase menite să le ofere suport şi să îi înveţe cum să îşi susţină copiii în această etapă de dezvoltare. De asemenea, părinţii copiilor cu vârste între 0 şi 6 ani au acces la o serie de tutoriale care îi încurajează şi sprijină să dea startul experienţelor de învăţare timpurie de acasă, pe canalul dedicat Youtube Start în Educaţie.

Proiectul asigură accesul la resurse şi grădiniţelor din comunităţi dezavantajate şi creşte competenţele educatorilor pentru sprijinirea părinţilor. Astfel, 27 grădiniţe din judeţul Harghita au beneficiat de kit-ul „ABC Grădi” – un pachet cu produse didactice de dezvoltare psiho-motrică şi de dezvoltare a abilităţilor cognitive. Cu ajutorul acestuia, educatorii pot organiza jocuri şi activităţi ce îi vor sprijini pe copii să îşi dezvolte abilităţi şi deprinderi precum: orientarea spaţială, motricitatea grosieră, echilibrul static şi dinamic, înţelegerea regulilor sociale, concentrarea şi direcţionarea atenţiei.

Totodată, 6 cadre didactice din judeţul Harghita au început o serie de cursuri prin intermediul cărora îşi pot dezvolta şi perfecţiona competenţele de educaţie parentală. Educatorii pot astfel să sprijine familiile în crearea unui mediu sigur acasă, care să susţină dezvoltarea intelectuală şi emoţională a copiilor preşcolari, dar şi să identifice împreună cu părinţii modalităţi de colaborare eficientă între familie – grădiniţă – ceilalţi membri ai comunităţii.

„Am participat la cursul «Bune practici în educaţia parentală» din nevoia de a-mi îmbunătăţi relaţia cu părinţii preşcolarilor din grupă. Am fost impresionată de calitatea informaţiilor prezentate, doamna formator a fost foarte bine pregătită şi a reuşit să creeze un mediu interactiv, cu multe exemple practice. Apreciez, de asemenea, materialele şi resursele puse la dispoziţie, care mi-au permis să aprofundez subiectele discutate. Recomand acest curs cadrelor didactice interesate de dezvoltarea profesională şi a abilităţilor parentale”,a declarat Ileana Căliman, cadru didactic în judeţul Harghita, citată în comunicat.

Conform sursei citate, „Start în educaţie” vine în sprijinul a 120.000 copii cu vârste între 3-6 ani, 23.000 de părinţi, 3.500 de educatori şi 1.500 de grădiniţe din 1.000 de comunităţi defavorizate din toată ţara. Prin acţiunile implementate, „Start în educaţie” are ca principal obiectiv să dezvolte la nivel naţional un parteneriat solid între profesori, specialişti, părinţi, autorităţi cu scopul de a susţine importanţa strategică a educaţiei timpurii privind dezvoltarea sănătoasă şi armonioasă a copiilor.

Comentarii:

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *