Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat miercuri că s-a dat undă verde pentru lansarea în licitaţie a contractului pentru construcţia Lotului 2A (Ditrău-Grinţieş), parte a Autostrăzii Unirii (A8). Acesta este al treilea lot pentru care s-a lansat licitaţia din cele patru cât are secţiunea montană a Autostrăzii Unirii.
„În lungime de 38 km, acesta este cel mai lung lot al secţiunii montane a A8 (Sărăţeni-Pipirig). Contractul, lansat în licitaţie de CNIR, este finanţat prin PT şi are o valoare maximă de 6,4 miliarde lei (fără TVA) şi o durată de 54 de luni (14 luni proiectare şi 40 de luni execuţie). Data limită pentru depunerea ofertelor este 19 decembrie 2024. Pe 57% din traseul acestui lot se vor construi tuneluri şi viaducte (21 km)”, a informat ministrul Transporturilor.
Pe traseul acestui lot vor mai fi construite: un nod rutier (la Ditrău), în judeţul Harghita, care va asigura conexiunea cu DN 12; o descărcare provizorie (judeţul Neamţ) care va asigura funcţionarea independentă a acestui lot.
Marţi, ministrul Transporturilor a anunţat, de asemenea, că a fost lansată licitaţia pentru construcţia Lotului Sărăţeni – Joseni al A8. În cazul acestui lot se pot depune oferte pentru contractul necesar construcţiei până pe 16 decembrie. Contractul lansat de CNIR în licitaţie are o valoare estimată de 6,1 miliarde lei (fără TVA) şi o durată de 54 de luni (14 luni pentru etapa de proiectare şi 40 de luni pentru execuţia lucrărilor).
Pe cei 32,4 kilometri ai Lotului 1C se vor construi inclusiv: r 39 de poduri şi pasaje; r 3 tuneluri unidirecţionale; r 4 polate; r două pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte); r două parcări de scurtă durată (cu 12 spaţii de încărcare pentru maşini electrice).
Lungimea pasajelor şi a tunelurilor pe distanţa Sărăţeni – Joseni este de aproximativ 16 kilometri şi reprezintă 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă.
Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri, iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri.
Pe Lotul Sărăţeni – Joseni vor fi asigurate descărcări provizorii pentru ca acesta să poată funcţiona independent, până la finalizarea loturilor vecine. Construcţia este finanţată prin Programul Transport 2021-2027.
Lotul Joseni – Ditrău a fost primul publicat în SEAP din cele patru loturi ale secţiunii montane Sărăţeni – Pipirig (116 km), gestionată de CNIR (Compania Naţională de Investiţii Rutiere), informase în 14 octombrie Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia Lotului Joseni-Ditrău are ca dată limită pentru depunerea ofertelor 25 noiembrie 2024.
Valoarea totală estimată a acestui lot de autostradă (amplasat pe raza judeţului Harghita) este de 1,2 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată de asemenea prin PT.
„Câştigătorul contractului va avea la dispoziţie 34 de luni pentru construcţia celor 14,4 km ai acestui lot (10 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţie).
Pe traseu vor fi construite inclusiv: r 21 de pasaje şi viaducte (3 dintre structuri vor avea rol de ecoduct); r un nod rutier (Joseni); r 2 spaţii de servicii (care includ zone comerciale, benzinării, 12 staţii de încărcare pentru maşini electrice şi toalete).
Pentru a se asigura funcţionalitatea independentă a acestui lot, contractul prevede şi realizarea unei descărcări provizorii în zona de conexiune cu următorul Lot (Ditrău – Grinţieş)”, a scris ministrul Transporturilor.
În cazul celui de-al patrulea lot (Lotul 2B, Grinţieş – Pipirig), în lungime de 31,5 km, documentaţia urmează să fie transmisă, spre validare, către ANAP, astăzi, 1 noiembrie.
Întreaga secţiune montană a Autostrăzii Unirii are o lungime de 116 kilometri. (Şt.P.)