O cafea pentru completarea chestionarului | Informația Harghitei - jurnal independent
duminică , 26 iunie 2022
Home » Societate » O cafea pentru completarea chestionarului
O cafea pentru completarea chestionarului

O cafea pentru completarea chestionarului

  • Nouă campanie a Primăriei Miercurea-Ciuc, derulată cu sprijinul mai multor cafenele, pentru impulsionarea locuitorilor oraşului să se autorecenzeze

Mai multe cafenele din Miercurea-Ciuc au decis să se alăture unei noi campanii iniţiate de primărie cu scopul impulsionării locuitorilor municipiului reşedinţă de judeţ să se autorecenzeze.

Primarul municipiului Miercurea-Ciuc, Korodi Attila, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă că au fost primite deja răspunsuri pozitive din partea a opt cafenele din oraş, iar numărul unor astfel de unităţi care doresc să sprijine această campanie cu numărul trei ar putea să crească. Acesta a precizat că noua campanie se adresează în principal tinerilor, care vor primi o cafea, un ceai cald sau o băutură răcoritoare dacă vor intra într-una dintre cafenelele respective şi se vor autorecenza online cu ajutorul dispozitivelor electronice proprii. Korodi Attila a afirmat că administratorii acestor cafenele s-au alăturat campaniei din spirit civic şi le mulţumeşte pentru acest lucru. Edilul şi-a exprimat totodată speranţa că mesajul privind importanţa perioadei de autorecenzare va ajunge la cât mai mulţi locuitori ai oraşului, de la generaţiile mai tinere până la vârstnici. Potrivit afirmaţiilor sale, procentul celor care se autorecenzează în Miercurea-Ciuc a început să crească în ultima perioadă, ajungând ieri până la aproximativ 28 la sută.

„Trendul este bun, dar vom menţine această campanie de comunicare şi de atragere a cetăţenilor către autorecenzare, pentru că acest lucru contribuie la succesul acestui program”, a mai spus Korodi Attila.

Acesta a amintit şi că recent a fost lansată o altă campanie prin care conducătorii firmelor şi instituţiilor din oraş sunt îndemnaţi să aloce puţin timp, în fiecare zi de miercuri, pentru autorecenzarea angajaţilor, fiind oferit şi sprijinul necesar pentru acest lucru. Până în prezent au decis să participe la această campanie denumită „NépszámSzerda” („RecensMiercurea” în traducere liberă) în jur de 40-50 de companii din Miercurea-Ciuc.

O a doua campanie a fost iniţiată în parteneriat cu parohiile catolice, în zona cărora au fost organizate puncte de sprijin pentru autorecenzare la sfârşit de săptămână, iar potrivit primarului aceasta s-a bucurat de succes, urmând să fie extinsă şi cu participarea parohiei reformate weekend-ul acesta.

Etapa autorecenzării online a Recensământului Populaţiei şi Locuinţelor a demarat în 14 martie şi se va încheia în 15 mai. Cea de-a doua etapă a recensământului se va derula în perioada 16 mai – 17 iulie, cei care nu s-au autorecenzat în prima etapă urmând să primească vizita recenzorilor pentru colectarea datelor, cu ajutorul tabletelor, prin interviuri faţă în faţă.

Conform ultimelor date oficiale, până la finalul zilei de marţi, în Harghita au fost completate în prima etapă a recensământului 82.185 de chestionare. Procente mai ridicate privind interesul pentru autorecenzare se înregistrează în mediul rural, unde au fost completate 61,5 la sută dintre chestionare.

EMIL GROZA

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.